-
Men kan du inte ringa imorgon och höra om det finns suppar du kan ta istället? Just för att du mår så dåligt som du gör! Man kan ju alltid fråga! :) Visst att det inte är så trevliga tabletter, men vad gör man? Frisk måste man ju bli på nåt sätt och funkar inte tabletter "vanliga" vägen får man väl försöka få tabletter till "ovanliga" vägen. :)sofy skrev 2010-09-30 22:53:26 följande:Haha, ja de har du ju rätt i ;) Vet faktist inte om de finns de för UVI.. men de borde de ju absolut göra.. Har inte fått behålla ngn av dom 3 tabletterna ja tagit idag, bara den ja tog inatt när ja kom hem från sjukan.. Och biverkningarna på penicillinet är illamående o kräkningar, bra o skriva ut de till ngn som redan har de jobbigt me de o äter antiemetika liksom. Hm! Vad gör man? :/ -
Jag hade åkt in om jag vore dig! Visst, det är inte kul för fem öre, men prio 1 när det gäller din hälsa och din bebis hälsa! Speciellt när uvin gått så långt som den gjort.sofy skrev 2010-09-30 23:06:45 följande:Dum som jag är ringde jag 1177 igen, dom sa att eftersom UVI'n gått "så långt" som att ja hade kramper, sveda + feber så vore de bäst om ja åkte in IGEN (!) för o få nya tabletter ikväll, jag frågade då om dom inte bara kunde ringa sjukhuset eller om ja kunde få tag på dom via växeln nu för o få nytt recept bara eftersom ja va där igår, men nänä så gör man inte. Hur kul o sitta där flera timmar igen nu då? :( Suck o återigen suck.. Neggo! :(
De finns nog ngn annan medicin sa dom men dom får ju inte svara på läkemedelsfrågor där så de va ett svävande svar..
Ska jag, ska jag inte? :p
Hur går de för dig förresten? Va de inte en bit av slemproppen häromdan? Inge vattenavgång? :D
Här står det still. Nu är jag mest glad för det för har bråkat lite med min man om det "stora" problemet STÄDNING här hemma. jag orkar inte städa nu när jag är stor, otymplig och har ont överallt men samtidigt klarar jag inte av att bo i en svinstia! Så vi blev osams!
Slemproppen började släppa för fyra veckor sen! :( Så det händer som sagt inte mycket. Nu har tom mina förvärkar försvunnit! bara att vänta på att det drar igång, men snart, max 2 veckor kvar, till vi är föräldrar! men tack för att du frågar! -
Det är inte mensvärk du har, det är molvärk som är ett tecken på att livmodern växer! :)Pancakes skrev 2010-10-01 09:48:06 följande:Sofy, vad hände? Åkte du in?
Mabaja, trist att ni blev osams men stå på dig! Klart han ska städa karln! Ännu mer svinstia lär det väl bli när bebisen kommer så det kan väl vara skönt att ha lite fint innan :)
Ego: Är lite gladare idag. Det börjar sakta sjunka in att "mensvärken" jag känner är naturlig och ska försöka sluta oroa mig för att det är missfall. hade det varit missfall borde det ju börjat blöda nu eftersom jag haft så här i flera dagar. Ska försöka slappna av och har en lugn och mysig helg. Satt precis och tänkte att det ska bli gott med ett glas fredagsvin sen...men icke!
Har nog inte fattat än riktigt..
Samma min mensvärk är inte mensvärk utan förvärkar! HAHA. :)
Jo men precis, han ska städa! han har ingen stor "ölmage" framtill med ömma knän och leder... Är ju faktiskt jag som ska trycka ut ungen åt honom med! :) -
Jag har köpt "babystrumpor"... Sen två hjälmmössor och två utan knytning, sen har jag en vintermössa som man kan ha över de andra mössorna. Jag har tre dressar i stl 50, resten i 56, 62 osv. Köpte en overall i 56 att ha nu på hösten, 62 i vinter och 68 i vår.. :) Så jag är garderad.Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-01 12:24:52 följande:Är ledig idag och hela förmiddagen har jag suttit surfat runt på barnkläder på alla möjliga sidor... blir helt tokig! VILL JU KÖPA ALLT REDAN! Vi har ju lite kläder från när vi var i New York men nu vet jag ju att det är pojkkläder jag ska kolla efter, innan va det svårare när vi bara trodde på en kille...
Vilken storlek ska man köpa? 56 i det mesta men behöver man inte något i 50?? jag har ju noll koll!
Och storlek i strumpor??
Och mössor??
rena rama djungeln ju!! någon som vill hjälpa mig?
-
Jag har garderat mig att överleva nästan hela vintern utan att behöva storhandla bebiskläder! :) och eftersom min kommer vilken dag som helst har jag räknat ut att det går nog åt några overaller i vinter. :) Jag tror att mina babystrumpor är 10/12, köpte de som finns på lindex iaf.Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-01 12:37:06 följande:oj jäklar vad du har handlat! våran kommer förhoopningsvis i mars så jag räkna bara med en overall och en tjock mössa, men man vill ju varken köpa för litet eller för stort och det är ju så svårt att veta hur stor bebis kommer att bli!
Babystrumpor? när jag kolla på nätet finns det 10/12 och 13/15... är 10/12 för litet?
40/42 i mössa kan det passa när den är nyfödd? -
Jag trodde att det skulle räcka med att jobba 100% tom bf, men tji fick jag. och nu tänker jag inte springa i fler trappor och uppförsbackar. Ska klara av att gå med! och mitt vänstra ben hänger inte med i trappor och backar. haha. är max 13 dagar kvar iaf så det är ju positivt.. :)Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-01 13:03:59 följande:okej, känns nog skönt att ha det mesta klart innan den kommer! För nu är det dax för dig tycker jag! "spring" lite extra i trappor nu!
-
Skönt att du är omhändertagen!sofy skrev 2010-10-01 20:34:00 följande:Nu kan ja skriva lite, nyss fått hit datan.. Ja e inlagd nu på AVA på Huddinge. Mina värden va åt helvete, ketoner i urinen, +8.. Förra veckan bara +2. Så de hade blivit sämre. Salthalter osv va åt skogen, så ja.. :( Usch så jävla jobbig dag. Bröt ihop när läkaren sa att hon ville lägga in mig, ja vägrade o ville ge de ett försök till hemma, då kom överläkaren o sa att ja absolut måste läggas in för o få koll på värdena, dom fick inte släppa hem mig. Blä. Men bebis mådde prima, låg o sög på tummen o rullade runt o härjade som fan, så de va ju bra.
Fick ju iallafall konstaterat hyperemesis nu. Och får prova ännu en medicin, torecan. Som inte finns på apotek längre dock. Men fungerar den när ja ligger inne så får ja me mig massa såna hem.
Har funderat ett tag om det är HG du har men har inte vågat fråga. får hoppas att den snart blir något bättre så du slipper må så jättedåligt, även om det kanske känns som "hopplöst" just nu!
Krya på dig nu och lyssna på läkarna! Behöver du vara inlagd så är det ett måste både för dig och din bebis! -
JAg blödde till och från fram till v 21. I vecka 8 efter mitt vul bestämde jag mig för att det är dags att "vänta barn" för hjärtat slår... I vecka 21 åkte jag inte ens in och kollade hur det stod till trots min blödning... Jag hade bestämt mig för att det var en bebis. Enda gången jag tillät mig att vara orolig var i v 14 när vi åkte in till gyn... men sen fick det vara nog...Muffe80 skrev 2010-10-02 14:14:18 följande:ja ja jag vet.... men jag kan inte sluta oroa mig

-
Ja nu ska du ut och njuta av höstvädret och bebisen i magen!Muffe80 skrev 2010-10-02 14:26:06 följande:Mabaja, jag tar över din styrka och tar mig ut på en promenad med lilla bebisen i magen nu, så det så
Varför ploppar in din ut förresten?
Här är det som sagt lugna gatan, så bara att härda ut tills bebisen kommer! Under tiden får jag ta hand om min skadade kissekatt.
Apropå storlek... Min har hittills varit minst i tråden i 7+6... Alla mäter olika så dumt att egentligen gå på mm här och mm där när det är tidigt.. Min var 12 mm i 7+6... Sen i v 13 och 14 stämde den fortfarande överens med samma som mitt vul. Och på rul diffade huvudet på två dagar medan kroppen fortfarande var i rätt storlek enligt första vul. Så jag skulle inte oroa mig förrän det skiljer massa cm! :) för alla maskiner är olika och de som gör vul/ul mäter ju lite olika.Muffe80 skrev 2010-10-02 16:00:57 följande:den var väl några mm kortare än sofys, eller?
det vet nog sofy bäst :)
jag oroar mig inte längre, mår just nu skitilla. trevlit sällskap man är hos svärföräldrarna... -
Du, det hade jag med velat se.. Än mer nu när min man håller på att gå i taket för att ungen aldrig kommer. Det är ju inte så att man känner sig liiiite misslyckad! Fast jag själv har räknat med att gå över en vecka.Längtan efter liten skrev 2010-10-02 16:20:27 följande:nä men vad är de jag ser. hade hoppats få se en liten bebis nu ju :D
Händer inget inatt har jag bestämt mig för att åka till gymmet och köra lite lätt! Kommer ju bli väldigt osams med min man om jag inte kommer härifrån en sväng. Nu är vi mest i skilda rum för att han är så otålig!