• sofy

Plus igen efter mf/ma

Förlåt för ja gnäller.. men fyfan! Jag bara spyr o spyr nu.. får inte behålla varken vätska eller mat (nyponsoppa, makaroner, vatten, kolsyrat vatten, äpple..) tried everything! Ligger bara o skakar, de svartnar för ögonen, fryser o svettas om vartannat. Va gör man? Lergiganen kom upp igen nu lite mer än 1 tim senare.

• sofy
    Odetta skrev 2010-09-22 20:41:57 följande:
    Har du blivit magsjuk? Låter som du mår så våldsamt illa....

Massor med kramar till dig gumman....jag tycker nått fruktansvärt synd om dig! Usch...hatar att må illa och skulle det inte vara för den enorma bebislängtan så skulle jag aldrig gå igenom en graviditet...och då mår jag bara illa i början (en vän till mig mådde illa tills bebisen föddes)

drick vatten i små små mängder...altså, typ 2-3 teskedar åt gången bara, så du inte blir uttorkad. Kanske du kan suga på en isbit?

*kramisar*
    Tror inte de.. känns precis som de vanliga illamåendet ja brukar ha. De har en förmåga o va värst på kvällen, inatt fick jag gå upp o panikäta för ja va hungrig o magen kurrade så hela sängen skakade - typ. Sen spydde ja upp de såklart. Så va de ok på dagen idag men sen kom de igen. Vill verkligen inte åka in till sjukan men vet inte om man kanske ska göra de så dom för vätska upp mig me dropp, är lite uttorkad redan, dock inte akut än. Och se om man kan göra någe åt mitt alldeles för låga blodtryck. Men ja, nä. Vi får se..

Buu!

Och nää tyck inte synd om mig, de e ju bra de här men så förbannat jobbigt emellanåt.

Massa kramar!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-22 21:04:56 följande:
    Fy fan vad jobbigt Sofy. Jag kanske inte ska klaga som bara spyr 3-5 gånger per dag. I dag är dock extrem dag för mig med, spydde nu på kvällen och det brukar jag hålla mig i från.

Helt ärligt, än så länge är det inte ett dugg mysigt att vara gravid. OM jag är gravid, om det är MA kommer jag hata min kropp som låtit mig må så här illa i två veckor nu. Hata!!
    Äeh, de e säkert lika jobbigt för dig me. Man ska aldrig jämföra hur jobbigt de är ;) Jag har spytt mer än de nu ikväll, urk!

Joo de e visst mysigt :) Så värt de om 30 veckor!
  • sofy
    Happiness skrev 2010-09-23 11:54:54 följande:

Det är ett helt gäng härinne som jag vill krama om nu av olika anledningar:

ODD, Sofy, Rontgen, Kajsa-lisa, Muffe80!!!!!! Massor av styrka till er idag!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Tack vännen! Hur mår du?

Jag ger upp snart. Natten va hemsk! Mådde illa konstant, och gör fortfarande. Lergiganen åker upp den också så den gör inge nytta alls. Ja ger de tills imorn bitti sen åker ja in så får dom ge mig ngt annat. Eller ikväll, men nu ere alldeles för mkt folk för att ja ska orka vänta, o vänta..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-23 18:28:46 följande:

Sofy -när gjorde du ditt senaste VUL och hur stort var fostret då?

i 7+5 o då va de 14,5 mm, :)
  • sofy

Jag e alldeles svimfärdig nu, får inte behålla nånting alls i matväg. Lergiganen verkar ha gett upp också så ingen hjälp därifrån. Är såå hungrig, magen kurrar.. Men de e ju ingen idé o ens prova äta ngt nu heller då de bara åker upp. Min sambo tycker sjukan men nä javet inte. Hur många dagar me spyor o utan mat ska man vänta liksom innan man åker in o får vätska..?

• sofy
    kajsalisa skrev 2010-09-23 19:32:17 följande:
    Sofy; jag tycker nog att du ska söka vård innan du blir alltför uttorkad. Du har ju plutten i magen att tänka på också...
    Mja.. joo.. :/ Åker in efter 21.30 isåfall.. då har dom bytt personal precis annars hamnar man mitt i skiftbytet. Vill intee! Men kanske lika bra, blir kanske bätttre efter.. :)
  • sofy

Hello tjejer.

Sjukt trött, tänkte vila lite nu. Men hade ketoner i urinen, vilket tydde på att kroppen gick lite på reservkraft. Fick 3 olika mediciner utskrivet, o ska ta 2 av varje minst 3 ggr om dagen, hoppas de hjälper :)

Hon gjorde VUL (igen...) o vår lilla bebis låg därinne o rullade runt, o sparkade lite me benen. Gulle! Den mätte 27 mm o då 9+4, (9+2 säger jag) så ja :) Allt bra!

Graaatttis förresten pancakes!! Fan va kul :)

• sofy

Välkomna både Pancakes och Mallanis!! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma