Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-01-04 18:50:27 följande:
    färnevik: Snyggt jobbat! Nu låter du vänner och svärmor köra kytteltrafik OK? Mailade.
    ska försöka... Mailat tillbaka!
  • färnik
    Sofy: vilket värdelöst bemötande! Skrikandes Det gör mig så arg att de är så nonchalanta!

Happi: ang foglossning så är det som odd beskriver, kan även kännas i skinkorna liksom. Och göra så förbannat ont att det känns som om ngt är brutet.

Hoppas ditt onda går över/minskar... Och att sofia vänder på sig, och din bm slutar vara trög. Flört

Muffe: Inte alls sent ute! Det förvånar mig snarare att så många är tidigt ute! Oskyldig
  • färnik
    Odetta skrev 2011-01-05 17:28:50 följande:
    Tycker att det känns lite tidigt allt det här...
    Förstår det! Hoppas han stannar ett tag till, men det låter ju onekligen lite misstänkt.

Hur känner man på tappen själv? Jag har nog dålig kroppskännedom eller något, jag har inte en aning om den saken. Oskyldig Och att man kan känna huvudet!? *förvånad*
  • färnik
    Ego: nu måste folk sluta säga att min mage är liten! Det gör mig bara än mer orolig! Nojjar över att det ska ha blivit ännu mindre vatten, eftersom magen inte vuxit så bra... Och man "ska" ju ha större livmoder som omföderska, men mitt sf-mått är 2cm mindre än med 1:an... Obestämd Innan har jag tänkt att det vore smidigt med en lite nätt mage, nu vill jag bara att folk ska fråga om jag väntar tvillingar, typ. Oskyldig

Idag har jag fått en barnvagn av ett par kompisar! Hjärta En Emmaljunga duo edge, en 04 tror jag. Blå är den i olika nyanser, snygg färg... jag ville inte ha en helsvart, men var i övrigt öppen för det mesta. Flört Lite sliten efter 3 barn är den ju förstås, och punka på ett hjul som ska fixas, men det blir bra! Man använder ju första vagnen så kort tid också, sedan har jag våran EL scooter som ju kan ta över efter kanske 8mån-1år.

Men det känns konstigt att ha en vagn hemma, det är ju långt till BF fortfarande...
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-05 20:13:42 följande:

har sökt lite och får fram att de blir sneda osv efter ett tag. eftersom sambon vill ha billigare vagn än min önskevagn Emmaljunga så tänkte jag iaf ge de en chans och kolla runt lite

Men så billigt känns som skräp...

Med första barnet köpte vi en billig ny vagn, minns inte märket men den kostade under 4000. Helt värdelös! Bättre isf att köpa en bättre begagnad om man inte vill lägga ut för mkt pengar. För 3-4000 får du en jättefin och tämligen ny (1-2 år) begagnad.

Jag håller med Happi om att det är bättre att satsa på en märkesvagn, jag kommer själv aldrig skaffa ngt annat, efter att ha provat ett par billiga... Även en 10 år gammal märkesvagn är ofta bättre än många nya billiga... Oskyldig

Duovagnarna är ofta lite högre, vilket kan vara en fördel också. Jag som är lång och därtill har ryggproblem, tycker det är toppen att få upp barnet lite, det underlättar väldigt när man ska lyfta ur och i...  Dessutom är liggdelarna till duovagnarna oftast mkt rymligare än vad det blir med en lift i en kombivagn. En fördel om man får ett stort barn. Kombivagnen vi hade till 1:an kunde hon inte ligga raklång i redan vid dryga 3 månader! Värdelös var den!
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-05 20:25:15 följande:
    Men va? Jag trodde duo och kombi var samma sak haha. Jag är inte så insatt...
    Douvagn = separat liggdel och sittdel, men delar chassi och sufflet.

Kombivagn = sittvagn med fullt liggläge, som man ställer en lift av valfri variant i.
  • färnik
    Muffe80 skrev 2011-01-05 20:38:54 följande:
    Då tror jag att jag är med... kombivagn är mer som man ställer en lift i... som typ "sticker ut" ser inte så bekvämt ut men och lite plats men de kanske är bra...

Nä jag har fastnat för emmaljungas vagnar, hoppas sambon går med på det, men känns lite taskigt att lura på honom att köpa en ny... kostar väl en del... :)
    Jag gillar också EL-vagnarna. De är lite högre än Brios...

Gå in på Emmaljungas hemsida och titta. Duo edge är en duovagn, classic sport en kombivagn...
  • färnik

Underbar Cat! Hjärta

Ego: v 30 idag, vågen visade +3,5kg, dvs lite minskning sista veckorna. Jag har inte oroat mig över vikten alls tidigare, men iom den ringa magtillväxten, minskat vatten osv, kan jag inte låta bli att nojja lite över det här också. Jag försöker ju verkligen äta, och tycker det går ganska bra men... Obestämd

• färnik
    Mamma till W skrev 2011-01-06 12:44:57 följande:
    Färnevik: Jag tycker inte att du ska oroa dig! jag hade ju gått upp 2.5 kg i vecka 30! Försök att tänka på dig själv istället för att oroa dig! Det är svårt men FÖRSÖK! Snart har du din skrolla här!
    Viktuppgången i sig är ju inget bekymmer, om jag mått bra och allt sett helt normalt ut. men när den beror på att jag bara kräks känns det lite sämre. Särskilt när magen inte växer som den ska och ul visat på minskat vatten... Obestämd
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma