Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Haha 2barnsmamma, bebismage hoppas jag det blir snart... Nu är det ju mest tarmar som bråkar och sväller, jag kan ju inte kan göra nr 2 oftare än var fjärde dag typ... (det låter ju inte riktigt lika läckert som en bebismage, tyvärr.. hahaha )

• sugarrush

Tack för tipsen 2barnsmamma! Skönt att få lite input från en rutinerad som du!

Jag käkar massor av frukt och sånt, och så dricker jag flera liter om dagen men nej, den lätta går vi inte på, verkar magen tänka.
    Ska inhandla lite lactulos nu i veckan, se om det ger ngt.

Mitt järnvärde var som vanligt jättelågt (101) när jag var hos BM nu i veckan så nu måste jag käka järn också och det gör ju magen ännu hårdare. Hemorrojder, here I come! (men ja, det får det vara värt för att få en bebis! )

• sugarrush

2barnsmamma: jag har haft 2 mf och ett ma. Alla skedde förra året. Det som var värst var ma:t, både mentalt och kroppsligt. Fick infektioner och skit som följd.

Marlyn: jag skulle också säga att de nog är att föredra att använda binda istället.

• sugarrush

2barnsmamma och Telgebo: jag tyckte ma var värre än mf, men ja, mitt första mf kom i vecka 8 så det var inte "bara" att jag fått ett plus och sedan dagarna efter en blödning. Just då var det fruktansvärt, jag hade ju trots allt varit gravid en hel månad och gjort VUL där läkaren såg hjärtat slå. Så jag hade ju vant mig vid att vara gravid och hade berättat för ett antal personer efter mitt lyckade VUL. Och så kom blödningarna en dag, och på midsommar åkte vi in akut. Då jag skulle lämna urinprov trillade fostersäcken ner i urinkoppen....! Jag fattade direkt att det var fostret som kom ut. Läkaren tittade på bebisen i mikroskop och den hade varit perfekt för sin storlek i vecka 8, så den hade dött precis då.

Trots detta var mf:et lättare att hantera, för vid mf:et tog kroppen hand om det själv, och jag återhämtade mig snabbt. Vid ma:et kände jag mig total-lurad av min kropp, dessutom fick jag en jobbig infektion i livmodern efteråt som följd. Och utöver detta så upptäckte jag ma:t när jag var på semester i New York utan sambon. Ingen höjdare direkt....

• sugarrush

Jag blöder varje gång jag bajsar, men bara där bak, så då är det ju ingen fara. Det har jag gjort sedan v.5. Man får ju som sagt lite tarmproblem som gravid.
    Du har väl aldrig blött där fram telgebo? Isf är det ju ingen fara.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-20 10:07:51 följande:
    Vill man inte ha barn borde han ha tänkt på det innan han låg med mig utan att skydda sig och inte heller tro att alla kvinnor äter p-piller som han trodde att jag gjorde och frågade mig om efter vi hade haft sex redan.
    Sade du till honom att du åt p-piller?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-20 10:18:13 följande:
    Nej, han frågade några minuter efter vi hade haft sex om jag åt p-piller och jag svarade nej det gör jsg inte. Han sa inget om det.

Vi har inte haft kontakt efter det, jag var inte hjans typ som han så fint sa till mig, men ligga med mig gick tydligen bra och nu tycker han att jag ska abort annars är jag helt sjuk i huvudet för han vill inte ha nåt med mig att göra skrev i ett mail till mig inatt.
    Störd kille!
    Men skit i honom! Njut av bebisen själv istället! Det skulle jag gjort om jag vore du.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-20 10:37:49 följande:
    Jo jag vet att vilka enorma variationer det är i hcg ibörjan av graviditeten men varför får jag då gravid 3+ när jag är gravid i v.4+5 i fredags? Skrev om det här och fick till svar att det beroro säkert på att du har väldigt mycket graviditetshormoner.

Jag har mått gravid hela tiden, började kissa enormt mycket redan 4 dagar efter samlaget och brösten började ömma rejält 9 dagar före BIM och kände av illamående 5 dagar före BIM och ryggen.
    Plussade 2 dagar före BIM och plusset dök upp direkt innan kontrollstrecket ens syntes. Får se hur jag mår senare i eftermiddag men jag börjar verkligen bli orolig nu, känns precis som det gjorde när jag fick MA förra gången att symtomen plötsligt försvann, men tempen är hög iaf, 37,3 när jag vaknade imorse strax före 8.
    Jag fick "GRAVID 3+" när jag var på 4+4, alltså ännu tidigare än du! Jag blev skitglad och tänkte att det var ett gott tecken, ELLER att det var tvillingar! Men det var inga tvillingar, däremot ett foster som mådde superbra!

Höga hormonmängder tror jag är ett gott tecken, så jag tror INTE det är något ma alls. Isåfall hade inte hormonerna stigit så fort!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    färnik skrev 2011-02-20 11:35:33 följande:
    Vilken aktivitet i tråden trots att det är helg!!! Kul att se! Skrattande

Idag har jag jätteont i magen, känns som en konstant sammandragning. Hoppas det snart går över, så jag kan göra annat än att sitta och glo. Obestämd
    Det pratades fotoalbum/bebisböcker mm häromdagen.Jag hade svårt att hitta några färdiga som föll mig i smaken, så jag köpte album helt utan förskriven text/bilder, och fixade lite efter eget huvud.

Från graviditeten finns några magbilder och ultraljudsbilderna, journalen med sf-kurva och sådär... Lite småfakta om hur mkt jag gick upp i vikt, crawings, hur bebisen var i magen och en liten sammanfattning av graviditeten.

Sedan kommer några förlossningsbilder, journalen därifrån, det lilla armbandet dottern hade om armen... Och en förlossningsberättelse.

Därefter  div foton från hennes första ca 3 år, både kalas, jular och liknande, samt försa stegen, och andra bilder som bara kändes extra mysiga/roliga/personliga etc. Samt lite småfakta om när hon gjorde vilka utvecklingssteg. Tycker det blev rätt bra!

Så här blev framsidan:

Vad kul färnevik! Vad duktig du är!
    Blir det ett likadant med nya bebben?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Färnevik: Jag fick en fin present av min sambo idag, ett litet album med svarta sidor, och på framsidan hade han ritat oss (två streckgubbar) och en stork som flög i luften ovanför. Tror det ska bli ett sånt där som du har gjort (fast formatet är mkt mindre). Ska bli kul att ha någonstans att klistra in ultraljudsbilder och magfoton.

Jättefint du har gjort med anteckningar och så, jag blir så inspirerad!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma