Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2012-01-12 16:52:07 följande:
    Alltså...  jag har mensvärk.. känns rätt bra emellanåt.. sen försvinner det... förvärkar?
    Oj... ingen aning ;)
    Kan du inte ringa BM och fråga?
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-18 13:50:08 följande:
    Litet embryo med tickande hjärta!! Gulesäcken var på plats och storleken på hinnsäcken följer förra veckans UL, v 6+3. Gud vad underbart att vi såg detta idag. Hän fick leta ett tag vilket gjorde att jag under den tiden nästan gav upp hoppet. Ber till gudarna att den vill stanna hos oss nu... Kram på er!
    Wow, vad skönt! Jag ska hjälpa dig att be ;)
  • Saftmedbulle
    Pandoras box78 skrev 2012-01-19 12:50:15 följande:
    Hej på er

Var på RUL igår och allt såg bra ut, känns skönt att kunna släppa större delen av oron nu. Det enda som gjorde mig fundersam var att jag blev flyttad hela 8 dagar! Isf så plussade jag på ÄL +6 och det tror jag inte riktigt på Nytt BF är 14/6 men enl de tidigare VUL/UL har det bara varit en skillnad på+/- två dagar... Jag vet att det bara är riktlinjer och varken jag eller gubben är några långisar men jag ändrar nog inte BF förrän jag har pratat med BM
    Grattis till lyckat RUL! Vilken vecka är du i nu?
  • Saftmedbulle
    Liberté skrev 2012-01-19 14:42:41 följande:
    Pust o stånk.... Alltså- är det någon mer än jag som är HELT slut? Jag blir andfådd av ingenting, frustar och pustar som en liten gris. Känns som en elefant sitter på bröstet! Kan sova mig igenom hela dagar utan problem- och ändå somna i normal tid på kvällen (och vakna trött....).

Är i v 22 nu, men kommer inte ihåg att jag känt mig så här "klumpig och fet" med andan i halsen någon av de andra gångerna.  
    Är oxå helt slut, allt som oftast och är bara i v. 9...
  • Saftmedbulle
    plutten02 skrev 2012-01-19 16:58:18 följande:
    Ingen hjälp alls idag... Fortsätt som du gör nu sa denna kvinnliga läkare. Vad fan ska jag ta mig till?? Fanns inget att ta eller göra sa hon.

Kan det kanske vara bättre att gå till vanlig vårdcentral där dom kanske kollar runt om och inte bara till graviditeten...? Känns som dessa läkare inom MVC bara kollar hur man mår under sin graviditet.
    Var du på utredning hos läkaren?
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-01-23 17:24:56 följande:
    Åh, vad spännande! Håller alla tummar! Vilken tid och vilken vecka är du i, saftis?
    Tid? Du menar VUL:et? kl. 16... Är i v. 10... Tack!
  • Saftmedbulle
    disturbed skrev 2012-01-23 17:40:45 följande:
    Tummen hålls!

Visst bodde du nånstans i Sthlm? Huddinge typ, närheten?

Jag är s....ofy förresten  
    Stämmer!
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-01-23 17:53:41 följande:
    Haha, ja det var det jag menade saftmedbulle! Så jag vet mer precist när jag ska hålla tummarna extra.
    Du e´ för gullig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma