• acure

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-03-11 12:48:09 följande:
    Nej nej, Pinklove, inte 40 timmar, 20. Dom debatterade om dom skulle skicka hem mig eller inte, men jag stod på mig och fick vara kvar då det var andra gången vi var inne och klockan var nio på kvällen. Badade lite först och fick sen en morfinspruta i låret och en sömntablett och blev nedskickad på bb för att försöka sova. Hade ju som sagt inte sovit nåt de senaste 20 timmarna, men morfinet hjälpte föga, och två timmar senare ringde jag på klockan och fick komma upp på förlossningen igen. Ted kom ut 14 timmar senare... :)
    Åh vad du måste ha varit trött när allt var över! Tappert kämpat! :)
  • acure
    Pancakes skrev 2011-03-11 12:58:42 följande:
    Hej på er!

Hinner inte läsa ikapp med förstår att det är bebisar på g :)

Pinklove, hur mår du??
    Det går trögt här, har haft regelbundna värkar sedan igår kväll med 5-15 minuters mellanrum, men det verkar inte bli mer än så. Lång Lantensfas verkar det som. Har ju haft sammandragningar sedan flera veckor tillbaka men inte regelbundet såhär länge så jag hoppas det drar igång snart. Ska ut och gå i lite trappor sen tror jag, men inte så jag blir allt för trött, vill ju orka med att föda också. :) Hur mår du?
  • acure
    MCT79 skrev 2011-03-11 16:33:57 följande:
    Kan säga att Upplands-Bro kommun gick på en nit idag... man jävlas inte med en gravid kvinna...  Cool
    hehe bra jobbat!
  • acure

Massor med grattis Småland!!! Äntligen är han här!! :) vad du är rar som tänker på mig mitt i allt! Charlie står på vår namnlista också - mycket fint namn! Hoppas att jag får föda snart så vi får läsa din förlossningsberättelse. Hoppas att ni mår bra trots att det verkar ha blivit tumultfyllt. Ser fram emot att höra mer och att så småningom prata vidare i fortsättningstråden.:) stor Kram!!

• acure
    Evve81 skrev 2011-03-12 06:38:41 följande:
    Jag skulle se lets dance igår men såg inte ens början utan somnade...... Sov hela kvällen och natten så nu känner jag mig ganska så utsövd
    Skönt det låter! :)

Här har jag varit vaken från klockan fyra och klockat ONDA värkar. Jag tänkte: Halleluja är det såhär det ska kännas? Hoppsan hejsan, mina förvärkar har ju varit riktigt mesiga i jämförelse! Låg i sängen mellan klockan 4-6 med värkar som gjorde APONT var 7:e minut ungefär och varje värk höll i sig i hela 1,5 minut. Sen stod jag inte ut längre och var tvungen att gå upp och röra på mig och nu kommer värkarna med 10-15 minuters mellanrum och är inte alls lika kraftiga -om än onda. jag blir så BESVIKEN! Kanske borde gå och lägga mig igen så det kommer igång - verkar ju bara som om att det fungerar i horisontellt läge. Haha.
  • acure

Börjar nästan bli orolig för Happiness nu! Förhoppningsvis ligger hon och snosar bebis och har inte alls tid att uppdatera oss. :)

• acure
    Evve81 skrev 2011-03-12 11:35:38 följande:
    hur går det för dig då?
    Somnade om igen vid halv nio, eller jag sov fem minuter mellan varje värk fram till klockan tio. AJ vad det gjorde ont. Sen gick jag upp och nu har jag bara haft småvärkar varje kvart. Blir inte klok på det här.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma