Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Supermamman Odd, inte måste det vara rent och fint, tvätten ren och allt annat du pillar med! Ta den tiden och pussa och kramas med din man, saknar man något så är det bättre att ta sig tid för det innaned blir en vana och man inte längre saknar det.

Ja snart är det förhoppningsvis min tur att mysa med nyfödd, hoppas han inte allt för envist vill stanna till efter bf!

Sötfilur: det låter helt normalt i mina öron med dina sd. Du bör kolla upp dom ifall de inte ger med sig i vila, dusch och alvedon. Eller om de börjar göra mer ont och kommer tätt. Men det är bra med sd, de tränar ju livmodern som är en stor muskel. Är du orolig så ring BM och rådfråga!

"Skönt" att höra sofy att det inte är rosa iaf, men jobbigt! Hoppas att det inte är vatten utan extremt vattniga flytningar eller nått. Om inte det så hoppas jag att om det är fostervatten att det fylls på i samma takt som det minskar!

Ego: varit till BM, allt bra, hon hade väldigt svårt att känna läget på bebisen, dels att jag har så ont/öm i nedre delen av magen att hon inte kunde känna ordentligt längst ner men oxå för att den troligen ligger lite konstigt. Blir UL på måndag för att kolla läget på lillen, sambon är överlycklig av att få se honom igen! han vill även försäkra sig om att det är en liten kille fortfarande!

Ja vi har ju gjort väldigt många ul/vul men inga fler än rul för att kolla bebisen, bara tappen och fostervatten. Så absolut det ska bli riktigt kul! Tyvärr blev det ingen viktuppskattning då vi fick en tid de egentligen inte hade men BM som skulle ha telefontiden skulle ta oss lite snabbt då, verkligen super gulliga! Sa nyss till sambon att det vill inte din son ha (jag ville inte smaka) men då säger han bara -eller dotter, även om vi fick se en pung i v18 och de sa till 90% kille då. Haha får se om han tror på henne på måndag!

Välkommen brunatofflor!

Lallan va fina dom är dina små! Alltid lika kul att se på de färdigbakade, som vi andra väntar på

Prommis va skönt att berätta, man är så nervös och orolig ifall något skulle hända men ändå vill man bara skrika ut för hela världen!

Sötfilur kanske jag är fel person att svara men som sagt innan så har jag haft många, ofta och täta SD och ännu är min bebis kvar! 35+1 idag! Är du orolig så ring din bm och fråga?

LägesUL gick bara bra, bulan på magen är en rumpa som putar ut, verkar vara bred last ser så kul ut när jag ligger ner, vem vet kanske blir ett roligt kort till magbildstråden!

Med andra ord huvudet ner och rumpan upp, benen ut mot höger så det är sparkar som håller på att förstöra mina revben! + att min livmoder är sned och större på hö sida så när jag får SD så knyter det sig rejält där uppe. Även pungen och snoppen är kvar så nu kan sambon pusta ut!

Pinklove: fina siffror, skönt med fixering, inte långt kvar för oss nu! Lite läskigt men oj vad jag längtar efter våran skatt! Nästa gång jag träffar min BM ska vi oxå göra en sammanställning av graviditeten, känns konstigt att planera för en förlossning när man inte alls vet vad det innebär... Hade du några speciella önskemål om förlossningen?

Skönt att höra från dig sofy, blev lite orolug för dig där för du bruka ju dagligen skriva! Låter som en super helg ni haft! Trots fl-besöket.

Du läcker inte fostervatten nu då? Tänkte eftersom du hade gott om det när du va inne och kollade? Men skönt att det var full rulle även om du inte känner det!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma