Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

miraclee skrev 2010-12-01 09:16:32 följande:
    Hahah jaa jag brukar ligga kvar tills de verkligen inte går mer, orkar inte springa hela tiden.. ;D Jotack.. de lär bli någe sånt.. han e ju redan vig o vild så.. Skrattande 

Jaa, sjukt mysigt.. vill ocksååå :( Men 20 v kvar.. suuuck!
    Hahaha
    Gumman 20 veckor jag lovar dig det går fort plötsligen står man där och tänker ''jävlar det gick fort'' haha underbart och sen + eller - man får antingen många dagar innan eller månader eller så går man tråkigt nog över.
    Men alltid kommer en bebis snabbt ut vad det nu blir
    Tänk när jag e här med min lille man ligger du sen inne på förlossningen och jag är avis på DIG då du har en NYFÖDD hos dig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Någon som vet om dagens barn är vaccinerade mot ''röda hund'' fick för mig att dagens barn var det :-s nu undrar jag då det går röda hund på sonens dagmamma fick reda på detta igår och jag e ju gravid :-/

• 3 barns mamma84
    LillaMy3 skrev 2010-12-01 10:32:02 följande:
    www.1177.se står det 

I Sverige erbjuds alla barn vaccination mot nio sjukdomar: Difteri, stelkramp, kikhosta, polio, mässling, påssjuka, röda hund samt infektioner orsakade av Haemophilus influenze typ B och pneumokocker.

Så antar att de som tackar jag till fullt vaccination får allt dette. Så kanske både du och dina barn är vaccinerade?? Hoppas det. Har för mig att min BM tog blodprov och kollade antikroppar för att dubbelkolla att jag var vaccinerad. Men mins inte mot vad. Tror det var röda hund. Står det kanske i några av dina papper från BM? Och om barnen har det. Rubella heter rödahund "medicinskt."
    Jag e nog vaccinerat mot allt jag med och när jag fick sonen 08 så fick jag en vaccin som hade gått ut kommer ej ihåg vilken typist men ja ebba o didos är vaccinerade mot detta så det borde vara så att det inte går att bli smittad då.
    Tack gumman var så orolig jag vill inte bli sjuk nu eller ha en sjuk pojk eller en i magen
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-12-01 10:56:53 följande:
    ja angående röda hund. i papprena man tar med sig till förlossningen såg jag att det stod att mitt röda hund-vaccin gått ut. Ska man ta nytt vaccin i såna fall i vuxen ålder? Eller hur gör man? och om man ska det, ska vaccinationskortet med?
     (Försökte vaccinera mig mot TBE härom året men det fick jag inte för mitt vaccinationskort är borta)
    Ska fråga jag med och dom ser väl i papprena fast det är ett nytt land för oss.
    Vad är TBE ?
  • 3 barns mamma84
    LillaMy3 skrev 2010-12-01 10:49:01 följande:
    På vaccinationskortet så står det MMR för vaccinet som är mot bla rödahund. Ser på nätet att det varit med i vaccinationsprogrammet sen 1982.
    åååh sköööönt
  • 3 barns mamma84

Hjälp mig flickor vad ska jag packa ner till mig bara det som e kvar då jag ''fördröjde min väska'' haha inte brottom än tänkte jag då ..

Jag har packat ner 2 tröjer jag TROR jag han ha på mig efter haha ja en iaf hmm magen försvinner ju
    Sen ett par strumpor men ska ha med 3 par iaf ..
    Trosor har jag packat ner som är sköna ej så det gör ont mot snittet ''aj aj'' Sen Byxor ja jag tar mina mamma byxor mjukisar och sen köper jag något idag med sambon hmm som är sköna och stora då ??
    Sen Bh 2 st eller ska jag ha mer ??
    Sen bindor men har bindor där då jag ligger inne men sen vill jag ha mina o ha det bra kännsla.
    Sen shampoo o balsam och hårtoffsar och lepsyl hårborste..
    Block o benne och mobil sambons så och kamera och hmmm Mp3 spelar o laddare och ska se om jag kan ta med laptopp det vill jag ju ha kan inte leva utan er i minst 4 dagar
    O godis hmm ja vi får se då jag inte får äta tills allt e över och när ajg fick sonen fick jag inte äta på 3 dagar !!! hade sond

Så e det något mer jag ska ha ??

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-12-01 13:14:10 följande:
    Men shit gumman, ska du resa bort i en månad eller?

Våran väska kommer enbart innehålla:

-lite godis och energidryck till förlossningen
    -kläder till lillebror (2 bodys + 2 byxor + 2 strumpor)
    -ombyte till mannen (ny t-shirt + byxor + 2 par strumpor + 2 par kallingar) 
    -ombyte till mig (ny tröja + byxor + 2 par stumpor + 2 par trosor + 1 amningsbh)
    -duschtvål och schampo, några bebisblöjjor, egna bindor + amningsinlägg (det där man stoppar i bhn så det inte läcker)
    -kamera + laddare
    -mobil + laddare

det där var nog allt faktiskt Hade med fler grejjer förra gången som aldrig användes, så bara det absolut nödvändigaste ska med denna gången. Fast i och för sig, går allt som det ska så kommer vi åka hem dagen därpå, så vi blir ju inte kvar lika länge som du (visst blir man kvar en vecka efter snitt?)

*kramkram*
    *Hostar av garv* jag tänkte det dom kanske vill ha mig längre tid hahahaha
  • 3 barns mamma84

odd:Jo men jag får nog ligga inne max 4 dagar :-/ så det e ju snitt du föder ju haha

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-12-01 13:55:29 följande:
    Jag använde nästan ingenting av det som jag hade med mig i bb-väskan förra gången. Hade klarat mig bra på babykläder, ett ombyte till mig själv, nässpray och kamera. men vi åkte ju hem väldigt fort också.

Jag vet inte om jag har missat den infon, men jag är nyfiken: hur kommer det sig att det blir snitt, nu när TUL visade på en väldigt normal bebis? (Jag vet att du tror att han är större än så, men sjukvården går väl efter TUL och inte efter känsla. Flört)
    Om vi säger så här gumman

Dottern var beräknad 3,500g men var 4140g
    Sonen var beräknad 4885g men var 5810g
    Han är beräknad nu 3890g men BF dagen om jag skulle gå skulle han bara väga 5,600g
  • 3 barns mamma84

Så jag vill ha en bebis nu inte kanske utan jag VILL ha en bebis och jag måste då lita på mig ..
    För jag fick ett svar igår av bm och överläkaren som BF datum är han över 5 kg men under 6 kg man bara jaha ''suck'' en stor bebis igen då

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma