• acure

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 18:22:08 följande:
    Pinklove: hur mår du? Ingen mera slemmis? Eller massa värkar?
    Nää här händer inte mycket. Samma visa som de senaste två veckorna. Sammandragningar och mensvärk men inget regelbundet. Igår kväll fick jag en jättedipp och bara tyckte att allt kändes skittrist och började tänka att det kommer aldrig komma någon bebis, det är bara en illusion allting. Blä. Hur mår du gumman? Fungerar medicinen?
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 19:13:47 följande:
    Pinklove: mår nog som dig.. Ganska så labil faktiskt, började böla när jag tog en promenad till Apoteket innan, bara sådär, så rann tårarna och gick inte att stoppa! På nått sått så känns det som om det inte kommer komma någon bebis, varje dag som går känns det som om bebisen kommer längre och längre ifrån, jag vet helt sjukt och egentligen inte alls sant.

Tabletterna funkar helt okej! klart det kliar fortfarande men inte i närheten av den hemska klådan jag hade innan! Kanske att jag får sova inatt! (förutom kissepauser, förvärkar och ont i kroppen då) men bebisen är så rolig, varje gång jag kliar på magen blir det en himla fart på honom! måste vara ljudet
    Jag förstår dig precis! Hoppas verkligen att det är vår tur snart! Iallafall innan veckan är slut hade jag varit tacksam för!

Låter mysigt att bebisen reagerar när du kliar på magen. Den kontakten kommer man nog sakna efteråt, även om jag längtar SÅ till att inte vara gravid, jag kan det här nu, med RÅGE!!! :)
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 21:56:18 följande:
    Va faan varför kollade jag på detta!? Är ju livrädd för att föda nu! Pinklove: titta INTE på detta förens efter din förlossning säger jag bara! Tårarna bara sprutar på mig nu.....
    Usch, tittade du?? Vad modig du är... Ska verkligen vänta nu när du säger så. :(
    Hoppas du hämtar dig och inte får en massa hemska tankar nu. Alla förlossningar är unika! Din kommer gå STRÅLANDE!!

KRAM!
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 22:54:40 följande:
    Gulle du pinklove! Älskar ju alla sånna program, men nu såhär när man går på övertid så var det inte alls kul att se när det slutar i akut snitt... Stor risk att det även händer en själv då vi vet att mini istället är en MAXI! Nej nu ska jag bara titta på tecknat tills maxi är här!

Din förlossning kommer oxå gå STRÅLANDE!!! KRAM
    hihi titta på tecknat.... ;) Det låter som en mycket bra idé!
  • acure

näää nu får det ta och sätta igång på riktigt tycker jag... har varit vaken i snart två timmar med förvärkar/värkar som inte går att sova sig igenom. Har värmt vetekudden och det lindrar väl när värken kommer men det går inte att sova. Tog nyss två alvedon och väntar på att de ska komma ut i kroppen så jag kan gå och lägga mig igen. Fast mest av allt hoppas jag ju att alvedonen inte ska hjälpa och att värkarna kommer komma mer regelbundet och kännas ordentligt så vi får åka in lagom till eftermiddagen, dock tror jag knappast att det kommer ske. Kommer säkert ha det såhär på nätterna tills vecka 42+? innan de sätter igång mig och det kommer sluta i katastrofsnitt efter 48 timmar då bebisen säkert kommer vara för stor och för stressad. Låter jag positiv? :P haha

• acure
    Evve81 skrev 2011-03-08 06:15:43 följande:
    Pinklove: Det kommer gå JÄTTEBRA! Bebis kommer ut på ett eller annat sätt.

Småland: Det kommer gå jättebra!

Med dottern var jag på förlossningen 15h! MEd sonen tog det ca6h så jag undrar hur långtid det tar denna gång. Inte så länge hoppas jag

Usch jag har vaknat MÅNGA gånger i natt. Men nu är det inte så länge kvar innan det är dax för RUL som jag såklart hoppas går jättebra. Jag var såklart super illamående igår kväll igen och det känns ju så lagomt kul men jag antar att det går över!.
    Håller alla tummarna för ett lyckat RUL med söt liten prutt därinne! :)
  • acure
    Längtan efter liten skrev 2011-03-08 09:06:14 följande:
    Visst är det tufft att föda, men det mäktigaste som finns.
    Var inte rädda tjejer. Det finns verkligen INGET att vara rädda för.
    Man är omringade av duktig personal och oftast av den man älskar...
    Det som är viktigt att komma ihåg är att LITA på din inre styrka. Du kan och du kommer klara det. Även om det känns som om du helst vill krypa ur din kropp. Visa lite jädra anamma!!!
    Vi är kvinnor och vi klarar det här...
    efteråt kommer vi minnas detta som det "bästa" som hänt oss...
    TACK! :)
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 07:53:59 följande:
    Pinklove: hoppas och håller tummarna på att alvedonen inte alls hjälpte utan att du nu andas dig fint igenom varje värk!! om inte så hoppas jag att du fått sova några sköna timmar!

Inatt har jag sovit GOTT!! det var länge sedan jag bara varit uppe 4ggr för att kissa och knappt några förvärkar och bara lite kliande. Tack tavegylen som jag tror hjälpte mycket.
    Skönt att du sovit gott, det behövs verkligen nu! Håller tummarna att det är kroppen som förbereder sig inför det som komma skall! :)

Här har värkarna stannat av och allt är precis som vanligt, bara lite diffus mensvärk i bakgrunden som gror. Jag hade iallafall katten som sällskap inatt, sambon sov som ett litet barn. :)
  • acure
    MelikaH skrev 2011-03-08 12:25:49 följande:
    Hej!

Får man hänga på här? Jag fick MA i september förra året och lyckades bli gravid efter tredje försöket, nu är vi överlyckliga båda två och hoppas att jag klarar mig till slutet denna gången. Som ni säkert vet så är det inte så lätt att inte vara nojjig efter det. Jag är bara i vecka 7 (6+5) nu och enligt FL så har jag BF den 26 oktober :)
    Välkommen hit! Beklagar ditt MA. Grattis till det nya plusset, den här gången är det din tur! :)
  • acure
    MelikaH skrev 2011-03-08 12:36:50 följande:
    Tack :) Jag hoppas det! Om jag läste rätt så närmar det sig för dig? vad kul :)

Önskar dig all lycka o styrka under förlossningen ;) 
    Tusen tack! Hoppas verkligen det sätter igång snart. BF +4 idag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma