Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Jag känner mig som "vanligt" idag... hm, spydde imorse men sedan dess har jag druckit oboy, ätit en mjuk macka och fyra knäckebrödsbitar... inte likt mig... vänder det nu kanske?

Har som sagt världens bästa sambo som fixar och tar hand om mig, om någon har tips på vad man kan ge honom så tar jag gärna emot det!

Röntgensyrran, beklagar. Vad tråkigt men hoppas att det kanske löser sig för er?

• Muffe80

Ja hotell och spa är lyx, det kanske vi ska unna oss. Jag behöver verkligen det efter denna pärs under sex veckor. Sugar, hoppas inte du kommer må så illa!!
    I natt var första natten som jag sov bra, kanske var det för att du plussade Sugar?

Är det inte konstigt att ett pyre på 5 cm kan befinna sig i magen på mig? Känns så konstigt, och det syns ändå inte jättemycket ju.

• Muffe80

Jag börjar oroa mig för att mitt svar på blodproverna inte kommer bli klara i tid och att vi inte får svar på torsdag på KUBen. Det stod att man skulle ta det senast 5 dagar innan man skulle dit, jag tog det onsdag morgon förra veckan och det skickades upp samma förmiddag till KI. I dag hade stället jag ska till inte fått mina svar, men det är imorgon och torsdag kvar... annars får vi vänta på besked men det är trist eftersom vi tänkt berätta för alla i helgen

• Muffe80

Österlen-weekend låter mysigt... och parbehandling kanske vore ngt....åh. Det måste bokas in Men först ska illamåendet släppa annars kan det kvitta

• Muffe80

Någon här inne som haft hjärtklappning längre stunder runt min vecka... vecka 13? Känns som hjärtat slår hårt och som att det ska hoppa ur kroppen...

• Muffe80

Godmorgon på er och en fråga till er som varit gravida ett tag:

Jag har sista dagarna fått ont i skinkan, på vänster sida när jag legat länge och då gör det ont där plus i benet när jag går.... men sen går det över. Det är väl inte foglossning utan kanske bara otränad människa, eller?

Har ni märkt att era bröst eller bröstvårtor ändrar form? Tycker att vänster bröstvårta och bröst gör mer ont än det andra, och att vårtan ibland får konstig form i duschen.... hm, man blir ju lite orolig.

Imorgon är det KUB!!! 

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-20 08:36:18 följande:
    Muffe, jag tycker brösten har ändrat form redan faktiskt. I duschen blir man ju jättekänslig för strålarna så det är inte så konstigt att bröstvårtorna ändrar form. Det gör nästan ont att dusch ibland tycker jag.

Om exakt två dygn vid den här tiden har jag fått mitt svar om den lever eller inte. Usch, vad det är nervöst. Sambon är inte alls nervös, det är bara jag som oroar mig. Fattar inte hur han kan vara så lugn.
    Ja visst är der nervöst. Jag är också det men inte sambon, hur kan de vara så lugna?
    Jag är mest rädd för att få dåliga siffror imorgon, om blodprovet hinner komma i tid dit, tror nog att den lever där inne!
    vill inte behöva ta beslut om FVP eller inte, men nu har jag ju satt oss i denna sits så då får jag även ta konsekevensen av detta
  • Muffe80

Grattis till lyckade UL och KUB Skönt att det är avklarat...

Satt och räknade lite på detta med KUB. Säg att man får 1/300... är det inte då ca 0.0003 % risk att det blir ett barn med downs eller tänker jag fel? Det kanske inte bara är att dela 1 med 300?

• Muffe80

Någon mer här inne som fryser hela tiden? Jag kan stå i 40 grader varmt vatten i duschen och ändå frysa om inte vattnet täcker hela kroppen, sedan hoppar jag ner med morgonrock och täcke i soffan och fryser lite till... nu sitter jag på jobbet och fryser, igen..... brrr!
    Känner att man är världens roligaste sambo just nu... hm!

• Muffe80

Jag tycker tvärtom att det är skönt att ligga hemma ensam i soffan när jag mår så här dåligt som jag gör. Då blir jag mest glad om sambon är iväg och gör ngt roligt, för jag själv är ju inte så uppmuntrande för det mesta

Däremot ska han kanske till Sälen några nätter i januari och sedan till Österrike och åka skidor i början av mars... det sistnämnda är jag lite mer orolig för, tänk om bebisen föds för tidigt eller jag vill ha honom hemma?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma