Inlägg från: disturbed |Visa alla inlägg
  • disturbed

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2012-02-08 21:48:13 följande:
    Hej tjejer. Kort uppdatering. Kommer mer när jag har dator.
    Idag 15,29 kom Freja 2350 gram 44 cm och 16,07 kom Hannes 2500 gram 47 cm lång något mer dramatiskt med sugklocka...

Jag fick krysta utan värkar, inte helt lätt..
    Hannes hjärtljud försvann och in kom en läkare vid namn babuska..... The truth.

Två små stygn och lite "skrapsår"..
    ÅH jag skriver även här, GRAAAATTTIS finaste M & A!!! Äntligen. Efter all väntan, alla tårar och allt så är era TVILLINGAR här! Bra kämpat, utan krystvärkar.. hm! Skönt att de gick bra ändå! Mår Hannes bra nu? Intresserad av update när du har TID och ork! 

Njut njut njuuuut!!

Och.. Babuska.. HAHAHA!! 
  • disturbed
    MCT79 skrev 2012-02-08 22:16:57 följande:
    Han mår bra nu. Babuska drog ut honom med sugklocka. Han kom ut vaken och skitförbannad...
    Hahaha! Han visar vem han är direkt ;) Jag hade också vart förbannad om jag drogs ut me sugklocka, förstår honom!
  • disturbed
    Mamma till W;

Är miss upptagen ledig imorn efter lunch? 13-14 tiden? Är i krokarna o tänkte om du ville ses?

• disturbed
    Mamma till W skrev 2012-02-09 10:08:56 följande:
    Sofy: kikar du förbi?
    Gick upp nyss, eller nä. 20 min sen Haha. Ska göra oss iordning nu o sen åka o fika me min mormor, sen tänkte jag dyka upp om de inte blir försent? :D
  • disturbed
    Mamma till W skrev 2012-02-09 10:12:57 följande:
    Det blir bra. Vid 13-14 tiden sa du? Måste ner till centrum en sväng bara innan. :)
    Åker hemifrån nu! Messar över mitt nr om en stund, de lutar mer åt 14.. därefter.. typ.. när kommer Daniel hem? Kanske blir tajt om han är hemma 16 o vi är där typ 14.30-15? Du kanske inte vill ha oss i huset när han e hemma? :)
  • disturbed
    Cataleya skrev 2012-02-16 11:50:01 följande:
    helt otroligt,{#emotions_dlg.flower}
    får jag fråga något personligt, du behöver inte svara ?
    Men jag är lite fundersam på hur det känns efteråt i kroppen, har du ont, öm osv ?  
    Jag svarar också om de är ok

Alltså, de är klart man är lite "öm" därnere, man har ju tryckt ut ett huvud liksom, haha. Men jag va uppe på benen direkt efter förlossningen, sonen föddes 15.26. 17.45 va vi uppe på BB, då gick vi en promenad, behövde luft, haha. Så va iväg o promenerade 45 min. Dan efter kl 06 var vi vakna och jag va rastlös, så vi knatade iväg igen, med sonen i baljan haha. Gick omkring i princip hela dan, va uppe på BB igen runt 15. 1,5 vecka efter var avslaget borta och jag hade aldrig problem med nr 2, inga problem att kissa. Visst, lite ont gjorde det men läker snabbare ju mer man rör på sig ju :) 
  • disturbed
    plutten02 skrev 2012-02-15 16:44:29 följande:
    Måste fråga...
    Jag kollade mitt blodtryck idag hos sambons föräldrar dom har en sån elektronisk som mödravården har. Den visade 106/53...  och sen 109/53... Är inte det ganska lågt??? Glad
    Vad har du haft vid tidigare mätningar hos BM? Trycket sjunker normalt o brukar va som lägst efter halva graviditeten för att sen stiga mot slutet. :) Inget konstigt.

Det övre systoliska trycket är normalt, 100-140 hos en frisk person, ett övre tryck på under 90 är lågt. Hinner inte skriva något längre o är stressad så blir säkert osammanhängande, haha.

Det undre diastoliska är lågt, 60-90 är normalt där. Är du yr? Dricker du bra?

Jag låg på 100/60 drygt hela graviditeten, lågt förvisso men inte för lågt. 

Nä nu äre bråttom skriver senare, men hade trycket varit ex 85/50 - då hade det varit för lågt.  
  • disturbed

Åh va kul me BF o VUL o allt som händer nu!!

Jag får väl joina er igen då, om de e ok? Är i v 8 nu me andra ungen, fick reda på de förra veckan, haha. Va på VUL nyss o såg hinnsäck, gulesäck o lilla teletubbien därinne :)  

• disturbed
    Mamma till W skrev 2012-02-28 14:57:20 följande:
    Välkommen Sofy! Själv vill jag lämna den här tråden. ;)
    Så jävla taskigt! Bara för ja kommer hit... Demon
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma