• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Vad kul det kommer att bli i höst att följa er när ni är så många som är ungefär lika långt gångna! :) och då är ju även ni som inte är lika långt gångna just nu en god bit på väg! :) Kommer bli en spännande höst, vinter och vår! :)

• Mabaja

Ja just, en annan sak. Först ut i bf-listan går på övertid. Ingen bebis har tittat ut... och snart är jag där med! på övertid! :) min man frågade mig vad vi kunde göra för att få ut bebisen inatt.. Han är så söt!

• Mabaja
    mallanis skrev 2010-09-27 08:46:24 följande:
    Hej, nu vågar jag mig in här! Hoppas hoppas jag får stanna i tråden! =)
    Äntligen gumman! VÄLKOMMEN! Har undrat så hur det gått och det gick ju bra ju. Ja nu banne mig ska du stanna! Tredje gången gillt!
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-09-27 11:12:53 följande:
    Tack! Många "gamla kändisar" i tråden =) kul att få joina er (äntligen!!!) Det börjar dra ihop sig för dig och maggen ? ! ? =)
    Det börjar dra ihop sig ordentligt! BF på torsdag! Trodde dock att det skulle dra igång inatt, men efter några timmars värkar lade de bara av! Surt sa räven! och jag blev förbannad. Tur att jag var trött så jag somnade. haha.

Kul att få följa dig här när det går så lång tid emellan i mailen! ;) 

så hur känns det? Den här gången SKA det gå bra!  
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-09-27 11:25:59 följande:
    hahha känns som det är långt kvar tills mina värkar sätter fart! jo jag är mest glad för att jag (enligt mig iaf bild finns på min sida) fick ett sådant tydligt pluss och det på BIM, sist så fick jag plus först på BIM+10..... och var jobbigt att vänta på att få plusset och sen att oroa sig varje sekund.. Går det åt fanders denna gång så gör det och jag kan ju inte göra så mycket åt det, så ska försöka att inte oroa mig så mycket! ;) påminn mig gärna *s*

åhhh spännande tider Mabaja, hoppas att du slipper att gå över tiden! Hur mår du då?
    Jag mår bra! Jobbar fortfarande. :) Eller idag blev jag ledig då mamman till tjejen jag är asse åt tyckte att jag behöver vila. Och skönt att faktiskt vara ledig idag då jag varit vaken halva natten! :) Nu har jag bara sammandragningar som håller i sig konstant och ibland gör ont! Men inatt var det 4 min mellan varje "värk" i tre timmar och sen bara "poff" borta. Jag börjar bli bra på förvärkar!

Det är helt fantastiskt att du fått tydligt plus redan på bim! Det fick inte jag. haha. Nu hoppas vi verkligen att det går vägen och det ska det ju göra. Njut av din graviditet och alla symptom som kommer och går! :) Det är er tur nu! Jag ska genast gå in i ditt galleri och kolla ditt plus!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-27 12:09:31 följande:
    Jag har en fråga till er som är lite längre i graviditeten: hur har ni gjort med försäkring? Det är ju rena rama djungeln!!! Lite hjälp snälla?
    Vi har tecknat IF:s gratisförsäkring. Ska ju leta rätt på nån bra nu när bebisen är här. Har dock inte hittat nån jag fastnat för.
  • Mabaja

ser helknas ut här med!

Mina fötter svällde upp en gång i vecka 21. Det var på vår bröllopsdag, blev väl lite väl påfrestande kanske. :)

• Mabaja

Tråkigt att du mår som du gör rontgensyrran men samtidigt skönt att få höra vad som är fel, vad man kan göra för att få det åtgärdat!

Krya på dig!

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:28:54 följande:
    Tack vännen. Mannen håller på att fixa en kopp te till mig nu. sen blir det sängen och njuta av att jag förhoppningsvis kan sova på rygg nu igen inatt. Nu när medicinen hjälpt med smärtan

Kramar
    åååh sova på rygg! Nu blir jag avis!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-09-27 21:25:42 följande:
    Tack vännen. En fördel är att jag kan följa dig nästan per timme nu och hålla mig uppdaterad när du är på väg in :D hahahahaa...du
    JAg lovar att höra av mig när jag tror att nåt är på g! :) Idag har jag bf enligt äl, två vul och ett ul. Men inget som händer här inte.. Lugna gatan! Provade en färdknäpp igårkväll men resulterade bara i kraftig mensvärk så jag trodde ryggen skulle gå av. haha. Nu är jag bara mör i ryggslutet och nedre delen av magen. haha.

Televinken: VÄLKOMMEN HIT! Och stort grattis till din graviditet! Nu ska bebisen stanna!

Mallanis: Försök bara njuta av din lilla bebis nu! Det kommer gå bra nu! Och ditt plus kunde ju inte ha varit tydligare på det som låg i galleriet igår! Så glad för din skull! :)

Apropå nå helt annat. Drömde att barn nr 2 tog sig på första försöket och att vi hade sex första gången när min man fyller år nu i december.. Är man helt knäpp eller? haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma