Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2012-01-23 19:25:38 följande:
    Då får du hänga med på lite fikadejter framöver då. När MCT vant sig vid att vara tvåbarnsmamma och rutiner och sånt så hon vågar ta sig ut ensam med sina små! :)  
    Absolut! Säg bara till...
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-01-24 16:10:55 följande:
    Hoppas det går bra för saftmedbulle nu!
    Gick jättebra! Tack för tumhållning, tjejer!

Allt såg ut som det skulle och var precis så stort som det skulle. "Den här graviditeten har bekänt färg", sa min läkare, "nu tror jag på den. Prognosen är god."
    Hmm...jooo, alltså, sen ska jag ju själv tro på det och hon förstod att det kunde vara svårt efter tre missfall och att jag nog inte kunde tro på det förrän bebis anlänt (hon förstod min mentala skada...). Men... nu har hon lämnat över till MVC, så nu är det is i magen som gäller...

MCT: Det var nog den coolast mage jag sett...
  • Saftmedbulle
    JoWiAn skrev 2012-01-27 11:05:29 följande:
    HÄFTIGT!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har 107 dagar kvar. Helt galet... Jag väntade nyss på ÄL..  
    Jaa, jag minns när du plussade... känns inte alls länge sen...
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-27 12:07:31 följande:
    Alltså de här graviditetshormonerna.... Jag sitter alltså och gråter över att sossarna väljer partiledare just i detta nu. Jag är inte ens sosse haha. 
    Ha, ha! Känner igen det där med hormoner... själv satt jag och grät under "Mästerkocken" när grabbarna inte kunde steka en medium rare ordentligt... jag menar, vem BRYR sig?
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-27 17:07:26 följande:
    Hahaha!! Det var snäppet värre än mig tycker jag  
    Ja, visst är det patetiskt? Och i vanliga fall bölar jag inte ens till sorgliga filmer... Jag menar, politik är ju trots allt ändå seriöst...
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2012-01-27 17:13:07 följande:
    Så där, nu har jag fått min sambo att rensa ut kylskåpet eftersom jag tyckte att det luktade skunk och absolut inte kunde närma mig kylskåpet själv! 

Han kände ingenting. Nada. Så i blindo slängde han allt som eventuellt kunde påverka min känsliga näsa.  
    Vilken omtänksam sambo :)
  • Saftmedbulle
    Cat79 skrev 2012-01-30 11:59:38 följande:
    Idag har vi fått se en liten krabat med ett tickande Hjärta. Är så glada att första bekräfelsen visade bra men vi tar en dag i taget. Enligt VUL är jag i ca 9+5 och BF 30 aug (enligt graviditetskalendern 10+2).

Hoppas allt går bra idag SoMA!!!!

Ha en fortsatt bra dag för det ska jag ha!
    Då är vi nära... jag har BF 25:e augusti... Skönt att du hade lyckat VUL!
  • Saftmedbulle
    plutten02 skrev 2012-01-30 15:57:35 följande:
    Ul idag gick kanon. Men den lilla saken där inne var inte så arbetsvillig. Den hade lagt sig så bra med magen mot moderkakan så sköterskan inte kunde se navelsträngen. Så jag fick gå ut och dricka massa vatten så den flyttade på sig lite.

27 juni
    Skönt! Grattis!

SoMa: och till dig med!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma