• Cat79

Plus igen efter mf/ma

Nu åker jag till skärgården på Östkusen för lite semester! Hoppas ni alla mår lika bra som jag gör. Inga mer blödningar nu på någon i denna tråd och bara lyckade VUL/UL ska det vara - denna gång är det vår tur och vi ska få vår efterlängtade bebis!

Ta hand om er och era små liv. KRAM (har inte tagit några kort på magen ännu men ska det o se om något kort hamnar i vår magtråd.)

• Cat79

Nu är jag hemma och landa en dag innan det blir Öland och Österlen. Har varit några dagar på en ö mellan Oskarshamn och Västervik - helt underbart! Jag njuter av semestern och min lilla kula som det blivit nu :) Tänk så många somrar jag har gått och varit avis på andra magar... men nu är det jag som stolt får visa mig.

Ni är så aktiva i tråden så jag har skummat igenom allt ni skriver.
    Knotten2011: Välkommen till en kanontråd! Denna gången ska det gå bra för oss alla här.
    Jag har gått 15 fulla veckor + nån dag och vet inte om jag känner livmoderkanten? Hur ska det kännas? För mig är det 2:a barnet (har ju en ängel som bara blev 22 veckor).

KRAM

• Cat79

Odd: Tack för tipset hur jag ska hitta kanten :) Hoppas din mage snart blir bättre. Jag älskar färsk ananas men ska äta med måtta.

Nu ösregnar det här - helt underbart då det varit så kvavt.

Kram

• Cat79

Jag gick in i  vecka 17 igår precis som Kajsalisa :) Imorgon ska vi lyssna på hjärtat (lite senare än tänkt) och det ska bli spännande. Sen har vi redan RUL tis, lite tidigt tycker jag men sen ska även min läkare göra ett om ca 3 veckor så det blir nog bra ändå.

Hoppas ni mår lika bra som jag gör! KRAM

• Cat79

Smålands jänta: Dubbelt grattis till dig idag - underbart!

Nu väntar vi med spänning de glada nyheterna även från Daniela.

pinklove: Jag har inte kräkts en enda gång denna graviditet (gjorde det lite de andra gångerna), har inte heller mått illa. Jag var precis som du... varför mår jag inte sämre o s v men i efterhand är jag glad att jag mår så här bra fysiskt. Man behöver inte kräkas för att ditt lille pyre ska må bra - försök njut!

Kajsalisa: Underbart med Spanien, hoppas du får det mysigt!

Idag var jag och lyssnade på hjärtat och de hade hjärtslag 144 och allt gick bra :) Enligt mina beräkningar har jag BF 31 dec men enligt de VUL/UL jag gjort så är jag några dagar längre än vad jag trodde. Imorgon RUL och då får vi mer besked och jag hoppas så att allt visar bra även här!

Kram på er!

• Cat79

Mabaja: Det är ju väldigt vanligt men förstår din reaktion. Kan tänka mig att du är lika vacker med din mage utan eller med bristningar. KRAM

Ska på RUL idag så håll tummarna att allt fortfarande är bra! Det var här vår mardröm började sist.
    KRAM

• Cat79

Allt gick bra idag, är bara i v 16+2 ca bf 2 Jan. Ska tillbaka engång till då det var lite tidig. Det känns som man vågar hoppas nu. Härligt med er andra m lyckade ul. Kram

• Cat79

Har inte läst tråden på ett antal dagar... härligt aktiv den är.

Grattis till nykomlingar, alltid lika roligt när tråden får in fler och fler. Tråden är så positiiv nu, alla VUL/UL visar positivt :)

Fina magar och bilder som är upplagda. Jag är dålig på detta, har typ en magbild... och jag har massa bilder på liten men de ligger ej på datorn. Idag har jag gått 17 fulla veckor!

Kram

• Cat79
    rontgensyrran skrev 2010-07-25 15:22:54 följande:
    Du får fota av ultraljudsbilderna. Det gjorde jag med mitt första VUL. För de bilder man får från ultraljud gulnar dessutom och blir inte bra med tiden. Så de rekommenderar att man kopierar dem om man vill spara dem :)
    Tack för tips!
    Blir inte bra när jag fotar bilderna? Får försöka igen. Ska även ta kopior på dem. Har ju fina bilder från KUB-testerna på CD så jag ska lägga över dem på datorn och sen lägga in nån i galleriet, är från v 12. Såg vår fina videofilm på bebisen idag :) har inte kunnat knyta an till varken bilder el film förrän nu när jag börjar tro att det ska gå vägen...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma