Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Lycka till mallanis! Det går säkert jättebra!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Sötfilur: jag skulle gått på Mumin, alla gånger. Både för att karaktärerna är mycket snyggare, och för att jag aldrig gillade Laban, jag tyckte han var en ganska "menlös" figur"....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-02-23 09:28:04 följande:
    Haha.. För att inte tala om "Anna och långa farbrorn" av samma författare tror jag. Vad är det för en skum farbror som hänger med lilla Anna hela tiden?? Det är ju inte en släkting utan bara en farbror liksom.. :)
    Jag vet! De böckerna gillade jag verkligen aldrig. Sedan tyckte jag inte det var någon rolig handling i de böckerna heller.
    Mumin har ett helt gäng olika intressanta karaktärer tycker jag. I övrigt var jag ett stort fan av Astrid Lindgren. Och Barbapappa, de var ju helt galna, hahahaha!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-23 09:48:50 följande:
    kanske är lite äckligt att köpa begagnat skydd till sängen?  Men det är mycket som kostar till första barnet inser man nu....
    Äsch, det är väl bara att tvätta det! Så länge det ser fint ut så gör det väl inget?
    Jag gillar secondhand jag. Mer snygga grejer för mindre pengar! 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-02-23 12:24:56 följande:

Ang spjälskydden i mumin.. jag tycker mumin är sååå tråkiga! Haha, men de verkar ba va jag ;) Gillar Pingu o Laban serien bättre isåfall om ja ska välja ngt.. färgerna på Laban passar mig bättre, svart/rött o så ;D Pingu turkos/brun (vagnen är brun..) men vi får se.. tycker de e så tråkigt när allt e Mumin/Laban/Pingu/Tummen osv, de har ju nästintill alla på sina vagnar/sängkläder/kläder osv.. jaja, bara så jag tycker! :)

Jag diggar verkligen Pingu också. Den är ju liksom grafiskt snygg!

Jag tror faktiskt inte jag kommer ha några sagofiurer på någonting alls. Jag vet inte, men jag tycker ofta det blir så puttinuttigt... inget fel med det, men det är inte jag. Jag kommer sikta på roliga mönster istället.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Odetta skrev 2011-02-23 12:58:52 följande:

haha...vart har du hittar den infon? har dem börjat med reklamen nu??? hihi...vi kommer synas i trailern också....hahahaha, kulkul
    Odd, vet du vilket datum det är du kommer vara med?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2011-02-23 15:04:12 följande:
    Du är så gullig vet du det! Jag hoppas jag kommer hit snart igen, fast som läkaren sa, jag får nog tyvärr ställa in mig på att jag kommer må lika dåligt nästa graviditet, så hinken och toaletten får bli mina bästa vänner igen verkar det som - och då pallar jag nog ändå inte att skriva så mycket. Glad
    Kram vännen!
    Hej vännen!
    Vad jag är imponerad av dig som orkar kämpa vidare!
    Läste om obduktionen... Även om det måste varit tungt så tycker iallafall jag att ni gjorde helt rätt val, speciellt nu i efterhand när det visar sig att bebisen inte skulle ha klarat sig.
    Det är svårt att veta vad man ska säga och skriva, ni har verkligen gått igenom något enormt tufft.
    Har tänkt på dig många gånger, vill ha tillbaks dig i tråden.

Hoppas du snart kommer in och tjoar att du är gravid igen!
    Hoppas hoppas!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-02-23 16:16:31 följande:
    Hänger på Färnevik...
    Så, jag är alltså Karin, 31. Bor i en härlig vindslägenhet i centrala Göteborg tillsammans med min australiensiske make. Gift sedan 1 1/2 år och har nu Ted, 6 veckor.
    Jobbar som idrottslärare på en internationell fri/privatskola när jag inte är mammaledig.
    Har spelat fotboll hela mitt liv, men nu endast på korpnivå med dom andra tanterna... ;)
    Det var en snabb sammanfattning om mig!!
    Sjukt roligt... vi har många likheter du och jag kajsalisa! Kan förklara hur om ett par veckor, när jag gått ut med min graviditet. Just nu vill jag vara hemlig ett par veckor till...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Färnevik: här är en till som gillar att virka.!J
    ag började nyligen, för typ ett halvår sedan, när jag fick mitt första missfall. Det funkade lite som meditation att pyssla med något med händerna. Nu är jag fast!
    Fast jag virkar nästan bara när jag reser, eller måste sitta stilla i en bil i flera timmar eller så, annars blir jag så sjukt rastlös. Jag reser endel med jobbet och då brukar jag ta med mig garnet.
    Här är några grejer jag gjort den senaste tiden.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    färnik skrev 2011-02-23 18:08:26 följande:
    Den blå figuren (apa?) tyckte jag var jättefin! Hjärta Jag tyckte verkligen virkningen var jätterolig när jag höll på. Får se om motivationen kommer tillbaka igen!
    Den finns i boken "virkligheten". Den bästa virkboken enligt mig! Jag håller just nu på med en gul virkad husvagn som man ska kunna koppla på efter bilen.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma