Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Maria, Gud vilka fina!
    Grymt tyg du hittat!

• sugarrush

Sötfilur:
    Hihi, ja igår berättade vi för mina föräldrar!

Pappa fyllde år, så jag hade gjort ett lite speciellt grattiskort. På framsidan stod det "Grattis pappa, svärfar och...." och inuti kortet, när man öppnat det stod det "....morfar!"
    Och så hade jag klistrat in en kopia på gårdagens ultraljudsbild där! De blev jätteöverraskade och väldigt glada, frågade flera gånger "är det sant????" De gratulerade säkert 100 ggr, och när jag drog upp tunikan konstaterade mamma glatt att jag redan fått mage.

Efter att pappa fått sitt kort och sin lilla present var det jag som skulle få min lilla födelsedagspresent i efterskott... En flaska riktigt gott vin...! Hahaha, tur att det var ett vin som lämpade sig för lagring!

• sugarrush

Sötis: du kommer att tappa mycket i samband med själva förlossningen, och sedan kommer det förmodligen att vara bara några få kilon kvar till din matchvikt. Det fixar du på nolltid med barnvagnspromenader och (förhoppningsvis) amning.
    Men det är klart, just nu är det ju tungt... Härda ut, det blir en fin bebis för besväret!

• sugarrush

Telgebo: klart det är okej att du gör ett sådant kort. Låter verkligen jättegulligt! Han blir säkert förvånad och överraskad, jag tror ju absolut att han blir glad!

Sofy gumman, ring in igen om det kommer mer. Devin verkar minsann vara sugen på utelivet han. Du sade ju att mars-ankomst var okej.... jag skulle nog tippa på att han tittar ut i början av mars faktiskt..!

• sugarrush

Hurra! 10+0 idag! Tvåsiffrigt!
    Är så glad att jag mår så bra, bara lite molvärk, lite ömma bröst och en svullen mage. Är även väldigt glatt överraskad att sprutorna är så enkla att ta.

• sugarrush

Har varit bortrest och har inte följt tråden nu i helgen... Fan vad ledsen jag blir att tråden förvandlats till ett stort jävla gräl.
    Jag gillar er och tråden jättemycket, men jag orkar inte hänga här om det ska vara en massa tjafs och påhopp.

Jag vet att du är orolig Telgebo, och jag lider med dig. Men för din egen skull, försök sätta de ledsna oroliga tankarna på paus resten av dagen idag. Det är väldigt lätt att fastna i en negativ spiral, tyvärr. Försök att bryta tankemönstret!

Det ÄR jobbigt att vara gravid efter ma och mf, emellertid är det ju så att man själv väljer hur man ska se på orosmolnen som dyker upp. Googla exempelvis på molvärk och du ska se att de allra flesta som haft det har det gått bra för.

Själv känner jag att jag inte vill att min graviditet ska bli en hemsk tid, jag vill försöka uppskatta den här tiden, oavsett om den varar 7 veckor eller 9 månader. Det är upp till mig hur bra den här tiden blir.
    Och går jag omkring och mår skit tror jag inte jag kommer kunna bonda med barnet lika bra, men det är ju bara vad jag tror.

Nu har jag sagt vad jag känner och jag försöker stötta. Jag stöttar gärna, och jag gör det av omtanke, som jag tror att alla i tråden gör. Försök ta till dig detta. Tycker du att jag, och andra som försöker stötta, har helt fel kan du ju ignorera detta faktum och bara tänka att "hon brydde sig iaf och även om jag inte håller med så är det ju trevligt att hon försökte vara snäll"

Lycka till.

• sugarrush

Men Telgebo, nu misstolkar du mig. Jag skriver inte ngt om vem som grälar eller något. Du lägger in saker i det jag skrivet som inte jag skrivit.

Jag skrev ett jättelångt meddelande till dig för att jag ville hjälpa. Vill du inte ha hjälp, stöd och pepp? Jag försökte vara snäll ju...

• sugarrush

Vad ledsen jag blir Telgebo.
    Jag skrev ett långt meddelande för att jag ville hjälpa dig och vara snäll. Men det enda du kommenterar är något jag INTE ALLS har skrivit.
    Jag har inte sagt något om vem som grälar alls ju. Kanske var jag på "din" sida, det vet du ju inte. Varför attackerar du mig när jag bara ville vara snäll och lade ber en lång stund på att försöka hjälpa dig.

Fan, nu blir jag ledsen på riktigt. Jag tycker inte jag förtjänar att bli påhoppad när jag bara försöker vara snäll.

• sugarrush

Ännu en gång, jag har ALDRIG sagt att din oro är gräl! Aldrig! Jag ville hjälpa dig. Punkt.

• sugarrush

Telgebo:
    Jävligt intressant att du inte ens kan kommentera, än mindre be om ursäkt när jag uttryckligen skrivit att du gjort mig ledsen på riktigt.
    Mycket intressant när du nu vill att andra ska be om ursäkt till dig och skriva "kram".

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma