Plus igen efter mf/ma
Hur känns era magar?
Altså, min mage känns....ja, hur känns det egentligen. Är i v10+0 idag och min livmoder når halvvägs upp till naveln. Jag vet att det varierar och är man förstföderska så kan det dröja ända till v13 innan den kommer upp ur beckenet. Men jag har 4 fullgångna graviditeter i bagaget så då är den tydligen lite lättare uttänjd.
So far so good.
Men jag har banne mig börjat att få sammandragningar! Ska det vara så? sammandragningar som känns ända in i ryggen???
Har funderat lite och UVI kan ju ge sammandragningar...likaså GBS. Jag har aldrig i mitt liv haft UVI så jag har inte den blekaste hur det känns. Och GBS har jag haft, men aldrig med besvär.
Blir kisset gulare när man har UVI? Altså ljusgulare (inte åt det oranga hållet utan mer åt neongula hållet)??? Måste man ha ont vid UVI???
Funderar på att ringa BM på måndag och fråga om man kan få komma på en odling...eller det kanske är Vårdcentralen man vänder sig till? Eller är det KK?
Äsch, jag vet inte...jag vet bara att det är ganska obehagligt att få onda sammandragningar i v10+0...känns inte ok liksom. Samtidigt försöker jag tänka förnuftigt och undrar om jag bara överanalyserande och nojjig en massa med tanke på bakgrunden vi alla har?
Någon som har lite input eller kanske till och med känner igen sig?
*kramisar*
När jag har UVI har jag inte reagerat på om urinet ändrar färg, men det kan lukta lite starkare om jag inte minns fel. I min stad så ska man vända sig till sin BM för urinprov, men min BM är jättesvår att få tag på (och ännu svårare nu på sommaren) så jag har vänt mig till vårdcentralen den här veckan för mina urinprov.
Igår var jag så orolig så jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick tid hos jourmottagningen och där fick jag penicillin trots att testet visade negativt på UVI, men alla mina symptom stämmde så doktorn tyckte att behandling skulle sättas in på en gång och inte vänta på odlingen som tar flera dagar.
Om du har en jourmottagning måste du kunna ringa 1177 och få en tid där redan under helgen. Tyvärr kostar dessa besök 250-300 kr, men har man frikort så spelar det ingen roll.
Hoppas du känner dig bättre snart Odd!
Tänker på dig!
Kram