Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Idag smygfirar vi v34!! ( egentligen imorgon men fuskar lite!)

Varit med svärmor till babyland, hon köpte babybjörn och en svart brio cot two spjälsäng som vi velat ha så länge! även några dinglisar hittade hon!

Själva plockade vi på oss mycket annat bla; skötbädd, skötväska, babyskydd, hämtade oxå ut babyboxen och en blöjhink. Nu börjar det kännas lite mer verkligt, våran lille bebis ska flytta hem till oss!!!! Längtar nu!

Happi: tyngd kännslan är kvar, men han lever om som bara den i magen på mig sedan igår! Den riviga kännslan är borta iaf. Verkar som om han aldrig sover, innan har har varit lite halv lugn tycker jag men nu fattar jag hur sofy har det med sitt yrväder! Dock så hade jag ljusbruna tjockare flytningar i morse, blundade och ville inte se, spolad fort som bara den! Sa aldrig något till sambon och sen åkte vi till babyland! nu är dom borta iaf!

Sofy: smög mig in på din blogg oxå, fint hem ni har! Här går det mycket i svart/mörkgrönt i vardagsrummet oxå. Älskar svart, där av anledningen till att det blev en svart spjälsäng! Dock så syns dammet mycket snabbare på svart

Där va mycket i ett inlägg sofy!

Jag vill oxå gå på 3d ul!! Men har insett att för oss just nu räcker inte pengarna för sånnt kul (bättre köpa bugaboo ) eller iaf TUL men det får kag inte heller! Och badkar saknar jag! Har nu en plastpall i duschen som jag sitter på och värmer magen med nästan kokande vatten när SD är som värst, men tänk ett bad!

Jag tycker nästan det är läskigt med dessa rörelser i magen, känns som om han ska vända ut och in på mig! Märks att han är större nu och har svårt med plats, hoppas han ligger kvar med huvudet ner ändå.

Jo jag vet att jag skulle ringa FL om flytningarna ändrades, därför jag håller tyst till sambon men nu är dom som innan så ingen FL här inte. Det är så mycket annat jag vill göra än att sitta där, han lever ju loppan oxå så det gör mig lugn.

Vi kör oxå svart spjälskydd till den svarta sängen, sen blir det nog ett ljusare påslakansett. Babyskydd blev maxi cosi, ett av de få som passar till buggan, får dock vänta 3 veckor för de hade inte svart inne, bara sandfärgat och det ville vi inte ha. Skulle lite komma innan dess och vi får åka hem lovade de att lösa det med att vi fick låna ett så vi kunde ta oss hem iaf!

Hur mår du nu? Vilat och lugnt med SD?

Mallanis: SKÖNT att hör att allt var bra!! Nu får du se till att NJUTA av ditt lilla busfrö!

Muffe: det är nog lugnt med att din sambo åker skulle jag tro, se bara till så att han fixar en ombokningsbar biljett IFALL något skulle hända. Men är det så att du måt dåligt, brbisen mår dåligt eller vad som så se tilö att han stannar hemma då! Min kille ska iof "bara" till norge nästa vecka 3 dagar, 3 timmars bil från oslo, men med en påverkad tapp, massa SD, ev en lite bit av slemmisen som släppte i morse så släpper jag iväg honom bara han lovar att ta sig hem snarast ifall det skulle vara något!

Ego: varning först lite äckel!!! ljusbrun/mörkgula seg klump flytning i morse, men hade tid till BM vid 8. Kunde vara en bit av slemmisen sa hon men kan oxå vara normalt.. Har iof bara haft vita vattniga innan men vi får se, vågar nu inte gå på toa för att kolla :-0 hur har era slemmisar sett ut ni som redan är mammor!?

BM besöket gick bra, hb 125 varannan dag med niferex mrn jag kommer ta var tredje som innan, socker 6,1, sf 32 växer på bra och följer medelkurvan fortfarande. Svårt att känna hur han ligger troligen med huvudet ner sa hon men högt upp, efter det skulle hon lyssna på hjärtljuden men liten var stressad av allt buffande så pulsen var hööög. Vila 10 min och pulsen var okej på 148. Nu ska jag vila en stund, sen montera ihop spjälsängen!

Uscha happi, låter jobbigt med alla dessa stick i fingret och kosten! Jag äter när jag är hungrig vilket kan vara 1-100 gånger/dag. Skulle inte palla att gå på matschema, framför allt inte som gravid!

Mer än 4 timmar har gått sen den äckliga flytningen och inga värkar! kan ju vara så att det var en bit av slemmisen men att det inte startar för det, den kan ju återbildas oxå så det hoppas jag på! Tappen va ju som sagt inte allt för lång senast så det är inte omöjligt, kan ju hålla sig såhär ett ta till (hoppas jag)! Men tack snälla för svar! Och tack mabaja oxå!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma