Inlägg från: airamanna |Visa alla inlägg
  • airamanna

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-01-11 12:27:11 följande:
    Grattis till lyckat UL! Oj, är det redan 12 fulla veckor för dig. Tyckte du plussade nyss :) Vad kul! Nu kan du slappna av lite!
    Ja tiden springer på Glad nu längtar jag till ett bra resultat på kub-testet nästa vecka och sen till små sprattel som jag får känna och inte bara se, måste säga att det är konstigt att det inte känns så som mini vevade runt där inne igår, men det kommer väl tids nog... och nu så längtar jag faktiskt lite efter mage också, syns inte för fem öre på mig, skönt på ett sätt eftersom jag inte velat berätta på jobbet än, men snart är det dags för det och då kan det gärna få komma lite mage också snart...
    färnik skrev 2011-01-11 12:47:54 följande:
    airamanna: Vad härligt! Grattis!
    Tack tack! Glad
  • airamanna
    Jania skrev 2011-01-11 16:23:40 följande:
    Ego på än gång från mitt håll idag. (Har inte läst nåt)
    Är nästan gråtfärdig, inte ledset, men glatt. Jag har en liten liten pyttis i mig Skrattande
    Den är bara 38mm men hjärtat slog å slog å den viftade runt med sin lilla kropp därinne. Å snart har den en färdig navelsträng, för den såg man att den höll på att konstrueras där i kanten.

Så sjukt glad.
    Hon som gjorde UL sa att jag bara ska slappna av nu så kommer nog allt gå bra.
    Kommer såklart vara nervöst när jag ska tillbaka (v 18/19) men har den klarat sig så här långt å börjat bygga navelsträng åt sig så är det nog bra.

Okay okay, jag vet att han/hon inte bygger navelsträngen själv....men ändå, låter ju gulligt att den ligger därinne å pysslar med nåt liksom Flört
    Härligt att höra, visst är det underbart att få se hur de lever om där inne :) Grattis!
  • airamanna
    sugarrush skrev 2011-01-13 09:45:29 följande:
    Är på BIM-3 och fick nedanstående resultat idag.

Stor kram till er alla!
    Åh, grattis! Ser ju mycket lovande ut!!!!

kramar!
  • airamanna
    Muffe80 skrev 2011-01-14 09:50:05 följande:
    Hej tjejer, är rätt glad just nu för jag fick nyss reda på att jag får föräldrapenningstillägg från mitt jobb.
    så jag vill se om ngn är matematiskt smart här inne och kan hjälpa mig och se om min uträkning på hur stort belopp det blir, verkligen stämmer?

Jag får 10 % av min lön i en stor utbetalning när bebis kommer inkl,. semesterersättning.
    säg att jag får ut 17500 kr per månad.
    Jag får dessa 10 % för de första 150 dagarna.

Vilket belopp får jag ut i maj då?

Någon mer som har hemska kramper i vaden på nätterna? I natt tror jag att sambon trodde att bebis skulle komma för jag vaknade jag skrek haha!
    om jag fattat rätt, 10 % av 5 månadslöner a´ 17 500, borde ge 17 500 * 5 * 0,1 = 8750
  • airamanna
    Muffe80 skrev 2011-01-14 11:47:38 följande:
    kanske blir så!?
    sambon räknade på det och menade att antalet dagar (150) skulle vara de arbetade dagarna per månad men vet inte om jag håller med. Då fick vi det till ca 12.000 kr istället. 17500 kr/22 arbetade dagar per månad ger ca 800 kr per dag. 800 * 150 = 120 000 kr och 10 % på det är ca 12,000 kr.

Men jag tror nog mer ditt alternativ är rätt tänkt.
    fast är det arbetsdagar så blir det ju mer, jag tänkte hela månader.... verkar väl egentligen mer rimligt med arbetsdagar... och då stämmer det att det blir ca 12 000 kr.

• airamanna
    Muffe80 skrev 2011-01-14 13:35:46 följande:
    "föräldrapenningstillägget utges för så många kalenderdagar som föräldraledigheten omfattar, maximalt 90 dagar"
    Så står det i en gammal skrift från 2004 som jag hittade på jobbet. 90 dagar verkar nu blvit 150 dagar och det är ju bra men jag förstår inte om det blir arbetsdagar eller vanliga dagar....
    står det kalenderdagar är det nog inräknat helger också, så skulle jag tolka det. men vilket som så blir det minst nästan 9 000 och om du har tur nästan 12 000, båda är ju rätt trevligt :)

• airamanna

Nu har jag vågat mig på att berätta för chefen, det gick utmärkt och känns väldigt skönt. Gick in i v 14 idag :) 

• airamanna
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-17 16:51:43 följande:
    Grattis till härliga veckorna
    Skönt att chefen accepterade ..

Själv vågade jag inte berätta haha jag berättade till henne i vecka 15-16 ca jag gick i stora tröjer så hon inte skulle värka haha men tillslut sa hon grattis
    tackar, tackar! Glad

det syns fortfarande inget på mig... men vet att de närmaste veckorna som kommer nu skulle vi i princip inte setts så kände att jag ville få det gjort innan dess. men visst har jag gått och våndats ett tag nu innan.... 
  • airamanna
    fröken SJ skrev 2011-01-22 21:27:57 följande:
    Hej och hå härinne!

Onsdag den 19/1 (på beräknat datum) föddes vår aldeles underbara guldklimp AlmaHjärta.
    Med blygsamma 4095 g och 52 cm.

Förlossningen gick snabbt och bra överlag, det var fullt på alla förlossninssalar så vi hammnade i ett bb rum och blev förlöst där.Han ej få någon smärtlindring för det gick så fort,men jag sprack ganska präktigt och blev sydd på operation sen. Men säger bara WOW så häftigt det va att föda barn,fy fasiken va jag struttar omkring här hemma och tycker att jag är as duktig...hihi Att även jag har klarat detta! Underbart!

Nu bara njuter vi Solig
    Stort grattis!!!! {#emotions_dlg.flower} 
  • airamanna
    Muffe skrev 2011-01-24 08:38:26 följande:
    det verkar som att det gör ondare när jag är kissnödig, då kan jag knappt gå. Efteråt är det helt ok...
    Har tyvärr inget bra svar till dig... men det låter jobbigt, hoppas det ger med sig snart! 

kram
  • airamanna
    sugarrush skrev 2011-02-01 13:06:51 följande:
    Hej alla, nu är jag tillbaks från mitt VUL. Jag var så nervös innan att jag grät och hade värsta hjärtklappningen, jag intalade mig att allt skulle gå åt helvete igen....

Så jag blev helt CHOCKAD när jag låg där på britsen och gynekologen pekade ut gulesäcken, fostret, och hjärtat SOM SLOG! Till och med jag såg hjärtat, det var jättetydligt! Och storleken var exakt rätt, ca 5 mm, jag var alltså i 6+1 eller 6+2. 

Fick till och med två bilder på mini, helt underbart!

Åh så härligt, stort grattis till er!!! håller tummar och tår för att allt ska få fortsätta på rätt spår denna gången!
    kram
  • airamanna
    sugarrush skrev 2011-02-16 11:33:01 följande:

JIPPIE!
    Vi har sett vår BEBIS!!!!
    Den hade huvud, kropp, armar och ben, och den rörde sig till och med lite. Hjärtat slog så fantastiskt fint och starkt och läkaren sade att det såg jättebra ut! Den var 1,7 cm lång nu vilket var helt perfekt för 8+2!
    Jag och sambon satt där med varsitt fånigt leende..

Stort stort grattis till er!!!!!! nu sitter jag också här med ett fånigt leende
  • airamanna

uppdaterade mig i BF listan, blev flyttade en vecka på RUL i måndags (allt annat var kanon) så nu gör vi om v 19 en gång till... 

• airamanna
    needtobreathe skrev 2011-04-18 15:31:35 följande:
    Våran lilla lintott! :)

stort grattis, han är helt ljuvlig!!!!! {#emotions_dlg.flower} 
  • airamanna

Det var superlängesen jag var inne här... hoppas allt är bra med er! SJälv är jag nu i v 26 och den lille där inne lever om så att magen hoppar

sugar: jag har köpt cariwell gravid bh och medela amningsbh de har inga sömmar alls och känns sköna. de finns bl.a. på apotek och massa olika webshoppar. Jag har normalt sett 75d och har köpt m på cariwellen och l på medelan

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma