Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-08-29 08:35:15 följande:

Hej tjejer

Jag är lite rädd. I går, på bim +5 ungefär, fick jag en liiiiten blödning som i trosan var stor som 5 mm kanske, alltså inte mycket, sen kom inget men på kvllen kom en rejäl flytning kan man säga som var brun... imorse när jag torkade mig kom en liiiten brun flytning igen...

Tror ni man bör oroa sig?

I förra grav. så blödde jag mer på exakt samma dag.. undrar varför?

Tänk om det är missfall på gång?

Tror ni man blöder mindre om man får missfall i v 5? Hur ska man veta om det är missfall om detä r så att man blöder mindre än i v 10?

*rädd*

Idag blir det soffliggande mest hela dagen för att ta det lungt och det är slut med stress och kanske tom sex på ett tag....

Jag fick mina 2 mf i v 5+3 och v 5+6 och det blödde rejält båda ggr i  över en vecka. Så det märks även så tidigt.
  • gemigsinnesro

Idag var jag på första besöket hos BM efter inskrivningen. Här där jag bor sker det i v 24. Altt såg bra ut med bebis och mig. Så skönt :).

• gemigsinnesro

Idag har jag hämtat hem gratisboxen som man får  samt köpt babyfilt och skötbordsunderlägg. Lite kläder har jag också köpt. Det känns så roligt nu när jag äntligen vågar förbereda inför bebisen :).

• gemigsinnesro

Det är en gratisbox från ett blöjföretag. Hämtas på babyproffsen. Gå in på babyproffsens hemsida så finns det info där.  

• gemigsinnesro

Här är det 108 dagar kvar till BF och jag tycker tiden går otroligt långsamt trots att jag jobbar heltid med arbete varannan helg. Förresten är det inte bara jag som tycker tiden går sakta 16-och 17-åringen härhemma längtar något alldeles förtvivlat efter sitt småsyskon. Undrar om de fortfarande kommer tycka det är lika gulligt efter några vaknätter :)? 

• gemigsinnesro
    Bjornis skrev 2010-09-26 14:32:57 följande:
    Ja vi är många i samma tid. Jag har 87 dagar kvar...
    Det blir en hel drös med bebisar i tråden i vinter då :)
  • gemigsinnesro
    färnik skrev 2010-09-27 12:54:26 följande:
    På nåder får jag komma in på kontroll iaf, hoppas inte tappen har blivit påverkad... Det har varit mkt och hårda sammandragningar. Gråter Fan vad jag är orolig, det får inte hända vårt lilla syskon ngt!
    Håller tummarna för dig att allt ser bra ut!
  • gemigsinnesro

Kommer inte ihåg vem som ville veta när gravtester blir svagare men svarar i alla fall :) Mina gravtest har inte blivit svagare alls utan är fortfarande superstarka. Var tvungen att gå in och ta ett nu bara för att kolla och som sagt så är det ett väldigt starkt + och jag är i v 27+5. 

Var på glukosbelastning idag och bm besök samtidigt. Sockret låg bara bra som tur var...hatar att bli stucken i fingrarna 
    Övriga värden var:
    hb 114
    blodtryck 130/80 (bra tycker jag då jag har hypertoni och ogravid brukar ligga på 170/90.)
    viktuppgång hos mig 2 kg
    hjärtljud på bebis runt 150 slag/minut.

Så skönt att allt faktiskt verkar gå vägen den här gången :). 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma