• sofy

Plus igen efter mf/ma

Hur äre me cravings för er tjejer? Ngn som har nån/nåra? :)

Jag är hungrig HELA tiden, känns som ja äter som en häst. Förra veckan va de bacon o vitlök ja ville ha, nu äre mackor me ost o tomat + oboy :D Haha. Min man skrattar åt mig för ja äter jämt.. jag som brukar va tvärtemot o äta en gång om dan typ, innan alltså. Nu äter jag mer än honom!

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-15 20:31:38 följande:
    Sofy: Jag har nästan tvärtemot cravings, jag har haft svårt att få i mig frukost/lunch/middag. Idag gick det bra med både lunch och middag och det känns bra för jag har inte haft lika mycket illamåendekänsla under dagen trots att det började med en hälsning i toan imorse. Jag måste nästan äta små portioner men oftare istället för att må bra. Men för några kvällar sen åt vi bl.a. broccoli till middag, jättegott, men kvällen efter tålde jag inte lukten av broccolin! Skrattande
    Haha så brukar ja va.. o ja hängde också över toan imorse.. ;) Mysigt va? Min man skrattade åt mig när ja kom ut o sa "Gomorron älskling. mår du bra?" haha! retsticka! Jag har knappt fått i mig nånting andra dagar, men idag så gick de bra!

Men de blir liksom som en återvändsgränd, jag mår konstant illa och är hungrig, men får knappt i mig någe o keka o då mår ja ju ännu mer illa. Och om ja äter så spyr ja upp de. Va gör man?

Nyponsoppa går bra änsålänge iallafall. Filmjölk däremot går icke :/
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-15 21:39:13 följande:
    Neeeeej Muffe, fasen vad jobbigt! Tycker så synd om dig. När har du ditt VUL? Klarar du av att vänta?
    Största kramen till dig!!

Jag frågar igen om någon vet detta: Kan man få blödningarna av att anstränga kroppen, för dagen innan mina blödningar började så promenerade vi säkert 20-25 km, rätt långt alltså. Någon som vet något om det? Hur är det med ligament eller livmoderns växande? Kan man blöda av det?.
    Jag svarade inte för jag vet faktiskt inte. Jag har också gått massor, joggat, tränat lite i början osv men ingenting jag började blöda av då. Men de är ju som sagt bara för mig, så jag vet inte om DU kan börja blöda av ansträngning. Svårt o svara på :/ Jag tror däremot inte man kan blöda av ligamenten, o inte heller av att livmodern växer. Däremot trorjag de kan va tappen, de är ju inge ovanligt. Även runt mens kan man ju få som blödningar om kroppen inte fattat än.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-15 21:22:03 följande:

Nu kommer det massa brunt när jag går på toa blandat med ngt som ser ut som mörkt kaffesump... hm

Kom även lite sega saker som var bruna, inte vet jag vad det var... men inte är det lovande.

Brunt är gammalt, koagulerat blod. Därför de är segt också antar jag.
  • sofy

Nä nu ere gonatt här! Vaken på övertid känner ja, tröttmössa!

Sov gott tjejer! :)

• sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-16 10:10:12 följande:
    Jag har ju haft bruna flytningar samt lite blod till och från sen jag plussade så därför är hoppet inte stort.

får hem ett storpack grav.test idag så ska börja kolla nu om det händer ngt med dem.
    Men muffe.. De är inte alltid testen visar svagare direkt på gravtest eftersom HCG finns kvar längre i urinen. Jag testade lika starka streck efter mitt MF i juni i över en vecka. Och då va de ändå ett tidigt MF i 4+1. Så de där kan ge dig falska förhoppningar om de vore ett MF för dig. Tycker fortfarande du ska åka in så du VET, och isåfall få de bekräftat. Hoppas de är falskt alarm men ja hade åkt in.

Lycka till iafl.
  • sofy

Jag har sovit kasst inatt. Vaknat för o kissa flera gånger, och så jäkla ont i brösten så såfort ja vänt på mig eller så har ja vaknat till för de ömmar, gah. Så jag e inte pigg för fem öre idag ändå trots att ja gick o la mig skapligt.

Mabaja; Fan va spännande!! Så avis! :D

• sofy
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-16 15:13:18 följande:
    Hur mkt blödde du och hur länge hur många dagar ca ?
    Hur e det nu ?
    Vågar du stoppa in en finger och känna om tappen är stängd fortfarande ?
    Jag tror banne mig att du fortfarande e gravid gumman så måla inte jävulen på väggen ännu
    Hoppas nu för du sa ju att Äl är starkt jag det borde det inte vara om inget fanns

När jag testade med gravtest v 6 vissade det sig svagt men jag och alla andra och barnmorskan trodde att det skulle bli starkare..
    Men det vissade ju sig att när jag fick ma i vecka 8+ var emryt redan död i vecka 4 DÄRFÖR vissade det inga hormoner som var starka i kroppen.
    Ingen idé o känna på tappen. Jag gjorde de vid mitt MF i april och den va stängd hela tiden, när ja va inne på koll också och jag blödde ändå massor då. Men de som skulle komma ut hade redan gjort de tydligen så de ska man inte lita på heller.
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-16 15:05:35 följande:
    Ska testa när jag kommer hem, eller kanske imorgon bitti med grav.test så återkommer jag. dock tror jag det är starkt. Sist så visade testet positivt ca 10 dagar efter att klumpen kom ut och än har inget kommit ut.

Det känns som jag vill hoppa och studsa för att allt ska komma igång haha! 

Längtar efter att få ngt bekräftat så jag kan berätta för min mamma.
    Varför tar du postafen? Mår du illa igen, eller? Då verkar de ju som att de inte e kört.

Jag har bruna flytningar emellanåt, även haft störtblödning me klumpar och de är ändå INTE kört. Röstar fortfarande för att du ska åka in. Du kanske har "sörjt" klart heelt i onödan.
  • sofy

Jag har bruna flytningar nu i skrivande stund.. :) Men orkar inte oroa mig. De verkar ju va en del av min grav, får leva me de. Trött är ja också, vart iväg me en kompis sen kl 12. Och spydde gjorde ja nyss, hm. Jag som inte ens känner mig särskilt illamående idag antagligen tack vare postafen igår innan sänggående + när jag gick upp idag.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma