3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 14:56:21 följande:
Läcker du fostervatten då ?
Det låter ju allvarligt ..
Dom måste kolla upp tidigare han du inte åka in och se efter ?
Har du läst något om just detta då ?
Nej, läcker inget, det måste ha försvunnit på ngt annat sätt... Förlossningsläkaren ansåg inte att det var allvarligt, men det går ju inte att låta bli att oroa sig ändå... jag är en orolig person, bekymmrar mig om det mesta och sådär, och de senaste årens upprepade missfall, cystor och div andra sjukdomar har ju inte gjort det hela bättre precis...

Odetta skrev 2011-01-09 15:06:30 följande:
Jag tror inte du behöver oroa dig vännen. Mängden fostervatten varierar från dag till dag och ditt tul kommer att gå jätte bra!
Och du, bara bebisen växer som den ska så gör det ju faktiskt inget om magen inte växer så värst mycket...det är bara otympligt att ha stor mage 
*kram*
Jag hoppas du har rätt! Att magen inte växer så värst är ju i sig inget bekymmer, jag oroar mig bara för att det beror på än mer minskad vayttenmängd alt. att bebis inte växer. Men för 3 veckor sedan var ju bebis +10%, så jag hoppas ju att den fortfarande är okej.
Med första barnet var jag avsevärt större, och man påstås ju växa mer (eller ja, töjas snabbare iaf) med nr 2, men inte för mig tydligen. Att alla jag möter påpekar att magen är liten gör ju inte saken bättre precis. Kommentarer som "oj, v 30, du är ju inte alls stor!" och "ja men det syns i alla fall att du är gravid" känns sådär att höra. vaddå syns? jag är ju för tusan höggravid, det ska det väl inte gå att ta miste på!?
Hade det inte varit för min stora oro att bebis kommer dö, hade jag nog inte tagit så hårt på allt sådant här, men nu är jag lite överkänslig. Det enda jag tänker på är att den dör, det känns nästan som jag sörjer den redan? Som att jag tänker "
när den dör", och inte "
om den dör"....