Plus igen efter mf/ma
Idag är jag i v.4+0 och känner mig verkligen så gravid och det känns på nåt vis skönt och jag njuter av varje sekund som jag får vara gravid trots oron och en massa funderingar och tankar.
Man kan lita på ett tydligt plus 2 dagar före BIM va? Clearblue. Ska köpa ett nytt test, ett digitalt Clearblue med veckoindikator och beställa en massa teststickor, Kontrollfreak..japp det är jag det.
Ska faktiskt ta och ringa barnmorskan imorgon, vet att det görs hälsosamtal här tidigt och dessutom måste jag kolla upp mina tyreiodeavärden då jag äter Levaxin.

Tänkte försöka lugna dig lite angående din ålder. Min lilla tjej kom den 6/1 i år och jag blir 40 år nu i maj så för mig är du inte alls gammal ju
) och fick en risk på 1:770 och nöjde mig med det. För övrigt får man inte gå vidare i det här landstinget med annan fosterdiagnostik om man fått mindre risk än 1:300 eller klart du får gå vidare men då får du betala själv. Jag hade ingen tanke på fostervattens- eller moderkaksprov just pga missfallsrisken men det där måste man ju göra en egen bedömning av. Jag var inte speciellt rädd för att få barn med något slags funktionshinder.
Jag bara vägrar ramla! Man är ju inte jättesmidig heller nu på slutet, lite lätt framtung... men inte heller jag kan komma ifrån att gå ut flera gånger dagligen, med barn som ska hämtas från dagis, hästar och höns som ska ha mat och så där...