• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Den lilla M

Hej på er tjejer!
    Får jag också hänga har inne med er? Jag är nu gravid i vecka 18 (17+0) och har 4MF bakom mig (2 v5, 1 v8 o 1 v9) under 3års tid och hoppas verkligen att det ska gå vägen den här gången. Hörde hjärtslag idag så det känns betryggande för en så orolig själ som jag när det gäller detta. Sen så har jag ca 2veckor kvar till rul.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Odetta
    Den lilla M skrev 2012-04-03 12:53:54 följande:
    Hej på er tjejer!
    Får jag också hänga har inne med er? Jag är nu gravid i vecka 18 (17+0) och har 4MF bakom mig (2 v5, 1 v8 o 1 v9) under 3års tid och hoppas verkligen att det ska gå vägen den här gången. Hörde hjärtslag idag så det känns betryggande för en så orolig själ som jag när det gäller detta. Sen så har jag ca 2veckor kvar till rul.
    Klart du får! (säger hon som inte är gravid men hänger här ändå...vanesak )

Grattis till v18 och hjärtljuden!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • M I M M I

Den lilla M, stort grattis, vad underbart att ha kommit så långt!! Har du fått några speciella mediciner den här gången? Undrar då jag är i samma situation, 3 mf o 2 ma, inga barn. Har precis startat upp vår första Ivf.

Varmt välkommen hit!

Kram

• Den lilla M
    Odetta skrev 2012-04-03 12:56:22 följande:
    Klart du får! (säger hon som inte är gravid men hänger här ändå...vanesak )
    Grattis till v18 och hjärtljuden!   
    Tack tack
  • Odetta
    M I M M I skrev 2012-04-03 13:10:24 följande:
    Den lilla M, stort grattis, vad underbart att ha kommit så långt!! Har du fått några speciella mediciner den här gången? Undrar då jag är i samma situation, 3 mf o 2 ma, inga barn. Har precis startat upp vår första Ivf.

Varmt välkommen hit!

Kram

Hur mår du Mimmi? hur länge ska du spreja och vad är nästa steg? Jag sitter här och håller tummar och tår för er varje gång jag tänker på dig!

Kram!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Javisst

Stort grattis pixierpie! Har du något VUL inbokat nu i början?

Välkommen hit Den lilla M och grattis till vecka 18! När jag var och lyssnade på hjärtljuden i samma vecka vet jag att jag för första gången vågade tro på graviditeten, jag hoppas du känner det samma!

Jar haft tre MA i vecka 10,12 och 16 men nu har jag bara två månader kvar av denna gravidtet och det känns fortfarande väldigt overkligt att snart, efter 2 ½ år, är vårat barn här! Känns både spännande och vemodigt att det är så kort tid kvar - jag älskar att vara gravid! Hjärta Det är klart det börjar bli tungt och alla krämpor kommer smygande nu, men ett par buffar från lillskruttan överväger allt!

Börjar dock känna mig som en pensionär, har jag en mindre sak inbokad under dagen - ja då är jag "fullbokad"hela dagen    

Snart ska jag iväg på föräldrakurs och efter det ett besök hos BM.  

Gravid vecka 32, bf 4 juni.
  • Den lilla M
    M I M M I skrev 2012-04-03 13:10:24 följande:

Varmt välkommen hit!

Kram
    Hej, Ja den här gången så tar jag levaxin och  fragmin dagligen plus aco gravid samt 2000mg Omega3. Sen så tog jag progisar dagligen (1per dag) fram till slutet av vecka 13. Första utredningen vi gjorde via vanliga läkaren visade inte på några problem (förutom lätt nedsatt spermie antal) men sen så gjorde vi en till utredning privat och där visade det sig att jag har Faktor V leiden. Vilket är en "genmutation" som gör att jag lättare bildar microproppar i blodet och dessa kan täppa igen moderkakan och navelsträngen och på så sätt svälta ihjäl bebisen på näring. 

Hoppas det går vägen med erat ivf!! Får du några mediciner att ta från början med din ivf? Typ prednisilon, fragmin, trombyl osv? Lycka till!! Kramar
  • M I M M I

Jag får trombyl o progesteron, ska se om jag kan övertyga läkaren att ge mig även fragmin... Vår utredning har inte visat på några avvikelser, men tror att det är ngt knas ändå...

Oddetta, jag mår bra, känner inte av några biverkningar, ännu... Ska spraya minst 2 veckor, man tar ett blodprov senare som visar om man är nedreglerad eller inte. Nästa steg sen är hormonsprutor.
    Tack för tummhållningen!

• M I M M I

Vad härligt Javisst att er bebis snart är här!!

• Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-04-03 12:53:54 följande:
    Hej på er tjejer!
    Självklart! Hemskt välkommen!
    Jag är i v. 19 och har tre missfall  (under drygt ett års tid) bakom mig... Har RUL nästa vecka:)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma