Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Happiness; vet precis vad du menar med valross. Bara senaste veckan har jag börjat känna mig sjukt osmidig. Ska bli spännande att höra vad bm säger på fredag. Vill ju inte ligga alltför långt över mellankurvan och riskera att få en bautabebis... :/

• kajsalisa

Mysigt 2barnsmamma! Har precis varit på Posten själv å hämtat ut ett paket med bebiskläder. Ska bli så spännande att få komma hem och öppna...

• kajsalisa
    färnik skrev 2010-10-20 13:31:59 följande:
    Är det verkligen så? 1 av 100 är väl 1% risk? 1 av 300 ca 0,33%

Eller är min gravida hjärna helt snurrig? Obestämd
    Du har helt rätt. Jag är bra snurrig också, men i mina öron låter 0,33 % väldigt rätt. Drömmer
  • kajsalisa

För att räkna ut risken får man dela 1 på 24713 (1/24713) t.ex som Färnevik hade. Resultatet blir 0,00004046. För att få procenten flyttar ni sedan kommatecknet två steg till höger och då blir det alltså ca 0,004 % risk lite avrundat. Nån som är bra på matte som får det till nåt annat?

• kajsalisa

Njut av att ni är "normala" och mår bra tjejer. Det har jag gjort hela tiden, å jag är tjock som tusan och planerar att poppa bebis om 10 veckor... ;)

• kajsalisa

Jaa ni, bristningar eller inte. Har precis som du Happiness hört att det är hormonellt och/eller ärftligt. Jag har inga på magen än så länge, men tyvärr ett par halvsnygga ränder på brösten. Morr!!

• kajsalisa

Vem är egentligen den där gravida kvinnan i spegeln? Ser min runda mage i spegeln och det fascinerar mig något oerhört, och jag älskar hur det ser ut, men kan jag identifiera mig med kvinnan i spegeln? Njaa... Har svårt att fatta. Kanske är det annorlunda med andra barnet???

• kajsalisa

Nä, Happiness, det är verkligen jättekonstigt alltihop. Som man har väntat och längtat å velat spola fram tiden, å nu känns det bara som att det har gått superfort. V 30 redan. Hujedamej va läskigt...

• kajsalisa

Söta Smålandsjänta!! Det ligger en bild i magbildstråden från 28+0, dvs 10 dagar sen typ. Ska försöka ladda upp en ny till helgen...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma