Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-08-29 10:23:35 följande:
    Bebisarna mår bra, tror jag, han kollade inte dom... Min huvudvärk (migrän) håller på tar livet av mig så nu har jag fått citodon-suppar på recept.

Ska sova mera nu...

Inte skrämma oss så! Mer info nästa gång:P

Skönt att du fått piller. hoppas de släpper å du får sova! 

• Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-08-29 16:49:32 följande:
    Tappen var fortfarande 4.8 cm :)) allt så bra ut med bäbisarna. Jag har fått bricanyltabletter och om två veckor ska jag få kortisonspruta för barnens skull. Fick även kommentar vilka livliga barn :) (damp varning eller vad)

MCT har du noxinorm hemma (starka morfin tabletter) jag fick det fast jag var gravid nu sist på sjukhuset plockar bort hela huvudet :) hoppas det blir bättre snart gumman
    Ohh va skönt att höra!! har gått å tänkt på dig hela dagen!! Härligt med vilda bebisar:)
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-08-30 05:52:49 följande:
    Jag. orkar. inte. mer.... citodon verkar inte hjälpa mig ett sk*t....  Gråter Gråter Gråter
    ucsh gumman då.. inte bra alls.. Vila vila vila.. *massor me kramar*
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-08-30 15:15:32 följande:
    Hamnade på medicinakuten på jobbet... galet ont i skallen... de kunde inte förstå citodonordinationen på 500 mg utan sa att jag ska ta fulldos/dygn till anfallet ger sig.
    Blodtrycket var högt nu (170/105!!) också men efter smärtstillning på akuten var det 120/77 så det var ju bra... hon sa att min kropp verkar bli jättestressad av smärtan och att jag MÅSTE ta citodonen nu till smärtan lägger sig.

Har bokat massage i morgon eftermiddag, ska snällt ta mina citodon och vila... helt enligt ordination...
    Fick också tipset att sova med huvudet högt. Den ökade blodvolymen KAN fresta på kärlen i hjärnan och trigga en migrän, att sova halvsittande kan förebygga detta.
    Usch.. Du måste ta de lungt å se till att bli kry! VILA KVINNA! låter bra med lite mer massage om inte annat så e de avslappning (me tanke på ditt blodtryck)

Kram på dig! 
  • Sir Bubbalots mamma
    Labolinas skrev 2011-08-30 18:14:40 följande:
    MCT: Jag lider med dig - hoppas det verkligen ger med sig nu! 

Usch, jag är faktiskt lite orolig nu, har fått verkligen jättegula flytningar idag & tycker att det känns konstigt i livmodern. Ringde in till gynakuten & pratade med dem nu ikväll och de a bara att det är ingen idé att du kommer in för du kommer inte få någon läkare som kollar på dig ändå (hinner inte tydligen).  Ska ringa imorgon bitti för att försöka få en akuttid under morgondagen - bara så att jag inte fått bakteriell vaginos eller GBS som kan ge sådana symptom. Hon sa iaf att det inte har någon betydelse för graviditetens framskridande om man fått bakteriell vaginos (berättade ju såklart att jag var extra orolig p g a mitt nyliga ma). Jaha, så nu ska man gå & oroa sig för det med :-/ På torsdag morgon kl 8 är det KUB iaf!! 

usch jobbigt! Hoppas du får nån tid imorgon.. 

Kram 
  • Sir Bubbalots mamma

Hejje Leava!

31dagar här..(+14) Jämna plågor skulle jag väl säga.. Fick pratat med min värdelösa bm igår. hon va inte mycket till hjälp.. tjata bara om hemtjänst. å de har jag ju redan maken till ;) Han har varit hemma hela veckan med mig. Fast de e ju för han e sjuker.. Jag verkar dock ha klarat mig. Fast jag har ju redan feber så de skulle väl kvitta om jag blev sjuk.

Jag har haft en stressig dag här idag. Vakna 10. sen fick jag ju skynda i mig frukosten så jag han spela lite sims innan förlossningskliniken börja 11. :)

Härligt att basta.. de skulle jag med vilja.. Va snällt att du dela med dig av din medicin till winston.. så han slapp ha ont han med.. Jobbigt att du fick sd av de lilla.  
    Titanic är ju sorglig. så de e ju inte konstigt de blev för mycket för stackars lilla  winston..    

• Sir Bubbalots mamma

Hoppas de ger med sig snart Mct!
    Kramis

Idag e jag trött.. sovit hela 2h 40min inatt..bläääää.. 
    Men känner mig lite gladare då jag fått en läkartid imån bitti. dock inte på spec mvc utan prenatal.. men jag hoppas de kan hjälpa mig något ändå.

Leaeva klara du av att se fl-kliniken idag? jag sitter här å storlipar å fick byta kanal... vill bara se solskenshistorier....        

• Sir Bubbalots mamma
    Labolinas skrev 2011-09-01 12:32:55 följande:
    Lycka till imorgon!! 
    Bellas7 skrev 2011-08-31 17:42:19 följande:
    MCT haha jag är efter 18 dagar i sängen lite lite skadad men efter 80 dagar i sängen lär det vara annorlunda haha

Kjaam hoppas du inte fick stressa för mycket. Ja konstigt att tiden ens går :)
    19 dagar idag Förstår att dagarna kan kännas sega, men det går fortare än man tror! Hälsa Winston  

KUB:en idag gick finfint - bebis låg & hickade och hade en massa akrobatiska övningar för sig. Risk 1:4600 så då får man väl vara nöjd med tanke på min ålder  RUL inbokat till mitten av oktober. Blev framflyttad lite denna gången så nu är jag sagd vara i v 14 och BF 8 mars! 

Ohh så härligt!! Stort Grattis!!Skål
  • Sir Bubbalots mamma

MEN usch Mct.. Du har en tuff vecka du! detta kan inte hjälpa din huvudvärk! Såå skönt att de såg bra ut...{#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-09-01 13:53:56 följande:
    Ja jag hoppas verkligen nästa blir bättre! Idag har jag iaf ingen migrän mer en spänningshuvudvärk men det kan det hända att jag har ibland när migränen säger adjö.... så hoppas! =)

Jag håller alla tummar å tår för att de blir bättre nu! å att resten av veckan blir bättre!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma