• Evve81

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-07-15 13:40:47 följande:
    JO jag får kanske investera i en sån sen.... usch idag är ingen bra dag orosmässigt.. det närmar sig dagarna då det avtannade förra gången också så det är nog mkt psykiskt.... men brösten är helt oömma.. och spännade inte heller...

BLÄ. NU får det bli tisdag...
    Det känner jag igen jag var SUPEROROLIG runt tiden när det stannade av och även när jag började blöda. Positiva tankar tjejen och allt kommer gå bra nu!
  • Evve81

Mabaja: Jag hade ett tag i början JÄTTEONT i fogarna denna graviditet men det har blivit mycket bättre så det kan bli bättre utan man behöver göra någonting

Dottern var jättedålig i magen ikväll. Jag hoppas hon ätit nåt olämligt för magsjuka vill vi INTE ha nu!

• Evve81
    MCT79 skrev 2011-07-15 22:05:30 följande:
    Håller tummarna för att hon ätit nått dåligt bara... :S
    Ja hon är känslig för grädde, glass och mjölk sedan har vi ätit USELT idag så det kanske beror på det...... Jag hoppas det! Vi hade magsjuka förra sommaren och det är INTE kul på sommaren och särskillt inte nu när det är bf. Vi har ju haft magsjuka en gång detta åt och det tycker jag räcker!
  • Evve81
    sugarrush skrev 2011-07-16 00:00:28 följande:
    Ha en fin vecka tjejer, nu sticker jag o sambon på semester. Ses om 1,5 vecka! (Vid det laget kommer Prommis ha fött barn och MCT kommer ha sett sina spralliga twins i magen än en gång!)
    Kram!
    Ha så kuloch shoppa lungt! Jag hoppas du har rätt
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-07-16 10:55:22 följande:
    Åh vad skönt att det inte var magsjuka!
    Normalt sett hade jag älskat åsynen av de där muffinsen... nu mår jag bara lite illa..... Obestämd
    Mitt illamående är ju borta nu så därför ska jag nog testa att baka dem. Men jag kan tänka mig att jag kommer få halsbränna efteråt men det bryr jag mig inte om.
  • Evve81

Kjaam: Härligt med v 30! Har du redan förlossningsplanering. Det gjorde jag den här veckan hos bm fast jag hade egentligen inte mer än att säga att jag VÄGRAR bli sydd utan bedövning!

Jag glömde dock en sak i planen eller det var maken som sa det men jag vet inte om det är nåt att göra åt det under förlossningen. Jag har ju en skadad höft eller ljumske och precis när sonen skulle ut gjorde det fruktansvärt ont. Det värsta på HELA förlossningen. Tillslut fick de kolla om den  hoppat ur led men det hade den såklart inte. När jag känner av det nästa gång sa läkaren jag var till att jag ska höra av mig till honom för att få remiss till en magnetröntgen för nåt fel är det på höften (trodde sjukgymnasten). Ska passa på att kolla upp det när jag ändå är hemma!

På måndag får bebis gärna komma för då öppnar förlossningen och nu är jag otroligt LESS på att vara gravid och ha halsbränna jämt!

• Evve81

maria: Grattis till lilltjejen igen. Vilken fint namn!

Mabaja: Skönt!

Kjaam: Ja jag måste nog be dem skriva in det i min journal ifall det blir samma. Eftersom maken kom ihåg det tyckte han nog inte att det var någon hit heller.....

Jag har inte gjort något förlossningsbrev och tänker inte göra det heller.Mina önskemål står ju i min datajournal och de följde den till punkt och pricka förra gången. Nu ska jag skjutsa dottern på kalas och sedan ska jag baka och maskera luftvärmepumpen!

• Evve81

Nog är det väl typiskt! I hällande regn var jag och maken och skulle handla så eftersom himlen var öppen försökte vi gå fort och vad händer jag halkade på parkeringen på en målad pil om ni förstår var jag menar och ramlade ju såklart. Det var inte skönt och nu har jag hyfsat ont i fogar och bäcken. Sträckte nog min onda ljumske med. Skulle jag liks ramla har väl vattnet kunnat gå eller nåt..... Bebis rör sig i alla fall som vanligt!

• Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-16 14:16:28 följande:
    Om det skulle göra ont så ska du åka in
    Ja det känns ju men inte i magen utan i fogarna. Jag ska ju inte föda barn förrän tidigast på måndag då de öppnar vår förlossning. Men fogarna känns rejält så jag hoppas det blir bättre!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma