• Cat79

Plus igen efter mf/ma

MCT: Beklagar att du lämnat oss men snart ses vi igen, Kämpa på. Styrkekramar till dig.

Färnevik: Underbart att du fick se din bebis och den var så rörlig :) Mys pys. Fira nu med nåt gott ikväll tycker jag.

Mabaja: Det är inte så stor sannolikhet att det blir BF på den dagen men förstår hur du tänker. Din stackare som inte har din mamma kvar i livet :( Hon får vaka över dig och din fina familj sen - en stolt ängel.

Ego: Har så mycket på jobbet och har sånt ansvar...suck, hur ska jag orka detta? Måste tagga ner och delegera och hitta ny bra personal. Nu blir det en promenad efter en 10-timmars dag på jobbet i högt tempo.

Kram på er fina människorl.

• Cat79
    Dag och natt skrev 2010-09-02 07:51:33 följande:
    Vaknade upp och hade bruna flytningar idag, samma dag som förra mf! Varför? Varför skulle det gå bra just den här gången? 
    Det är normalt att blöda lite under graviditeten och nu ska det gå vägen för dig. Åk in om det fortsätter så du slipper oroa dig. Styrkekramar till dig.
  • Cat79

Muffe: Det får inte vara missfall på gång igen..... jag håller tummar och tår att det är falskt alarm. Styrkekramar i massor.

• Cat79

Längtan efter liten: Ha en underbar resa! KRAM

Muffe80: Det kommer att gå bra och det går snabbt till nästa VUL. Jag har hört mig för om att det inte farligt med svenska kräftor. Jag har ätit några stycken i år och det blir nog en omgång till. Håller tummar o tår att allt är väl i din mage. Kram

Hoppas alla ni andra mår bra, förutom krämpor kring graviditeten även om det med är jobbigt.

Helt otroligt att jag gått 23 fulla veckor imorgon :) Liten buffar om kvällarna så härligt. I torsdags var vi hos BM och alla mina värden var kanon och jag hade gått upp 4 kg som var helt normalt. Njuter verkligen nu till max förutom att jag måste börja trappa ner på jobbet.....

Ha en härlig helg i solen. KRAM

• Cat79
    Muffe80 skrev 2010-09-06 18:58:33 följande:
    sofy- så ni ska göra KUB, vi ska nog också göra det och får troligen åka långt för att göra detm en tror det är värt det.
    Hur har ni resonerat om det visar sig att barnet har kromosomskada, behålla eller inte?

I dag är en skitdag, har mått illa till och från hela dagen. När jag kom hem hade sambon lagat mat men det jag fick i mig var 10 st hällbröd med och två glas mjölk
    Är det farligt för fostet om jag inte äter bra tror ni? Tänker hela tiden att "om jag saknar en viss vitamin så kommer bebisen få en skada..."

Jag har inskrivning den 15 oktober!

Jag vet inte om vi ska berätta efter vul:et eller om vi ska vänta till efter kub:en i v 12? För närmsta familjen alltså...

Om man har sett ett hjärta ticka, är det liten risk för missfall då?
    Det är ingen fara för fostret utan ät det du kan är bättre än ingenting. Äter du bara ex mitt val kvinna el liknande så är det lugnt.

Jag berättade tidigt för några av mina närmaste så efter ditt VUL tycker jag några måste få glädjas av er nyhet :) Vänta till efter v 12 till övriga är mitt tips men det är så individuellt.

Riskerna för missfall minskar ju längre i veckorna du kommer som du vet och har man sett ett tickande hjärta så är det mycket positivt. och goda förutsättningar. (det är ingen garanti så tidigt men en milstolpe på den långa resan)-

Hoppas blödningarna håller sig borta och att gravidkänslorna är kvar i kroppen :) I denna tråd stannar man punkt slut.
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-09-06 16:27:19 följande:
    Ni tjejer som har kommit lite längre i er graviditet, hur går det för er med motionen? Jag försöker ta en snabb promenad hem från jobbet några dagar i veckan och det tar 40-45 minuter. Men så fort jag börjar promenera lite snabbare så får jag som håll i hela nederdelen av magen. Ligamenten antar jag, eller?! Liknande erfarenheter?
    Är ju i stort sett samma vecka som du och jag kan få lite ont i nederdelen av magen efter promenad eller under tiden jag promenerar. Detta är helt normalt och det gäller att man verkligen känner efter och inte går för snabbt om man får lite ont men kan man motionera regelbundet är det kanon.. Jag går promenader någon gång i veckan samt cyklar vissa dagar till o från jobbet (2 mil tur och retur).

Kram på dig!
  • Cat79

Vi har inga namn ännu men följer er diskussion och det är alltid kul. Är ni hemliga med namnförslag till bekanta? Min sambos syster ska ha i okt och jag vill vänta och prata namn tills efter att hon fått så jag inte säger något bra som hon även gillar (tror inte hon skulle ha mage att ta det men men). Edvin är fint men det tycker inte min sambo. Förr el senare kommer man väl på några namn på varje kön, kul och spännande men svårt.

• Cat79

Odd och Cjes: Härligt med lyckade RUL även för er! Finns inget annat som är välkommet här, det ska bara vara positivt.

Mabaja: Mys att du snart gosar med din bebis! Då får vi se vilken vecka den vill titta ut.

Happiness: Enligt mig och den erfarenhet jag har så tycker jag dina sifror är bra och hade inte valt att gå vidare med Fp.

Muffe 80: Tycker det är bra att du ska gå på VUL på fredag och då ska du få bekräftat att allt ser bra ut. Tänker på dig och förstår din oro. Hoppas att allt går bra och att blödningar/flytningar slutar.

Jag är i v 24 och känner bebis mer och mer. Tyvärr inga större kickar som man ser utanpå magen men det kommer väl inom kort då moderkakan tar emot en del nu. Har varit så dålig med att ta kort på min mage... har bara ett kort denna graviditet men ska se till att sambon fotar mig lite nu när kulan är lite mer rejäl.

Kram på er!

• Cat79
    kajsalisa skrev 2010-09-09 20:05:49 följande:
    Amen helt ego och helt off topic, I know, men ikväll ska vi fira lite. Min australiensiske man fick sitt svenska medborgarskap idag. Känns supernice!! :)
    Underbart! Fira nu ordenligt med något gott alkoholfritt. KRAM
  • Cat79

I ett dygn har jag varit ganska orolig..... (har mått så bra och bara njuter nu och är i v 25) då jag i stort sett inte kännt liten? Känner inte jättetydliga sparkar då moderkakan är i framvägg men ändå lite känns det ju då och då? Kom hem ikväll lite deppig efter jobbet men efter lite mat och sen vila så började liten vakna lite smått :) UNDERBART!

Skickar över kramar till er som behöver det och grattis till lyckade hjärtljud och diagnoser :)
    KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma