• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Finmamma skrev 2010-06-15 12:58:11 följande:
    Cat79. Nu har jag inte riktigt hängt med i tråden men jág undrar varför dem kommer ha stenkoll på dig ?

Vad är ett KUB test? vilka gör detta?

Ursäkta men är inte alls insatt i detta.
    kram
    Jag har ett MA i v 13 + en avbrytande graviditet i vecka 21 i bagaget därav fler kontroller med ultraljud då båda fallen upptäcktes på det sättet.

KUB är ett blodprov kombinerat med ultraljud och då får man en sannolikhet på hur stor risken är att man väntar en bebis med Down Syndrom. De mäter nackspalt och näsben och slå ihop en siffra ihop med blodprovet. Vi vill göra allt för att utesluta kromosomavvikelser samt missbildningar därav täta kontroller.

Kram
  • Cat79

Odd: stort GRATTIS! Helt underbart att allt är som det ska :) Det ska gå vägen för oss alla här inne för det har jag bestämt.

Själv gjorde jag KUB igår och det gick så bra! Min bebis är perfekt för att vara 12 fulla veckor och vi fick risken 1 på 11 000 att bebis ha kromosomavvikelser - så skönt med så bra siffor. Det var en helt fantastisk ultraljudsapparat och vi fick några bilder inkl en 3D-bild och en film :) Är så lycklig!!! Ska lägga upp det så småningom i galleriet.

Kajsalisa: jag känner med att magen börjat puta o lite tajtare byxor och som du skriver så blir det gärna sånt som inte sitter åt i magen.

Ta hand om er och era små. KRAM

• Cat79
    rontgensyrran skrev 2010-06-19 18:19:54 följande:

Bjornis, låter som du har det skönt på din semster. Härligt!

Idag var jag på rean på stan. Kan tipsa om att de på hm rear mamma-jeans för 100:- Köpte 3 par :)  Har jag ju äntligen lite kläder som inte spänner över magen. Men man ser ju helt klart gravidare ut med dessa byxor.

Hej. Kul att du skriver ang rean på H&M, ska ner idag och förhoppnvis hitta jeans :)

kram
  • Cat79

Jag fyndade mammakläder på H & M idag, 3 par jeans, 2 par 3/4 byxor och två snygga längre skjortor - helnöjd! Har varit lite till o från med att köpa redan men vad fan nu ska det gå bra.

Kajsalisa: Givetvis vill man vara fin när man växer men jag tycker H & M har mycket mammaplagg o speciellt byxor. Inte lika kul att köpa jeans för 500 kr men 100 var bättre :) Idag kan man ju ha mycket vanliga plagg snygga plagg då modet är som det är. Det blir bra med din vanliga storlek när du beställt kanske att man behöver gå upp en storlek i mammaplagg?

Daniela: Kul att se dig här igen :)

Nu snart sova så att man orkar jobba imorgon.
    KRAM

• Cat79

Lallan: Underbart!

Har verkligen hittat rätt bland trådar här på familjeliv och denna är bäst.

Idag har jag träffat en kompis bebis och imorgon en annan bebis, känns så mycket lättare nu när jag bär en liten i magen :) Satt med deras dotter i famnen och så sa jag att om ca 6 mån sitter jag förhoppnvis med en egen liten - jubel!!! (Har berättat för en del men det är icke officiellt ännu)

Kram

• Cat79

Har inte varit här på länge och nu lyckats läsa igenom allt jag missat. Har firat midsommar i värmen på Öland - så skönt! Druckit massa goda alkoholfria drinkar.

Jag är i vecka 13+2! Skönt att veckorna går och jag känner mig verkligen gravid på ett bra sätt.

Grattis till er nya och nygamla som plussat - underbart! Denna gången går det vägen.

Mabaja: Tråkigt med magsjuka på bröllopsresan men hoppas du har kunnat njuta lite. vad skönt att du gått så långt in i graviditeteten :)

rontgensyrran: Såg också spjälsängen i ett reklamblad men vil inte köpa någon... Troligen får vi syrrans och den är i bra skick. Det är svårt det där med att köpa grejer men som du skrev så går det bra denna gång.

Håller tummarna för alla VUL och UL i veckan.
    KRAM

• Cat79

odd: bra att det inte blir fler test nu - du är ju som sagt GRAVID och hela du till och med.

kajsalisa: förstår precis din oro angående magen och hur liten mår men allt är ju som det ska så försök njut. lättare sagt än gjort jag vet. du och jag har ju BF samtidigt och nu känner jag mig betydligt lugnare än för någon vecka sedan. har gjort mitt 4:e UL och ska göra nästa 7 juni och sen är det Rutinultraljud 20 juli. Blir nervöst på RUL men ser allt bra ut tills dess så hoppas jag att man är lugnare.

Majaba: Inte illa att kunna ha dina jeans så länge. Jag känner mest att ju bekvämare kläder desto bättre, nu är det grymt med tunikor och leggings.

Längtar till semestern som börjar på måndag och då hoppas jag att jag verkligen njuter av att vara gravid och att jag ska vara stolt över att visa min lilla kula.

Ta hand om er. KRAM

• Cat79
    Lallan skrev 2010-06-29 21:41:40 följande:
    Jag ska förresten till spec. mödravården i morgon och tror i alla fall att det blir ett ul då. Sambon ska följa med, blir i så fall första gången han ser dom.
    Lycka till imorgon och kul att sambon är med så ni får njuta ihop. Kram
  • Cat79

Nu har jag semester 4 v - underbart. Ska njuta av sommaren och min växande mage :)

Visst är det kul  när det börjar synas! Syns lite på mig, mest kvällarna. Underbart att vi är så många här nu.

pinklove: Det är bara att bada. Jag hade med lite ont då o då i början av graviditeten så det är helt normalt.

KRAM

• Cat79

Odd: Sänder varmaste kramar till dig från mig! Hoppas det löser sig så bra det går.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma