Plus igen efter mf/ma
Underbara nyheter Smålandsjänta! :)
Underbara nyheter Smålandsjänta! :)
måste rådfråga er om det är läge att ringa bm angående min huvudvärk eller inte?
nu har jag nog haft värk i ca 1.5-2 veckor till och från och nu är det jättejobbigt just idag. Försöker att dricka och äta men det hjälper inte.
Vill inte ta för mycket alvedon heller (de hjälper iofs...)
ska jag ringa eller bara vänta ut det?
Hej tjejer. Är inne och läser titt som tätt, men försöker hålla mig från att skriva då jag har familjeliv-förbud från både bm och sambo. Men jag vill så gärna vara med på ett hörn i gemenskapen härinne ändå. Grattis på födelsedagen 2barnsmamma! Hoppas liten kommer ut snart så du slipper gå över tiden. Vad roligt att ni ska ses Odd och Mabaja. Nästa gång kanske jag kan hänga på. :) Bor ju i Västerås. Ego: vinterkräksjukan har kommit till jobbet.7 barn på avdelningen har insjuknat under helgen. Jag är LIVRÄDD att bli magsjuk när det redan är så kämpigt med graviditeten i övrigt. Jag funderar på det gamla husmorsknepet att svälja vitpepparkorn och blir orolig att det skulle vara farligt för bebisen. Är jag knäpp som tänker så? Vad tror ni, törs jag knapra vitpeppar ett par dagar? Stor kram till er alla
Godmiddag alla....
Undrar... hur mkt kan en mage i 6e veckan vara svullen eg? Ser ut som jag redan gått upp typ 5kg... värst är det på kvällen... igår kväll när jag kom hem visade jag det för sambon, han blev jätte förvånad... "Men oj!!! Ska du se ut så där redan?" sa han... hård är den oxå.... försöker "dra in" magen när jag tittar mig i spegeln, men händer knappt ingenting...
Är lite orolig då jag fick svullen mage förra grav. oxå... men det slutade ju i MF.... o kände att den svullnaden kanske berodde på en reaktion av kroppen att grav. inte gick som den skulle... orolig att det ska vara samma nu..... =/
Hur var det för er i början, svullnade ni upp någe runt "tjejmagen"????
tänker på dig Havsklippan. Stor kram. Jag håller alla tummar och tår att allt kommer gå bra!
Stort grattis!!! Vad underbart att de små liven äntligen kommit ut till världen! :)
Hej tjejer. Startade en egen tråd i ämnet men vill rådfråga er också. Ni är ju så kloka.:) För ett par veckor sedan åkte jag upp akut till förlossningen pga kraftiga förvärkar. Var då i vecka 24+1. Jag undersöktes då och allt såg fint ut. Bebisen mådde bra och livmodertappen var stabil och 5,5 cm tjock enligt VUL. I onsdags var jag hos mvc-läkaren och undersöktes igen. Gjorde VUL och mätte tappen igen, då var den bara 4,4 cm tjock men fortfarande normaltjock och bebis mådde bra. Är nu i vecka 26+6. Vad kan denna minskning bero på? Jag är jätteorolig att tappen ska fortsätta krympa. Båda ultraljuden var ju bra och tappen var inom normalgränsen båda gångerna, men i relation till varandra är det ju en skillnad på över en cm, kan det verkligen förändras så mycket i normala fall? Det var olika läkare vid de olika tillfällena. Glömde såklart fråga läkaren om detta i onsdags då jag vart så snurrig av hela besöket. Reflekterade först över det när jag kom hem. Är livrädd för att Bebisen ska komma förtidigt. Ringde min bm idag för att rådfråga men hon menade på att så länge jag inte har regelbundna värkar/sammandragningar så är det ingen fara och har läkaren bedömt att allt är ok så ska det vara det. Men jag är fortfarande orolig, har fortfarande sammandragningar och som molande mensvärk i rygg och mage även om det inte följer något regelbundet mönster. Man har ju hört så mycket om folk som öppnar sig i tysthet utan att känna något alls. Vad tror ni tjejer? Ska jag lugna ner mig eller stå på mig om min oro? Trevlig helg så länge. Ikväll blir det på spåret med snabbmat. Vad ska ni göra? (skriver från mobilen, därför är all text som en klump)
Havsklippan, är så himla ledsen att ni inte fick något positivt besked igår. Jag håller alla tummar och tår att det finns något man kan göra för er och den lille, även om det innebär en för tidig förlossning.
Många styrkekramar.
Mabaja: jag hänger gärna på och fikar.:) 2 barnsmamma: stort grattis till den fina killen och härliga förlossningsupplevelse! Helt underbart!
Mabaja och Odd: jag kan nog både innan eller efter jul. Jag jobbar förmiddagar i stort sett varje dag så eftermiddagarna är lediga, såvida jag inte har någon föräldragruppsträff eller besök hos bm. :)