• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-04-11 07:35:15 följande:
    Jag har rul nästa fredag, känner mig sjukt nervös inför det. Är 18+0 idag och har inte känt den lilla röra sig ännu
    Du ska se att det går bra. Jag är i v. 20 och har fortfarande inte känt något... Tarzan var hur livlig som helst på RUL: et igår och det är vanligt att man kanske inte känner förrän v. 22-25, så försök ha is i magen, om det går. Pepp! Håller tumme för dig!

Lisa: Vad skönt att du blir så omhändertagen!
  • LisaVäntar

Tack :) det känns hur bra som helst, känner mig väl omhändertagen redan, fast vi inte varit där än :D

Håller tummar för alla RUL, kommer gå massa bra :) och håller med, var inte orolig för att du inte känt bebis än, inte alls ovanligt!

• KMW

Hallå där alla testmissbrukare. Nu behöver jag hjälp. Hur är det nu, ger äl-test utslag om man är gravid eller går det inte att lita på?
    Befinner mig på dag 36 typ i cykeln och ingen mens i sikte. Gjorde två gravtest förra veckan men båda var snövita.
    Känner mig inte gravid och intuitionen säger inte heller att jag är gravid.
    Hade äl sent, runt dag 17-18 så rent tekniskt så kanske jag hade bim senare än vad jag trodde.
    Hur som helst så har jag inga test hemma, bara äl-test. Är det värt att prova eller säger det ingenting?

• MCT79
    KMW skrev 2012-04-11 12:32:48 följande:
    Hallå där alla testmissbrukare. Nu behöver jag hjälp. Hur är det nu, ger äl-test utslag om man är gravid eller går det inte att lita på?
    Befinner mig på dag 36 typ i cykeln och ingen mens i sikte. Gjorde två gravtest förra veckan men båda var snövita.
    Känner mig inte gravid och intuitionen säger inte heller att jag är gravid.
    Hade äl sent, runt dag 17-18 så rent tekniskt så kanske jag hade bim senare än vad jag trodde.
    Hur som helst så har jag inga test hemma, bara äl-test. Är det värt att prova eller säger det ingenting?
    Jag har alltid fått positiva äl-test som gravid.... testa!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • KMW

Hm, ok. Tror verkligen inte att jag är gravid, känns liksom inte så. Tror nog snarare att det är kroppen som spelar mig ett spratt. Har ju bara haft en mens sedan jag slutade med minipiller så allt kanske inte riktigt är igång än så att säga.
    Får kanske testa imorgon bitti då. Tack för svar Mct.

• KMW

Får utslag på äl-test, men det behöver kanske inte betyda nåt. Har köpt ett CB som jag tänkte ta imorgon bitti så får vi se. Fast senaste timmarna har det känts som att mensen är på g trots allt...

• Odetta
    KMW skrev 2012-04-11 16:50:37 följande:
    Får utslag på äl-test, men det behöver kanske inte betyda nåt. Har köpt ett CB som jag tänkte ta imorgon bitti så får vi se. Fast senaste timmarna har det känts som att mensen är på g trots allt...

Mina ÄL test har blivit starkare, men inte fullt utslag...typ som första negativa efter det positiva. Lite starkare för var dag senaste 3 dagarna liksom.

Håller tummarna stenhårt! Kan rekommendera doc Morris testen, jättetydliga och lika känsliga som CB
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma