Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Fina Happiness! Tråkigt att magen mådde skit (hihi) imorse, men skönt att klådan börjar ge med sig. Nya tag imorgon då alltså?! Det där med barnvagn tycker jag har varit rena rama djungeln. För oss har det varit ett måste att den inte är för bred över hjulen och att den är smidig och lättkörd utan att kompromissa med kvalitén. Såååå jag har beställt en Teutonia Fun, och det känns som ett bra val tror jag. Liten och smidig, men ändå inte ranglig...

• kajsalisa

Happiness; har beställt den från Mypram. Man betalar moms, men priset blir ändå betydligt lägre än i svensk butik. Och ja, den har swivelhjul... :)

• kajsalisa

Vi har valt att inte köpa babyskydd då vi kommer få låna det av en vän. Har köpt sittvagn med mjuklift, känns smidigt när man bor i lägenhet... I ärlighetens namn så minns jag inte om det var 2010 eller 2011 modell, men den är svart med några gråa inslag på sufletten typ. När det gäller momsen så finns det tydligen någon regel när dom levererar till bl.a. Sverige och Finland att det inte är Tysklands 19% som gäller utan vanlig svensk moms, dvs 25%. Däremot så är det tullfritt inom eu. Du kan läsa mer om det där med momsen på deras hemsida, men som jag skrev tidigare så blir det ändå mycket billigare än i butik i Sverige. Tror att jag räknade ut att vi sparar 1500-2000 kr. Tänker också köpa tillbehör som regnskydd och skötväsja från babyproffsen....

• kajsalisa
    Happiness skrev 2010-10-13 22:38:18 följande:
    Ok så 19 procent ingår i de tyska priserna men att de lägger på 6 procent för att de ska till Sverige? Haha har jag fatttat rätt?
    Tror att det är så... Cool
  • kajsalisa

Åh va skönt att allt gick bra Happiness!! Kram! Visst är det mysigt när det sparkar Smålandsjänta?! Ibland ligger jag och skrattar högt för mig själv när bebben därinne drar igång. Det är en sådan himla speciell känsla. Mannen skakar på huvudet och tycker att jag e knas... ;)

• kajsalisa

Underbara nyheter Mallanis. Grattis! {#emotions_dlg.flower}

• kajsalisa
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-14 12:30:20 följande:
    Helt underbart var det, han sparkade lixom med benen på ena handen och butade med huvudet på andra! sambom bara stod och tittade på mig för när han la handen på magen ville han inte längre göra sina konster i magen! Det är verkligen en underba känsla när man vet att den verkligen lever rövare där inne! Baby

Men du måst ju känna så mycket mer än vad jag gör, syns det utanpå för dig ännu?
    Jo, det syns utanpå ibland, allra mest på kvällen när jag ligger på sidan. Då kan jag känna och se hur det sparkar nedanför revbenen åt båda hållen samtidigt. Min man tycker att det är jätteläskigt att känna när bebisen sparkar. Han är så söt...
  • kajsalisa

Darlings, nån mer än jag som har problem med ryggen? Jag har aldrig haft ont i ryggen i hela mitt liv, men nu räcker det att jag vrider lite på mig så känns det som att jag sträcker en eller ett par muskler i övre delen av ryggen. Följden blir att jag inte ens kan ligga bekvämt i min egen säng. Tar det verkligen superlugnt på jobbet, men det är svårt som gympalärare att inte röra på mig, flytta runt på grejer osv. Vad göra?

• kajsalisa

Snyggt plussat Annaj! Välkommen till oss. I trådstarten finns länk till vår fina bf-lista om du vill skriva in dig.
    Stort grattis!

• kajsalisa

Nähe flickor, nu bär det av till Norrköping på bröllop. Ska vara brudtärna så talet är fixad och klänningen justerad. Blir kanske inte världens smidigaste och snyggaste brudtärna, men det får gå för den här gången. Ha en bra helg och kram på er alla!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma