Evve81 skrev 2011-03-04 17:08:37 följande:
Gisses vilket liv det är här i tråden. Har suttit LÄNGE och läst i kapp det ni skrivit mycket är på sandlådenivå! Men skyddat boende får man i alla fall inte bara så där!
Sofy: Lycka till och du tar väl med dig gubben va?! Snart kommer han nog din prins. Då menar jag alltså bebis
Småland: Hoppas bowlingen gör susen!
Marlyn: Skickar en bamsekram till dig och hoppas att du kommer åter till tråden snart!
Jag har varit till bm idag eftersom jag inte klarar av järntabletterna. Jag fick göra 2 stick i fingret och hon kollade blodvärdet 4 gånger och fick resultat mellan 122-137?! Känns ju verkligen som att det var betryggande. Hon tyckte inte att jag behövde äta mer järntaletter förrän jag pratat med min tarmdoktor så jag hoppas han ringer innan tisdag när jag ändå ska på sjukhuset. Blir det en järnspruta får man tydligen den på förlossningen. Känns ju verkligen motiverat i v 19...
Mmm det blir så när man sticker i fingret... man ska alltid ta två, lägga ihop och dela på två. Det är mkt mer exakt att sticka i armvecket och skicka till labb.
Klämmer man för mkt i fingret när man tar ett blodvärde så klämmer man sönder de röda blodkropparna och pressar ut mer plasma.. å då får man ett lägre blodvärde... En liten konst det där.