• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Javisst

Lisa, blev det något ytterligare ultraljud idag eller kände du dig tillfreds efter ditt förra?

Saftis, läste i en annan tråd att du haft ett lyckat RUL - grattis!!

Visst är det ngon nu som också närmar sig RUL-tid?     

På fredag ska jag till BM igen då magen inte hade växt på två veckor. Jag tycker det känns som om hon har sjunkit och det är säkert därför magen inte växt och i hemlighet önskar jag att magmåtte fortfarande är samma så vi får gå på ultraljud och se på henne igen Drömmer Men sjävklart är jag glad och nöjd så länge allt ser bra ut!

Gravid vecka 33, bf 4 juni.
  • LisaVäntar

Det blev ett nytt vul och den har vuxit som den ska och hjärtat fortsätter slå :) dessutom SKA VI FÅ GÅ PÅ SPEC-MVC!! Jag älskar min gyn! Ska dit i v 14 och göra upp en plan för graviditeten så det känns bra och tryggt för oss!!! Längtar så :)

Hoppas du får se lillan igen :) skönt att du känner dig lugn med det!! Håller tummarna på fredag!

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2012-04-10 18:18:50 följande:
    Det blev ett nytt vul och den har vuxit som den ska och hjärtat fortsätter slå :) dessutom SKA VI FÅ GÅ PÅ SPEC-MVC!! Jag älskar min gyn! Ska dit i v 14 och göra upp en plan för graviditeten så det känns bra och tryggt för oss!!! Längtar så :)

Hoppas du får se lillan igen :) skönt att du känner dig lugn med det!! Håller tummarna på fredag!
    Gud vad skönt Lisa! Grattis!! Det är så himla skönt att bli lite extra uppassad... jag fick ju massa extra besök nu pga att det är tvillingar men det kändes sååå skönt eftersom man har den historia man har!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Dag och natt

Härligt Lisa med goda nyheter! Hur gör de med cystan då?

Javisst - vi har RUL om en vecka!

Nu börjar jag tyvärr bli förkyld, visst är det typiskt när jag precis bokat upp mig på gravidpilates med början på torsdag...  Obestämd

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Den lilla M
    Javisst skrev 2012-04-10 15:53:11 följande:
    Jag har rul nästa fredag, känner mig sjukt nervös inför det. Är 18+0 idag och har inte känt den lilla röra sig ännu
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-04-10 15:53:11 följande:
    Lisa, blev det något ytterligare ultraljud idag eller kände du dig tillfreds efter ditt förra?

Saftis, läste i en annan tråd att du haft ett lyckat RUL - grattis!!

På fredag ska jag till BM igen då magen inte hade växt på två veckor. Jag tycker det känns som om hon har sjunkit och det är säkert därför magen inte växt och i hemlighet önskar jag att magmåtte fortfarande är samma så vi får gå på ultraljud och se på henne igen Drömmer Men sjävklart är jag glad och nöjd så länge allt ser bra ut!
    Tack! Känns underbart! Håller tumme för fredag!
  • MCT79
    Den lilla M skrev 2012-04-11 07:35:15 följande:
    Jag har rul nästa fredag, känner mig sjukt nervös inför det. Är 18+0 idag och har inte känt den lilla röra sig ännu
    Mina första rörelser kom i v 20-21, dvs ett par veckor efter rul! å då hade jag två i min mage! Efter de där första rörelserna kände jag inget igen förrän ett par veckor senare och regelbundet först från v 25-26 nångång! Har du moderkakan i framvägg så kan det dröja länge än innan du känner något!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma