Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Nu låter det som att min mage är jättestor ju, å jag är nog inte större än någon annan. Det är bara så himla ovant och jag tycker att jag växer så fort nu för tiden. Som sagt, ska bli spännande hos bm på fredag...

• kajsalisa

Jaa, det är sant Smålandsjänta, å det känns det verkligen som det har gjort också. Men... Du får hålla dig till tåls till helgen. Då publicerar jag 30+0 bilden... ;)

• kajsalisa

Lycka till idag Muffe, Färnevik och Happiness, och lycka till imorgon Pancakes. Kul med så många UL på g. Det kommer att se jättefint ut, det är jag helt säker på.

Kramis

• kajsalisa
    Odetta skrev 2010-10-21 12:05:13 följande:
    lallallaaa
    Ja, Odd, vad betyder det? Nyfiken...
  • kajsalisa
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-21 13:29:17 följande:
    Dem har ändrat om besöken, så nu är de mer sällan och man gör inte mer än 1 koll av urin nu, om man inte har haft havandeskaps, svullnar osv..

Allt såg bra ut. 27 i sf o 140Hjärtaslag =))
    Nu ligger han med huvudet neråt, å kände o så sa tog hon mina händer så ja fick känna =)))

nästa besök blir 15nov.. i can´t wait!!!!!!
    Skönt att allt var bra. Vilken vecka är du i nu? Min tur att träffa bm imorgon bitti. Lika spännande varje gång tycker jag...
  • kajsalisa

Ja, vad är det Odd är så hemlig om? Ett gäng har varit på UL idag, nån med tvillingar i magen månntro?

• kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-21 14:22:23 följande:
    Alltså jag undrar om de är för tidigt o känna av de lilla som ligger därinne? Men jag börjar nästan bli säker.. på samma ställe, nåra dar i rad nu har jag känt som hm.. sockerdricka typ? De pirrar o kittlas till o är inte följt av gaser.. Precis på de stället där BM säger att livmodern är nu..
    Vet inte vilken vecka du är i, men jag har hört att vissa känner så tidigt som i v13-14. Jag tyckte att det kändes som att det rörde på sig därinne från v 16 ungefär, men kände inte en tydlig spark förrän i v 20. Fast jag har ju moderkakan i framvägg och det spelar visst ganska stor roll för hur tidigt man känner bebisen...
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-21 14:30:21 följande:
    Jag är i 14-15.. Och jag har moderkakan i bakvägg enligt UL i måndags.. Hmm.. man börjar ju undra, känns som sagt som sockerdricka eller hur man ska förklara, o ibland följt av ett pick, typ som om ngn petar på dig väldigt löst me ett lillfinger, fast inifrån.. Igårkväll när jag va ute o åt middag kom de när jag drack kall milkshake, o nyss när jag satte mig me knäna upptryckta mot kroppen typ me datan i knäet..
    Det är nog inte omöjligt alls. Mysigt!!
    Själv upplevde jag härom kvällen att bebisen därinne hade hicka. Höll på så länge att jag nästan började tycka lite synd om den lille rackaren efter ett tag...
  • kajsalisa
    sofy skrev 2010-10-21 14:42:08 följande:
    Ballt isåfall.. mamma sa också att hon känt mig från v 16.. man kan ju inte va säker såklart men en kul tanke iallafall :)

Hahahaha va gulligt!! Hur känns de liksom? Min man tyckte de va kul på UL när den drack fostervatten, såg ut som en fisk..
    Det kändes som små svaga sparkar, men med exakt samma tidsintervall mellan varje. Höll på i tio minuter typ. Måste ha varit hicka...
  • kajsalisa

Vilken underbart tydlig bild Happiness. Tänk att du ska få en liten flicka. Blir alldeles tårögd. Massor, massor av grattiskramar!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma