Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

maria204 skrev 2010-12-16 18:22:39 följande:
    Hej på er!

Idag är en bra dag! Jag och mannen var på VUL. Jag trodde att jag skulle gå under av nervositet innan och försökte förbereda mig på det värsta. Det är ju liksom det man har blivit van vid. Tyvärr... MEN!!! Där låg ett litet pyre och sprattlade. Ett stort tydligt hjärta hade h*n också. Jag har blivit tillbaka flyttad ett par dagar, så idag är jag i v.10+3, men vad gör väl det? Allt såg perfekt ut och jag har gått och svävat på små rosa moln hela dagen. Jag vågade t.om berätta för min närmsta kollega, som vet vad vi har gått igenom, och hon blev så glad så tårarna började rinna.  Jippie!
    Stort mega grattis till ert Vul ååh vad härligt jag minns än idag hur jävla lycklig jag var när jag gjorde ul och såg sonen ligga där
    Det är bara så jävla härligt !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-17 09:42:09 följande:
    Likadant är det för mig. Fick ju MA konstaterat på julafton. Satt just då inne på KK-akut och kände hur hoppet försvann i väntrummet när jag bara blödde mer och mer och mer. Sen ta sig till julfest efter det...det var minsann inte lätt! Usch det är verkligen inga roliga minnen. Men nu i år ska vi ska bättre minnen eller hur tjejer?!
    Känner igen mig jag fick MA 15 dec och shit mitt hjärta gick i 1000 bitar och smärtan var hårt !!
    Men man van igen och fick den bebisen man längtade efter JO elias HjärtaHjärtahan var meningen för oss !!
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2010-12-17 18:21:59 följande:
    Nej vänner, det här går inte som det ska. UL idag kan man sammanfatta med att det är bekymmersamt, läkaren var övertygad om att bebisen har njurproblem, problem med matstrupen (och således syntes inte heller idag någon magsäck under en hel timme), och den har även väldigt liten urinblåsa. Den kissar alltså inte och sväljer inte. Han tyckte även att det såg ut som en defekt på hjärtat. Med stor sannolikhet överlever inte barnet eller blir i alla fall väldigt sjukt och handikappat. Vissa saker kan de operera direkt efter födseln men då krävs att andra förutsättningar finns för handen, dvs inte en massa missbildningar samtidigt. Fostret måste dessutom vara i en bra storlek för att klara operation. Vår bebis var cirka tre veckor för liten för sin ålder på huvud och lår (vecka 18+) idag och magen i vecka 16+ - jag är i v 21+2 idag. Den rör ju inte heller på sig knappt nåt och det är helt enkelt inte en frisk normal graviditet. 

Just nu känns det som en dödsdom och vi måste nu ta ställning till hur vi ska göra. Jag vet hur jag känner nu för bebisens skull är mest humant men vi ska ändå tänka över helgen om vi känner annorlunda.

Men nu vet ni iaf, kanske inte orkar titta in så mycket framöver men ni vet iaf läget nu. 
    Är tråkigt att jag inte kunde komma med bättre besked för man hoppas ju in i det sista.... KRAM alla vänner. Hjärta

Finner inga ord för detta längre tårarna är på väg ner och jag bara vill gråta ut min smärta den smärtan ni just går igenom FYFAN att livet ska vara så jävla orättviss då grym mot människor som har ett litet liv i magen men som inte går att rädda.
    Men den beslutet du och mannen tar är det bästa men det är hårt.
    Tänk nu på hur ni gör jag och ALLA här tänker på dig tänder ett ljus för er minne en smärta ni två just nu befinner er i Gråter
    Vill bara krama om dig och vill inte släppa taget häller
    Hjärta
  • 3 barns mamma84
    Cat79 skrev 2010-12-19 10:17:29 följande:
    Här kommer en bild på min fina vagn!
    ååååååååååååh fin
  • 3 barns mamma84

Tänkte vissa hur lycklig jag ärHjärta
  • 3 barns mamma84

Hur går det för er kvinnor ?
    åh nu är det 21 dec alltså det är några här inne som har BF om dessa dagar tänka sig
    Hoppas tomten är snäll nu och ger en bebis till er innan jul

• 3 barns mamma84
    Bjornis skrev 2010-12-21 16:26:46 följande:

Oj, va han ser stor och redig ut Elias! Sötnos. Har bf imorn. Hoppas på att min pojk vill kika ut... Hoppet kan man iaf inte ta ifrån mig. haha.

HjärtaHoppet har ingen ifrån inte änns min önskan och tumme hållningar får ingen häller ta bort ..
    En bebis vill jag önska och hoppas för dig att den tittar ut vi säger om 3 dagar .. viss över tid men jag hoppas o gissar på 3 dagar från och med i morgon

Ja han ser stor ut och redig pojk men att ta av honom kläderna JÖSSES han e så liten då
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-21 16:10:04 följande:
    2barns: Vilken liten gullis du har. Fortsätt ge oss dagens Elias bild. Han är så himla gossig och fin
    Tack hjärtatHjärta
    många många bilder fin på min blogg
    Tänk inte många veckor så har du din bebis hos dig och myser till 1000
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-21 16:19:43 följande:
    Åhhh va fin han är din Elias! Längtar efter min lille pojk ännu mer nu!
    HjärtaHan kommer ska du se och många bilder kommer vi att få se
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma