Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-07-23 19:56:29 följande:
    Grattis Safireee till tredje trimestern!

Odd, jag har förstått att du haft det tufft med lille V, och att han slutat andas flera gånger. Klart man är orolig då. Har de hittat vad det kan bero på? Kloka ord, att man får oroa sig bara man älskar. Och shit vad jag älskar de här lilla livet som sparkar på alla mina organ... Gränslöst mycket! Vet du, jag har faktiskt köpt ett exakt likadant andningslarm som du har, när jag vet hur det räddat V så vågar jag inte vara utan.

Kjaam: jag håller med, verkar som om många tycker det är löjligt med larm, och löjligt att oroa sig. Men det skiter jag i! Skulle själv aldrig banalisera någon annans oro, inte när man själv vet hur tufft det är att förlora en älskad bebis (och det har ju liksom varit på embryo-stadiet, säkert en piss i missisippi mot att förlora ett barn i psd...)

Haha, visst är det kul att bebis-shoppa! Fantastiskt vad bra er lilla aygo verkar vara i lastutrymme! Vi har själva en liten Citroen C3, och imorrn ska vi packa in allt vi köpt (barnvagn, bilstol, flera kassar med bebisgrejer + en massa grejer som vi skaffat till oss själva) och köra hem från England, där vi befinner oss nu. Haha, vi har nog förköpt oss lite, som tur är kommer svärföräldrarna över i november och de har lovat att ta med det vi inte lyckas få med. Jag är så sjukt impad av min svärmor, hon har hittills stickat 6 cardigans, 8 olika bebistofflor/skor och fyra mössor, och nu har vi valt ut ytterligare 10 plagg som hon lovat att göra tills vi ses nästa gång. Otroligt!
    Ohh hoppas ni får in allt i bilen! Å kör försiktigt

Oj hon måste vara grym på att sticka.  mysigt med lite hemmagjorda saker

Ska ni ha sånt larm?   
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-07-23 21:30:04 följande:
    Okej... tacos är inte lättspytt.. nu har jag vansinnigt ont i halsen och mår fortfarande illa...

Usch vad jag gnäller...
    Usch lider med dig! <spydde upp de ett par gånger jag med.. nu har jag svårt att äta de bara därför.. Men de e rätt kryddigt så du kanske ska vänta med kryddig mat? det gjorde mig mer illamående iaf.
  • Sir Bubbalots mamma

Igår kväll kl 20.20 somnade äntligen min älskade morfar in! Bara gråter å gråter här hemma! Trodde inte de skulle göra så ont för jag va ju bered på de:(

• Sir Bubbalots mamma

Beklagar verkligen nikki!Livet e inte rättvist.
     Kanske behöver din kropp en liten paus med så många mf på raken. Kanske ge den en månads paus eller nåt.. Och prova skicka en sån remiss som Safireee pratar om.
    Hoppas verkligen de tar sig för er snartHjärta 

• Sir Bubbalots mamma
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-29 21:04:46 följande:
    Beklagar verkligen nikki!Livet e inte rättvist.
     Kanske behöver din kropp en liten paus med så många mf på raken. Kanske ge den en månads paus eller nåt.. Och prova skicka en sån remiss som Safireee pratar om.
    Hoppas verkligen de tar sig för er snartHjärta 

Glömde skicka *Kraaam*
  • Sir Bubbalots mamma

Idag har varit en bra dag. den bästa på länge!

Det börja med att maken kolla saldot på vårt konto. Där va en massa pengar som vi inte visste var de kom ifrån så han fick gå in å kolla ordentligt, Visar sig att FK helt plötsligt har ändrat sitt beslut om att inte betala ut sjukpenning till mig så jag har fått pengar från 22 mars tills nu retroaktivt. och vi har inte överklagat utan när jag bytat handläggare så tyckte h*n att jag visst skulle ha pengar.   Ringde och kolla så de stämde.. men de e nästan 4månaders pengar som vi inte räknade med. 

Detta har vi firat med att vi åt en god köttbit till middag och ska ha B&J chocolate fudge brownie till efterrätt. Sen fick jag lov att boka ett 3d/4d köns ul som jag velat göra men vi inte kunnat för att vi inte har haft råd med sånt.. Så Måndag kl10.15 ska vi få se vårt lilla pyret igen och Äntligen få veta om de e en Julia eller en Theo i magen!

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 kraam på dig.. så hade jag de många gånger i början med.. trodde de va kört flera gånger men nu e jag i v32.. så de behöver inte betyda nåt.. Men vet vad hur de känns..tur de e tisdag snart.. Kraaaam   

Ego jag har svin ont i magen idag å pyret varit väldigt tyst så jag å syrran åkte in till sjukan. fick ligga i en timme med ctg. tog 3min för bm att hitta hjärtljudet , blev så jävla rädd, va helt säker då på att pyret va död.. Men allt såg bra ut. Pulsen varierade jätte mycket..   pendla mellan 117 å typ 178. men man hörde hur den rörde sig där inne även om jag inte själv kände de. hade inga sammandragningar..  Fick göra ett snabbt UL med. å allt såg bra ut med flöde å allt. Syrran böla när hon såg ULet.. Hon ska bli gudmor så att hon fick va me å se va stort för henne.. och e bara 19 med.. Dom vet inte varför jag har så ont men dom hade nån teori om att sorg kunde ta fysisk form å att de gjorde att jag fick ont i magen. Å maken e ju inte hemma idag, han e i danmark så jag e "själv" å de kanske stressa mig.
    Men allt va bra med pyret iaf. så nu ligger jag i soffan med värme kudde på magen å äter muffins. 
  • Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-07-30 22:13:56 följande:
    MCT: Kram till dig! Det SKA ju gå bra den här gången fast jag förstår dina tankar det gör vi alla här.

Kjaam: Åh vad jobbigt! Tog ju min bm LÅNG tid sist jag var där att hitta hjärtljuden också. Då var jag så himla orolig men bebis låg nog på ett sätt som gjorde att det inte hördes.

Bf imorrn men ingen bebis så långt ögat kan nå
    ja man blir ju helt rädd när de tar sån tid..

Bebben kommer nog snart. när de väl sätter igång kan de gå fort. min svägerska fick sin andra unge för ett par veckor sen gick på 8.5h från första värken!!

• Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-07-30 22:32:32 följande:
    och här tog det sex timmar från att slemproppen gick! ;) Min man är redan nervös inför nästa förlossning... Iom att andra brukar gå fortare och vi har en timme till sjukhuset. :)

ooj de va snabbt jobbat
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-31 16:54:13 följande:
    prommis: skriver här då skrev i andra med
    Ha sex 3 ggr varje dag sex sex sex men din man måste komma i sig för att det ska hjälpa.
    Spermierna hjälper och sätter igång värkarna !  

omg 3ggr om dagen! hur ska man orka de när man e höggravid du galna kvinna! eller ska man bara ligga där å läta mannen sköta jobbet?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma