• acure

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!

Hemma och är förkyld och vill bara skriva av mig lite. Vecka 12+1 idag. Idag fyller jag 25 år och hela dagen har varit ett stort moln känns det som. Vaknade med huvudvärk till tusen men pallrade mig iväg till jobbet då jag varit hemma måndag-tisdag redan och kände väl att det var dags att gå och jobba igen. Väl på jobbet (förskola) regnar det och är kallt och jag blir bara sämre och sämre (får dock fin uppvaktning av två kollegor). Tillslut går det inte längre utan jag måste hem och lägga mig igen. Känns som att alla tycker att jag är klen som åkte hem och jag får dåligt samvete. Väl hemma bryter jag ihop och bara gråter, känner mig så ensam idag, fast jag har fått så mycket gratulationer och allt sånt, men ändå känner jag mig bara ensam och tom. Ringer mamma och gråter, sen måste jag gå och kissa (känns som urinvägsinfektion, blir jätteorolig, nu har bebisen säkert fått något virus), gråter. När jag kommer tillbaka till sängen och telefonen så har katten bitit av sladden till mitt headset. Mitt nya fina headset till min nya fina mobiltelefon. Jag bryter ihop. Har aldrig sett så mycket tårar. Jag blir arg på katten. Kastar ut henne ur sovrummet och stänger dörren. Nu får hon inte vara med mig någe mer idag. Jag är jättearg på henne (det är inte första gången hon biter av mina sladdar). Så blir jag sur på mig själv, för innan jag gick på toaletten tänkte jag att jag skulle lägga undan sladden så att hon inte skulle bita av den, men NEEEEJ hon sover ju så fint och jag ska jag bara på toaletten, men två sekunder senare har hon hunnit med detta och jag ORKAR INTE! Ringer min sambo och tycker att han ska äta lunch hemma, men han jobbar och har inte tid att prata med en gråtmild hormonell flodhäst så jag hinner inte säga att han ska komma hem på lunchen utan han säger att han ska ringa på lunchen och då är det ju försent. Då blir jag sur på honom och börjar gråta över det när vi har lagt på. Känner mig som världens mest ensamma. Han träffar säkert någon på sidan om också, det är jag säker på. För vem vill ha en gnällig, fet kossa som jag? Sen så har jag inga fler serier att titta på hemma för nu har jag varit sjuk så länge att jag redan har hunnit titta på allt, så nu sitter jag bara och väntar på att någon ska komma och fira mig. Men det dröjer ju flera timmar. Och sambon slutar jobbet klockan 20 idag. Kul födelsedag verkligen. Hormoner, jag? Kan jag väl aldrig tro. 

• acure
    sugarrush skrev 2010-08-25 15:49:17 följande:
    Men stackars då. Gravidhormoner OCH dunderförkylning på sin födelsedag - ingen hit direkt! Jag hade värsta superförkylningen förra veckan och var hemma och tyckte så SJUKT synd om mig själv, så jag förstår dig! Jag var hemma från jobbet 4,5 dag, jag som nästan aldrig är sjuk.
    Taskig katt du har, du som fyller år idag och allt.. du kanske kan bita sönder kattens matskål när den fyller år, som hämnd?  

Jag har lite tips till dig på serier som är sevärda om du behöver tidsfördriv. Bästa serien tycker jag är Dexter. Ojojoj vad bra den är. Sedan så gillar jag Desperate housewifes. En som inte är så känd i Sverige är Private Practice, som är en spinoff på Greys anatomy, men MYCKET bättre än Greys anatomy!

Hoppas du kryar på dig snart. Kram
    Tack tjejen!

Private practice tycker jag jättemycket om, tyvärr sett allting redan, haha. Dexter såg jag bara första avsnittet av sen kunde jag inte se mer, tyckte det var så obehagligt. haha! kanske ska ge det en till chans?

Kram 
  • acure
    kajsalisa skrev 2010-08-25 16:03:13 följande:
    Men hjärtat då.... Kan inte låta bli att fnissa lite medlidsamt, men igenkännande när jag läser ditt inlägg. Det låter som att du har haft en typisk skitdag. Man får tycka synd om sig själv ibland, bara man tar sig i kragen så småningom och rycker upp sig.
    Vet inte var du bor någonstans, men här i Götet är det dessutom skitväder som grädde på moset. Hade det varit jag som mådde skit å piss så skulle jag släpat mig ut till närmaste affär, köpt en stor godispåse och kanske nån god bulle eller kakor. Gått hem, gjort en stor kopp te, tänt lite ljus och bäddat ner mig med täcket i soffan för att kolla på tv och svulla. Runt den här tiden någon gång borde alla eftermiddagsserier dra igång...
    Snart är klockan åtta och då kommer mannen snart hem. Imorgon kommer allt kännas bättre igen.
    Stor kram till dig! 
    Tack kära du för dina fina ord. Här i Västerås är det också regnigt och kallt. Men det är dock något jag gillar, så vädret är till min belåtenhet idag, så länge jag slipper vara utomhus dvs. Haha.
    Nu har jag bäddat ner mig i sängen, med datorn och telefonen. Ska göra lite mat om en stund så jag kan fika med gott samvete ikväll.

Och du, det är okej att fnissa åt mig, jag vet hur det låter när jag sätter igång. Hehe. Idag tycker jag verkligen synd om mig själv. Hoppas det är bättre imorgon.

Tack för ditt grattis också! :)

KRAM 
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-25 17:04:01 följande:
    Helvete, igen... Blir galen på det här! Färskt blod igen och inte ens för att jag passerat v 12 kan jag vara lugn!! Varför kan man inye få slappna av och njuta när kuben gick så bra!? Och åka im skulle jag inte göra förens jag fick kramper enligt förra läkaren! Åhhhh vill bara att allt ska vara bra!
    Tänker på dig! Det kommer gå bra! Ingen fara!

Stor kram
  • acure
    Längtan efter liten skrev 2010-08-25 17:56:20 följande:
    nej men lilla älskade vännen.
    Så söt du är...
    Jag kan inte annat än att le lite när jag läser samtidigt som jag verkligen känner igen mig...
    Man får tycka synd om sig själv och man får tillåta sig att ha dåliga dagar, men du.. du fyller år. så STORT grattis till dig söta du..
    Sicken tur att vi finns här...
    Tack fina du! Det värmer!!!!!
  • acure
    sofy skrev 2010-08-25 18:02:03 följande:
    Jag kan inte heller låta bli att skratta lite.. Jag förstår dig precis och därför blir det ju så roligt ;) Även om de e jobbigt!

Även ditt uttryck; "Hormonell flodhäst.." HAHA! You made my day! :D

STORT GRATTIS på din dag från mig iallafall! Skål

Massa kramar och hoppas de känns bättre snart!
    Tack snälla du! Glad att jag gjorde någons dag lite rikare. :)

Kramar!
  • acure

Rontgensyrran - tack snälla du, vad roligt att så många omkring dig fyller år på samma dag som jag. Hoppas ni fick ett mysigt firande.:)

• acure
    Odetta skrev 2010-08-26 18:07:01 följande:
    Hej alla fina!

Känner mig lite låg just nu och är nog rätt tyst pga det. Känner mig stressad och jag är inget bra med stresshanteringen alls längre, har liksom inga resurser.

Lilleman skolas in på förskolan just nu och det går hur bra som hellst för honom men värre är det för mig. Jag har sådan enorm separationsångest så det finns inte. Idag var första dagen som vi skulle lämna honom helt och jag bröt ihop i bilen hem och sedan hemma sov jag tills det var dags att hämta honom igen. Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig honom....efter allt med töserna....usch, det bara blixtrade minnesbilder i huvudet på mig hela vägen hem...så ofta som jag har behövt lämna mina töser och åka därifrån i tom bil Älskade mannen min fick envist förklara för mig att vi får tillbaks vår lilleman när vi kommer till förskolan, att dem inte tänker behålla honom...men ja, jag tycker det är skitjobbigt alltihopa.

sedan skolan....fan vilken skolstress jag har! Jag saknar fortfarande några poäng för resttentorna som jag gjort har inte blivit rättade och var och varannan dag dimper det ner nått jävla mail som påminner mig om hur osäker mina studier i höst är. Först skolan som mailar och trycker på att  jag inte kommer få gå om jag inte får mina poäng och att jag har 15 arbetsdagar på mig att få dem (som jag inte kan påverka för tentorna ligger hos läraren) och sedan mail från CSN att dem inte kan ta beslut om mitt studiestöd/lån eftersom jag inte har presterat tillräkligt bra Så nu måste jag maila min lärare och fråga hur det går OCH skriva ett persoligt brev till CSN där jag förklarar varför jag inte klarat mina studier i våras...suck.

Blä känner jag. Och inte har jag kännt bebis på några dagar heller och det gör ju mitt humär knappast bättre

Förlåt att jag är så egoistisk just nu och bara babblar på om mig själv utan att ge tillbaks så mycket...lite lugn och ro och ni ska se att glada odd är tillbaks....tills dess får ni stå ut

***bamsemegakramisar till er alla från en grinig odd***
    Tänker på dig vännen!

Styrkekramar!!!
  • acure
    sofy skrev 2010-08-26 20:30:29 följande:
    Fyfan.. vilket jävla hormonmonster jag är!! Gråter Sambon skulle skoja me mig, jag tyckte inte de va roligt o skrek på honom, (har INGEN stubin längre.. blandat me min ADHD är de här döden för mig!) och nu sitter jag bara o gråter.. FÖR VAD? Suck.
    Då är vi två som inte fixar skämt från sambon just nu. Jag satt och pratade med min sambo häromdagen om vad mysigt det ska bli i mars när lilla knodden kommer. Då tittar han på mig och säger: "Tänk så lever inte jag då". Jag bara började gråta floder, sådär får man ju inte säga!!!!! Nu tror ju jag att det kommer hända på riktigt!! Stackarn fick jättedåligt samvete "Men snälla hjärtat förlåt jag bara skojjade ju."

Kul skämt. Eller inte!!! 

Förstår dig precis kära du, tänker på dig och vet att det kommer bli bättre trots att hormonerna skulle kunna stoppa krig just nu.

Kram!
  • acure
    sofy skrev 2010-08-26 22:20:23 följande:
    Men nej så får man verkligen inte säga! :( Usch! Hemskt skämt! Igår blev jag skitarg på min sambo för han tog "mitt" glas till middagen, vi har bara ett sånt o de e de ja alltid använder, jag flippade totalt o sen bara grinade jag. Haha! Herregud, och jag som sagt att hormonerna inte påverkar mig! Jo tjena.

Ena sekunden skitglad, andra skitförbannad o tredje så forsar tårarna..

Tack vännen, skönt att vi är fler som är hormonstinna just nu!

Massa kramar!
    Åh jag förstår dig precis!!!! Jag har en favoritgaffel som bara jag får använda annars blir jag tokig!
    Säg åt honom att du ska ha ditt glas!!!!! hehe
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma