• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-10-02 20:27:48 följande:
    Min va 14,5 mm i 7+6.
    och min 12 mm i 7+6! :)

rontgensyrran: Skönt att de har koll på dig och dina smärtor! Hoppas att du slipper operation och att du snart mår bra igen!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-10-02 21:22:20 följande:
    Mabajas bebis.....när har du tänkt att titta ut??? Vi är nyfikna på dig i tråden och skulle gärna vilja se en söt bild på dig.
    Jag försöker övertala den! Men går inge vidare.. Eller har lett till att så fort jag får sammandragningar så får jag ont i underredet.. Men inga värkar... Eller jo, en har jag haft,  men det kommer man ju inte långt på. haha
    sofy skrev 2010-10-02 21:23:17 följande:
    Jaa, och Muffe's va 14 mm i 8+2(3?) men de kan väl diffa, ja har ingen direkt koll men de verkar ju variera lite.

Din har ju iallafall växt på sig.. eller? Lite va? ;) Haha! :D
    Ja men precis! den har växt på sig! De säger ju att det kommer komma en stor bebis när det är dags. :)
  • Mabaja

Uppdatering:

Fick en färdknäpp i morse och sen dess har jag väldigt mycket förvärkar och en mage som är stenhård av sammandragningar. har även haft onda sammandragningar, men de verkar ge med sig nu- jag som hoppades på motsatsen! :) får fråga bm imorgon om en hinnsvepning istället!.haha

• Mabaja
    sofy skrev 2010-10-03 15:15:33 följande:
    Haha men åååh, kör en till färdknäpp då!! ;)
    min man sa det med, men vet inte om jag orkar. leder ju ingen vart. mer än några timmars förvärkar from hell. haha.
  • Mabaja

Sofy: Välkommen hem igen! hoppas att du snart mår något bättre även om HG är jobbigt...

MCT79: Jag försöker blåsa gravidbaciller till Bro så du får ännu starkare plus! Nu ska det gå bra! :)

Satan vilken aktivitet det var i tråden då! Hinner ju knappt med...

Nu ska jag snart till bm. 40+4 idag!

• Mabaja

Tack tjejer, jag hoppas också att det drar igång snart! När bm skulle mäta magen så fick jag en kraftig sammandragning och hon bara gapade och sade "du har en sammandragning".. Jag bara "nehe? Så har jag hela dagarna". Och huvudet ligger långt ner så nu tyckte hon iaf att jag är fixerad. och det ilade så förbannat när hon skulle känna om jag var fixerad eller ej! Men det är väl ett tecken på att nånting kommer att hända framöver. Har en tid om tio dagar annars för konsultation av igångsättning!

Lallan: SKönt med sjukskrivning! Nu får du ta det lugnt och njuta!
    Angående datum... Fl har ju 39+6 som bf och bm 40+0... Så därför diffar det! :) Jag byter veckor utifrån 40+0 och inte 39+6 som bf.

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 11:56:10 följande:
    Så jag går alltsåin i vecka 30 imon då ??
    För i min står det 28+5 alltså enligt MIG och BM går man i en NY vecka när det är 29+0 och inte 28+6

Skönt att han hon är fixerad snart så gumman har du bebben
    Säg att du har fått 12/12 som bf på rul är du enligt fl 39+6 12/12 men enligt bm är du då 40+0 12/12. Förstår du? :)
  • Mabaja
    Happiness: Vi tycker att det ska bli spännande att se om vårt barn kommer få adhd då min man har det. Han har visserligen en "lätt adhd". men vi väntar med spänning för att få veta om det har gått i arv. Senaste rön jag läst tyder ju på att det nu är ärftligt. Skulle bli kaos här hemma om både man och barn får "utbrott" samtidigt. och sen rastlösheten och koncentrationssvårigheterna! :) och sen jag som inte har något tålamod på det. :)

Sofy: Hur ser du på att dina barn kanske får adhd?
    Själv har jag "räknat" med att våra barn får lite olika men hoppas självklart på att kunna stryka från "listan"... Typ adhd, dyslexi, astma, allergier, magproblem och såna saker som gärna går i arv.
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-04 13:43:11 följande:
    Intressant fråga! ;) Men jag räknar nästan med det även om senaste artikeln häromdagen i DN tydde på genetiskt fel, kromosom 16 hade dubblat eller vad det stod. Men min man har också ADHD och både han och jag har en ganska grov diagnos. De är nog därför vi orkar me varann, haha. Vi fungerar exakt likadant så de är lätt o veta hur man ska agera vid dom tillfällena när blackouten kommer osv. 

Men ja, om nu vårt barn får de så gör de mig ingenting alls. Jag är GLAD att jag har en diagnos på det nu även om jag gick halva livet utan, för jag har sån förståelse själv för hur det är och hur de yttrar sig - så jag ser det bara som en fördel isåfall. Man vet ju hur man ska gå tillväga me hjälp o vad som kan behövas i framtida skolgång + hemma osv. Så de är inga problem alls :)

Hur ser ni på de?

Både min man o jag har också astma, suck. De är ju inget jag önskar men om de blir så får man väl deala med de också då. ADHD vore lättare o tampas me ;)
    Jag tycker som sagt att det gör oss ingenting. Men med tanke på vad jag hört hur min man har haft det under sin uppväxt är jag glad att han har det yrke han har. Han har slagit sönder lite saker som hans pappa fått ordna upp efteråt... Så jag är glad att min man är målare i yrket så han kan ju göra en del själv. haha. och han har även en misshandelsdom för att han inte kunnat begränsa sig när adhd:n tagit över. Nu är han dock så pass vuxen att han går lös på saker istället för människor! senast i raden var det ett glas som gick sönder för att han fick ett litet utbrott, annars har det mest varit kläder som slitits sönder och sparkat sönder vår dvd och lite såna saker.

Så för mig gör det inget, MEN jag kommer hålla ögonen öppna så man har möjlighet att få en tidig diagnos, som min man fick. Hans mamma började ana oråd när min man alltid gick lös på sin bror när han blev arg. haha.

Det enda som skulle bli knas i vår situation är om vårt barn och min man tappar greppet samtidigt. :) Då skulle det bli spännande... Hur min man hanterar situationen!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-04 13:57:18 följande:
    Hahahaha! Åååh va ja känner igen mig! Jag var likadan, min man också. Han har också en dom på sig, grr. Fick han ngt straff? Inge bra alls! Men ja, han fick blackout o minns heller inget av det. De är absolut ingen ursäkt men jag vet ju tyvärr att de är så. Jag själv har slagit sönder min bil, fleeera bucklor i den, haha. Dörrar, småsaker hemma, mobiler, brutit min hand flertalet ggr pga det, o ja herre. De är spännande hos oss ibland när han är irriterad, jag blir irriterad o vi får båra utbrott samtidigt. Ett jäkla liv då.

Ja, precis. Så känner jag också, om jag anar oråd så vill jag ha en tidig diagnos för o kunna göra de bästa framöver.

Och jag är nog liite orolig också för hur jag kommer va som mamma - med ADHD. Jag är LIVRÄDD för att jag ska "tröttna" på om barnet skriker för länge, vad gör jag då? Eller om de stökar ner för mkt osv. Gah. Ska nog ta upp psykologkontakten + medicineringen efter avslutad grav för o förhindra de, inge kul o ens tänka så.

Menar absolut inte att jag skulle va våldsam. Men om jag bara stänger av och ignorerar det liksom..
    Han fick villkorligt och 16000 i böter om jag lyssnat rätt. :) Men det var före "min tid". Nu går han som sagt lös på ting istället för människor!

Roligast var när min man gick i sömnen och inte hittade till toaletten (vi var hemma hos min pappa) och han började skälla och ha sig. Min pappa blev jätterädd och trodde han var dyngrak och därför blivit aggressiv. Sen när jag förklarat att han går i sömnen så satt pappa bara med tappad haka. haha. Fast han har ju fått se den aggressiva sidan med. Han har slagit sönder en skjutdörr hemma hos pappa. Jag skäller lite på honom och låter han vara. Sen kommer han tio-femton min senare och bekänner färg och säger att det han gjort var lite onödigt. :) Så det går åt rätt håll, även om det alltid finns kvar!

Det kommer gå bra för dig som mamma eftersom du vet dina brister idag. Då har man kommit långt och man kan utgå ifrån det! Men koliknätter är nåt jag oroar mig lite över, men har gästsängen bäddad så min man kan sova där istället för att gå i taket. haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma