Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

MCT de e säkert ingen fara.. de e tidigt fortfarande så symptomen kan komma å gå utan att de e nån fara. Se de som en skön paus istället!

De dom andra säger om Angelsound kan jag bara instämma på! Den har hjälpt mig såå mycket med att hanskas med min oro. händer fortfarande när bebisen är lugn i magen så blir jag nojjig å tar den å lyssnar. å jag går in i v30 imån! Så helt klart värt pengarna!  

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-07-15 13:40:47 följande:
    JO jag får kanske investera i en sån sen.... usch idag är ingen bra dag orosmässigt.. det närmar sig dagarna då det avtannade förra gången också så det är nog mkt psykiskt.... men brösten är helt oömma.. och spännade inte heller...

BLÄ. NU får det bli tisdag...
    Tyvärr så sätter tidigare erfarenheter hjärnspöken på en! Hang in there..

*stor kram*   
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-07-16 00:00:28 följande:
    Ha en fin vecka tjejer, nu sticker jag o sambon på semester. Ses om 1,5 vecka! (Vid det laget kommer Prommis ha fött barn och MCT kommer ha sett sina spralliga twins i magen än en gång!)
    Kram!
    Ha en mysig semester!
    kram
  • Sir Bubbalots mamma

Godmorgon alla godingar! Här vaknade vi sent idag. skönt med sovmorgon...
     :)

Idag ska jag se om jag kan hälsa på morfar på hospice å sen mååååste jag sätta mig å skriva ner mina tankar inför förlossningsplaneringen på tisdag. imorgon åker jag till min mormor å kommer inte hem förens efter de mötet på tisdag så känner att de måste bli gjort idag..

Ohh muffins.. kanske skulle tvinga maken att baka några. :) jag kan inte de fortfarande, all doft makes meKräks.. 

I dag är jag i v30.. WOOHOOO        

• Sir Bubbalots mamma
    2 barns mamma84 tack   hehe ja får se om jag lyckas övertala han..

Prommis Ja de e sånt möte med spec mvc ang ev snitt så de e nog därför de e lite tidigare än ditt va.
    Ska hålla tummarna för att bebisen din vill ut snart :) Låter ju mindre bra med höften men kan du inte skriva in de i ditt förlossnings brev bara.. kompletera lite!   

• Sir Bubbalots mamma
    maria204 skrev 2011-07-16 11:28:44 följande:
    Hej igen! Nu är vi hemma, jag och dotter. Nu har livet ändrats och det är mat, bajs, mat , bajs mest hela tiden. Däremellan hinns det med en hel del bebisgos.

Förlossningen gick snabbt. Vattnet gick strax efter midnatt på tisdag och hon föddes 04:23. Den bästa förlossningen jag har haft! Jag följde kroppens signaler och lyckades med det! 

Jag hann inte med någon epidural, men lustgas och ackupunktur.

Britta var 49cm lång och vägde 3590g.

Härligt att höra!!  skönt att de gick så snabbt.

Mys massor med lilla Britta! 

Kraam   
  • Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-07-16 11:32:31 följande:
    Jag var tydligen galet trött idag! 10.45 slog jag upp mina ögon.. Ja självklart var jag vaken innan men somnade om ett par ggr! :) och 10.45 kom maken in så vi låg och småpratade i 30 min så 11.15 klev jag ur sängen!

Härligt med sovmorgon å lite mys på morgonen. ungefär som här.. vi vakna 10.30 å låg i sängen till nästan 11:)
  • Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-07-16 13:39:44 följande:
    Nog är det väl typiskt! I hällande regn var jag och maken och skulle handla så eftersom himlen var öppen försökte vi gå fort och vad händer jag halkade på parkeringen på en målad pil om ni förstår var jag menar och ramlade ju såklart. Det var inte skönt och nu har jag hyfsat ont i fogar och bäcken. Sträckte nog min onda ljumske med. Skulle jag liks ramla har väl vattnet kunnat gå eller nåt..... Bebis rör sig i alla fall som vanligt!
    ajaj..tur de gick någerlunda bra ¨å att bebben rör på sog som vanligt
  • Sir Bubbalots mamma

Jag jobbar som it- konsult när jag inte e sjukskriven! Mest med it- support, bl.a. På ett Lunds universitet sjukhus å sen för eon!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma