• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2010-10-05 12:31:50 följande:
    Ja jag tyckte det räckte nu... jag grät förtvivlat.. så otroligt mycket mer ledsen denna månad än förra...
    Är det rent blod eller klumpar med? Jag vet att det inte är nån tröst, men finns ju kanske en liten chans att det "bara" är en "bim-blödning"... Att det är pga att mensen skulle ha kommit nu..
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 12:35:58 följande:
    usch jag lider med dig vännen :( nu får h'n komma ut... putsa fönstrerna för fulla muggar..
    nä usch vila vännen, se till att samla alla krafter du bara kan, för rätt som det är sätter det fart.
    TACK!

Förresten, jättefin mage! För visst var det du som la upp en bild förut? :)
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 12:45:58 följande:
    ja det var jag , tack. önskar dock jag har lika stor fin mage som jag antar att du har nu med massor av buffar :)
    jag har en jättemage! :) En enorm sådan! men välfylld, hur bm än kände och klämde igår låg min bebis där så jag får tänka så, det är bebismage helt och håller. haha. inte så mycket buffar nu, bara sammandragningar!

Snart har du också en stooor mage! Med sammandragningar och förvärkar.. och sne ligger du där på förlossningsrummet och trycker! ;)
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-10-05 12:51:23 följande:
    tryck, tryck, andas, andas.. jag ser det framför mig..
    hoppas det blir en lätt förlossning som med dottern.. men än så länge är det 25 veckor kvar...

magar är fina, de är så underbart fina så det finns inte :D
    kan bara tänka mig hur fin din är :D ingen bild?
    Kolla i magbildstråden! Där finns min jättemage! :)
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-05 13:07:53 följande:
    en gammal metod som gjorde att min 2.a förlossning blev lyckad. Efter att ha fött en son på 4960g o 55cm, så va ja jättetacksam att hinnsvepning var ett alternativ.För det startade min förlossning sist och ja fick en normalstor pojke på 3410g 49cm..  Så för mig va hinnsvepningen fantastisk upplevelse. Min bm me första sonen hade ju inte alls koll på min kurva som ja hade hoppats.. o de gjorde att ja fick en förlossnings som va jobbig för mig o kunde bli så mycket mer än så.. för han fastna me axlarna och ja fick en sfinktur ruptur (bristning i hela regionen) tack vare att de inte såg att de va stort barn. De på bb gissa på 4kg innan, men han va ju 5... (de va yttre press, sugklocka, klipp o massa saker.. + efteråt va de en läkare som sa att nästa förlossning blir ingen vanlig förlossning. TACK, KUL o höra de efter man fött................... så ja mådde inte så bra efter ja kom hem, tårar föll för de hon sa, o traumatisk händelse, stort barn. m,m. osv.
    Angående infektionsrisk, jaha så det är ok i vissa län men inte andra, som om de inte finns infektionsrisk i allt man gör liksom o överallt..  Samt så använder dem ju sterila handskar.. Då är det väl lika hemskt att göra vul, då de använder samma stav, fast me en ny kondom på... (nu är de inget agg mot dig om de låter så nästan) utan mot dem nonchalanta barnmorskorna... Ja blir förbannad på dem, så förbannad.
    Ja kan säga att jag vet 2 som fick göra snitt efter igångsättning, och igångsättning tar mer stryk på kroppen än en hinnsvepning, som är mild av den art att det inte startar om de inte e redo. å igångsättning är påtvingat. Men absolut bra alternativ om situationen kräver det såklart.

Finns det ingenstans dem kan utföra en sån? Ja hoppas de startar av sig självt för dig, tycker så mycket synd om dig när dem ignorerar dig på de där sättet. Önska ja kunde säga, kom till Mora så ska ja fixa en hinnsvep åt dig.
    Jag tycker också att det är konstigt som sagt! För har en kompis som fick sin knodd i helgen, men skulle få en hinnsvepning nu imorgon om hon inte fått innan och då skulle hon ha bf nu på lördag. och hon bor i Uppsala! Det är konstigt att Uppsala får utföra just hinnsvepning när Bålsta inte får det, när vi tillhör samma län och samma förlossning!

Dalarna ska ju vara bland de bättre! :) Mora är väl ett av de allra bästa har jag fått för mig, även om det nu inte är öppet för förlossning.

Jag tyckte också att det lät konstigt med infektionsrisk och allt vad hon nu svamlade om. Och så sa hon att i regel så är det mest utländska barnmorskor som genomför hinnsvepningar!

Men som sagt jag har nu konstaterat att Bålsta inte är nå bra eftersom de heller inte har några extra kontroller mellan bf och igångsättning, fast de sa det i våras då jag frågade. Jag har hela tiden räknat med att gå över en vecka och ville veta vad som händer bf och de säger att man går på minst en kontroll i veckan, MINST en kontroll. Nu blev det ju inte så. Så skulle det dra ut på tiden och nåt går åt pipan så vet ju jag vem jag ska skylla på!

Vi är tre st i en septembertråd jag hänger i som fortfarande är på övertid och de andra två har kontroller typ varannan var tredje dag. Jag fick en i 40+4 och sen nästa när det är igångsättnignssamtal och överburenhetskontroll i 42+0...
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-10-05 13:20:02 följande:
    Mabaja, det låter ju som den är på gång snart. Hoppas hoppas den vill ut nu. Vet du om det blir tjej eller kille?
    Vi har ingen aning om vad vi väntar. Jag tycker dock att mina 3d-bilder tyder på en pojke. Innan vi gjorde 3d så trodde jag på flicka! Ska bli jättespännande att se vad det blir för en sort!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 14:29:06 följande:
    Hahahaha NEJ, de syns ju ingenting! Dumma mage! Alla andra har ju putande magar, och MAGAR - jag har som vanligt typ. Jääättekul. V 12.. Men men, kanske kan börja lägga ut där efter v 20! ;p
    Haha, på mig syntes ingenting i vecka 12, massor i v 13 och sen typ inget i v 14... Men spara bilderna, börja ta tidigt så kan du jämföra sen.. :) nu kan jag inte prata bort min "ölmage"... haha. Har fått förfrågan sen halvtid om det inte är dags att ploppa... Det var ju mindre roligt kanske! där fick jag verkligen känna på att man ska följa ett visst ideal när det gäller gravida kvinnokroppar....
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 15:12:45 följande:
    Har du inga bilder från första tiden? :D Jaa, jag ska väl börja ta bilder om nån vecka eller så, då ser man ju iallafall skillnaden sen :)

Hahaha, ölmage vare ja.. Stor sån, mycke öl för dig? ;)
    Jo jag har bilder. Kan lägga in dig i min "adressbok" här på familjeliv så kan du gå in och kolla alla bilderna. :)

Mycket öl var det ja, speciellt för en som inte dricker alkohol, vare sig med eller utan denna jättemage! :)

är det nån annan som vill se så hojta till så lägger jag till er! :)
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-10-05 15:25:16 följande:
    Jaaa, va kul! Då får vi se hur du såg ut! Du har ju den perfekta gravidmagen! :)
    HAHA, tack!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma