Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2012-01-30 21:54:56 följande:
    Och jag kommer strax efter er båda, med 6-8 sept. Jättekul, hoppas bara att det håller i sig! När känner man fisksprattlet i magen första gången? Jag har för mig att jag kände det väldigt tidigt förra gången, typ runt v 12-13 kanske. Någon som känt tidigare än så?

Ja hoppas lillan vänder på sig SoMa! Men som hon gympar i din mage verkar det inte vara någon oro för det egentligen.
    Japp - det SKA gå vägen för oss alla!
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-01-31 18:06:19 följande:
    Hmm.. nu blöder jag lite... det är väl okej när han var där och pillade??
    Skulle jag tro.
  • Saftmedbulle
    Mamma till W skrev 2012-02-06 17:23:12 följande:
    Mct: hur känns det såhär sista kvällen det bara är du och sambon?
    Shit- är det imorgon det är igångsättning?
  • Saftmedbulle

MCT: Wiiihaa! Så spännande... oj, kommer du att kunna sova i natt? Massor av lycka till och tumhållning från mig!

• Saftmedbulle
    Liberté skrev 2012-02-07 10:11:27 följande:
    Ärligt talat så vet dom nog inte riktigt vad dom ska göra.

Så här ligger det till.... Jag fick en ruptur på livmodern vid min senaste förlossning, allt gick bra och barnet förlöstes med akut snitt. Full apgar på barnet och operationen gick bra. Vi har alltid velat ha många barn och har därför efter det varit på undersökningar, samtal osv vid ett flertal tillfällen ang. fler barn. Enligt läkarna så löper jag inte större risk än någon annan kejsarsnittad kvinna att drabbas av detta igen så länge jag inte kommer i värkarbete. Jag ifrågasatte om mina sd kan påverka det negativt eftersom jag haft tidigare sd med de andra barnen. Nej var svaret, absolut inte, det är skillnad i tryckstyrka mot sammandragningar jämfört med förlossningsvärkar.

Inatt åkte vi in pga sd och man finner ett hål i livmodern. Hålet kommer ju att bli större allt eftersom bebisen växer. Livmodern har alltså redan brustit och jag får nu absolut inte ha sammandragningar ens, vilket jag har..... Jag är ordinerad strikt vila och måste komma in omedelbart om jag får smärtsamma sd, då läggs jagi n med dropp o får åka hem när det lugnat sig. Man hoppas att jag klarar det till v 30, innan dess är riskerna för barnet stora pga prematur födsel. Om livmodern hastigt brister upp igen rinner fostervatten ut i bukhålan vilket jag kommer att märka, det görs fruktansvärt ont. Om jag har otur brister livmodern precis vid ett kärl och jag får kraftiga blödningar.

Ja, det var historien, så behöver ni inte undra. För er som är gravida: Detta är extremt och ytterst ytterst ovanligt, oroa er nu inte.         
    Blir orolig för DIG dock... :( Stor styrkekram och varma tankar från mig!
  • Saftmedbulle
    Liberté skrev 2012-02-07 10:43:57 följande:
    Tack för era varma ord, jag är i chock.... Ömsom ledsen, ömsom arg....

Vi har bestämt oss för att hålla detta inom familjen, vi orkar inte med alla kommentarer om hur oansvariga vi är som skaffar ett barn till osv. Av någon anledning är ju gravida helt ok att kränka, vare sig det handlar om att man blivit jätte fet eller har en si och så stor mage.

Så skönt att kunna prata av sig här, jag ska faktiskt be min BM ordna en tid till en kurator eller liknande. Tror jag behöver det om jag ska överleva denna resan på ett själsligt plan.      
    Och... jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att ni är med barn igen. Hoppas du får all den hjälp du behöver, både på det fysiska ocg själsliga planet.
  • Saftmedbulle
    KMW skrev 2012-02-07 22:03:41 följande:
    Plutten; vi hade sex hela vägen när jag var gravid. Jag tillhör visst skaran som blev grymt sugen av alla hormoner som rusade runt i kroppen under graviditeten... ;)
    Me too...
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-02-08 21:48:13 följande:
    Hej tjejer. Kort uppdatering. Kommer mer när jag har dator.
    Idag 15,29 kom Freja 2350 gram 44 cm och 16,07 kom Hannes 2500 gram 47 cm lång något mer dramatiskt med sugklocka...

Jag fick krysta utan värkar, inte helt lätt..
    Hannes hjärtljud försvann och in kom en läkare vid namn babuska..... The truth.

Två små stygn och lite "skrapsår"..
    Duktig flicka! Stor grattis till bebisarna!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma