• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Jag säger inte att han är som andra, men vi har inte tråkigt tillsammans. och nu när jag frågade hur han kunde vara så korkad och ta klistret upp "men jag hade ju inga trosor på mig"... Nej män brukar ha kalsonger på mig.. Han har spritt språngande naken! HAHA.

• Mabaja

Har nu bokat tid hos veterinären till min lillpojke Himler imorgon, skulle ju vara typiskt om något skulle dra igång lagom till dess. Inte för att jag egentligen tror att nåt kommer att dra igång men jag vill inte vara gravid längre.. Jag vill bli mamma! Men just nu är Himler den viktigaste!

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-06 18:15:29 följande:
    Va ere me lilla Himler? :(
    Vi upptäckte i helgen att han haltade och var lite svullen över höften, men eftersom han är utekatt brukar jag inte ta så allvarligt på det. Utekatter kan ju hamna i slagsmål så jag har avvaktat. Han har blivit bättre och velat vara ute och varit pigg, dock inte bussugen. Igår kunde vi tom ta på höften utan att han reagerade. Idag var han ute och kom inte hem när han brukar. 5 timmar senare än när han brukar komma hem satt han utanför på altanen och när jag släppte in honom så har höften svällt upp ännu mera. Så nu är själva svullnaden ca 3 cm hög och ca 7*5 cm i bredd. Så nu blir det veterinären imorgon!
  • Mabaja

Jag hoppas också att det bara är nån form av inflammation för min Himler. Eller att han bara åkt på en snyting! Min lilla bebis!

• Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-06 20:29:58 följande:
    haha sorry för helmer :D
    Haha, ingen fara.. Kärt barn har många namn! :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 21:10:18 följande:
    Mitt sf mått var 23 i v 25+0. Låg precis under kurvan. Men blev glad över det då hon berättade var det innebar. Hade inte fattat det ännu. Den skarpakurvan 3500 g bebis. den undre kurvan 3000 g och den övre 4000 g. Jag blev glad och sa då lutar det åt 3300 g, alldeles lagom till mig sa jag med stor smile. Min barnmorska satte ner mig jorden direkt, det kan ändras snabbt  ;P
    Haha... Jag har legat under kurvan precis fram till nu. Sista två gångerna har jag legat precis över kurvan. haha.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-06 21:15:01 följande:
    Men det är väl för att du gått över eller???
    kurvan fortsätter ju även om man gått över tiden! :) men handlar om typ mindre än en halv cm till att ligga på kurvan, så är precis över standard. Roligaste kommentaren är "din bebis följer kurvan fint".. Fint tänkte jag med stort frågetecken, under-på-under-över-under... Typ så har det legat.. haha. Den följer sin berg och dalbane-kurva! :) Men två sista gångerna (i 38+5 och 40+4) har jag legat lika mycket över...
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-06 21:41:25 följande:
    ÅH, JAG vet!!!!

Vi borde alla gissa på när Mabaja-bebisen kommer ut. Typ vilken dag, hur lång och vad plutten väger. Får vi det Mabaja??? Lite kul i väntan kanske
    haha, klart ni får! :)

Hade ni frågat mig för en vecka sen hade jag svarat 7-8 oktober.. Nu känns det som att övertid kan vara inom räckhåll! Men jag kör vidare på mitt 7-8 oktober! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma