Inlägg från: gemigsinnesro |Visa alla inlägg
  • gemigsinnesro

Plus igen efter mf/ma

Jag har varit inne på förlossningen idag pga att trycket låg på 201/112 igår och imorse var undertrycket fortfarande uppe i 110-120. Men det blev ju inget av det i alla fall...bebisen mår jättebra säger dom och hur mamma mår verkar de inte bry sig så mkt om. Fick en hinnsvepning gjord i alla fall så får vi se och just nu dricker jag basilikathé.

• gemigsinnesro

Igår den 6/1 kl 09.12 kom vår tjej till världen. 3200 g tung och 49 cm lång så hon är inte stor inte :). Nu är vi hemma och kopplar av med amning och lära känna varandra. 

• gemigsinnesro
    Odetta skrev 2011-01-08 22:40:49 följande:
    Altså...jag är ju knäpp ibland.

Sitter här med dystra tankar om att vi säkert inte kommer att få vår lillebror. Ingen av de 4 graviditeterna innan denna resulterade ju i en levande bebis...varför skulle denna göra det?

suck.
    Usch ja,  jag satt med precis samma tankar som du...att det kommer ju aldrig gå även fast det sparkade och levde om i magen. När jag sen fick gå över tiden och läste någonstans att dödligheten i magen ökar med 50% då man går över så höll jag på att förgås av ångest de ögonblick jag inte kände något i magen.  MEN det gick ju hur bra som helst och det ska nog mycket till att det ska gå fel när man gått så långt som du har.  Vill bara att du ska veta att du  inte var/är ensam om de tankarna du har. 
    En stor kram till dig i alla fall och klart det kommer gå bra och lillebror kommer till er när han ska :)
  • gemigsinnesro
    fröken SJ skrev 2011-01-22 21:27:57 följande:
    Hej och hå härinne!

Onsdag den 19/1 (på beräknat datum) föddes vår aldeles underbara guldklimp AlmaHjärta.
    Med blygsamma 4095 g och 52 cm.

Förlossningen gick snabbt och bra överlag, det var fullt på alla förlossninssalar så vi hammnade i ett bb rum och blev förlöst där.Han ej få någon smärtlindring för det gick så fort,men jag sprack ganska präktigt och blev sydd på operation sen. Men säger bara WOW så häftigt det va att föda barn,fy fasiken va jag struttar omkring här hemma och tycker att jag är as duktig...hihi Att även jag har klarat detta! Underbart!

Nu bara njuter vi Solig
    Grattis till lilla Alma Skrattande
  • gemigsinnesro

Sötfilur: Jag hade gått upp ca 3 kg i v 26 och slutade på +7 kg i v 40+6. 3 dagar efter förlossningen hade jag gått ner 8 kg och där har viktnedgången stannat Skrattande

• gemigsinnesro
    LitenMy skrev 2011-01-28 14:57:46 följande:
    Hejsan...tänkte ställa en fråga jag hoppas ni kan svara på

Fick missfall för 9 dagar sedan och har ännu två starka streck på stickan..har INTE varit på kontroll för de sa det inte behövdes. MEN 3 veckor efter mf ska jag då ta gravtest och finns det två streck då måste jag in och kollas. Hur lång tid tog det för er innan strecken försvann? Slutade blöda i förrgår och detta är mitt första mfFöre
    Först och främst så beklagar jag missfallet. Efter mitt första missfall var gravtestet blankt igen efter 2 veckor och efter mitt andra missfall tog det bara 5 dagar så var gravtestet blankt. 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma