Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Och ja, presentation då ;)

Sofie, 23 (fyller 24 i maj!), bor me min helgalna och underbara man (gifte oss 15 maj förra året..) i en lgh på 70 kvm i Hagsätra utanför Stockholm, ska flytta till Ekerö framöver men när är inte bestämt. Jag är iallafall uppväxt på Ekerö med mina föräldrar, har inga syskon och trivs kanon med det ;) Är inte alls modeintresserad utan kör me leggings o huvtröjor o converse, haha! Enklast möjliga ;) Är sjukt social, älskar att umgås med människor o har helst full rulle dygnet runt! Älskar tatueringar och piercingar o har en del själv, fler kommer när de här är klart. Hatar att vistas i skog o gå promenader där, samt trädgårdsarbete o sånt tråkigt.. pyssel är inte min grej för fem öre, ;) Har väl fått allt serverat på guldsked av mina föräldrar så de hänger nog ihop haha.. är nog tvärtemot Färnevik (?) (ursäkta mig om ja läst fel nu!) känner jag, tänker inte alls sådär me begagnat o så.. allt ska va nytt o fräscht o har inte stenkoll på pengar, de är mer autobahn på vårt konto enligt min man (och mina föräldrar när ja bodde hemma..) men de är lite jag, spontan till tusen o helgalen! De beskriver mig nog bäst! :)

Min pappa är likadan, brås på honom! Han är den mest rastlösa människan i världen utom mig själv o min man då (alla med ADHD), han kan dra iväg o shoppa o komma hem me nya motorcyklar eller bilar bara för att.. haha! Men de e kul, händer alltid ngt omkring oss!

Min man jobbar som snickare! :)

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-23 17:32:30 följande:
    Förlovad med min sambo som kommer från Halmstad,. han går just nu under namnet "dansk-jävlen".. ;) Lång historia.
    Fullkomligt modeointresserad som Sofy men gillar trädgård och pyssel... scrappar, fotograferar och..hmm.. jag har nog alltid nått kreativt projekt igång..
    Hahaha! Dansk-jäveln! ;) Charmigt! :D

Jag är så okreativ som de bara går trorja.. men ja har ingen ro i kroppen (no kidding?) till att sitta ner o ta mig för sånt, måla, rita, sy, pyssla osv.. nä, här skare va fartfyllda grejer då är ja nöjd o behåller fokus! :D
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-02-23 17:38:26 följande:
    Precis min tanke när jag läste! Vi två är nog varandras raka motsatser! Skrattande

Både vad gäller det där med intressen, prioriteringar och även "din guldsked". Oskyldig För mig har det aldrig funnits nggt sådant, jag har fått kämpa som fan för precis allt. Ingenting har någonsin varit gratis, sas,
    Haha, du får inte ta mig fel! Alla är vi olika o de är ju charmen me allt! Men när ja läste igenom din presentation lite snabbt av dig själv så kände ja ba "Oj, totalt olika!" :D Men de är som sagt roligt de också!

Hm.. jag har aldrig "behövt" kämpa för ngt, "fått allt serverat" o är väl därför lite lat av mig, vet att allt löser sig o tar väl ibland saker lite för givet för att ja.. de alltid varit så.. tycker väl att de är skönt på ett sätt men hade velat gå den "hårda" vägen som min man som också kämpat för allt o haft de jobbigt, för man märker STOR skillnad på oss när de gäller vissa saker.. o mina föräldrar skämmer fortfarande bort mig (oss nuförtiden..) me allt så ja, de är svårt o klippa navelsträngen till dom hahaha ;)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-23 17:51:29 följande:
    Ja så är det nog...Sofy och Färnevik är varandras motpooler i mycket. Häftigt! Men ändå tycker jag mig skönja en viss  liknelse.... viljestyrka. Slår vad om att ni kan vara väldigt envisa ( positivt) bägge två. Haha!
    Haha, jajävlar.. är ju född oxe ;) Och tokenvis! Ger mig aldrig! Min man är likadan, + ADHD'n då - fantastiskt roligt när vi väl tjafsar.. de blir alltid spännande då! :D
  • needtobreathe

Ööööh.. sitter här i min fåtölj o känner hur de bara rinner mellan benen.. normalt eller?!

• needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-23 20:51:10 följande:
    VA!!!! Vad är det du säger???? Kommer det mycket eller är det lite blött i trosan. Har det gått igenom trosan?
    Eeeh.. ja vet inte, ja sitter här o kände hur varmt de blev mellan benen.. de kan väl inte va vattnig flytning? Gick o kissa ut nån droppe o la in papper o de rinner nu också?
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-23 20:52:32 följande:
    har ditt vatten gått? Ska du ha barn NU???
    Nej förfan han ska inte komma nu?!? Men de e varmt mellan bena o trosorna va dyblöta.. la i papper nyss..
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-23 20:54:58 följande:
    SOFY!!!! Vad händer?????? Är det blött på golvet?
    Jag vet inte?!? =/ Har nyss varit iväg hos grannen o käkat.. kommer hem, sitter i fåtöljen o så blir de ba tokvarmt mellan benen o blött.. kissar nåra droppar, lägger i papper o sätter mig.. o de e blött.. jättekonstigt!
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-23 20:57:58 följande:
    Sofy: rinner det? har du lagt i binda? Hur luktar det? Nä detta är inte att leka med. Ring till förlossning och prata med dem. Låt dem bestämma. har vattnetgått så ska du ju in med en gång. Även om det bara sipprar.
    La i papper, enda jag har hemma =/ Jag har inget luktsinne.. men avvaktar 10 min eller någe o går o luktar då, haha fräscht.. men blött genom pappret o ut i trosorna är de.. de forsar absolut inte som om ja hade en hink som ja häller ut men inte fasen "sipprar" de nån enstaka droppe heller, de är mer än så.. men ingen fors..
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-02-23 20:59:40 följande:
    det låter som vattnet.. RiNG på en gång! Du kanske får en februaribebis!
    Haha.. nej förfan, de har jag inte tid me!! Han ska komma i april!! Men, blött under dig.. hur då, de va ju massor? Här äre inte så fåtöljen är blöt men nog för att de ska va varmt mellan benen o rinna igenom trosorna..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma