Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2010-11-08 19:40:48 följande:
    Idag var jag på mitt tillväxtultraljud v 32+1. Min läkare uppskattade att bebisen vägde ca 2 kg och det var helt normalt för denna veckan. Enligt vissa beräkningar landade vi på BF 1 jan och några andra 2 jan så vi får se vart det hamnar i slutändan. (inte många bebisar som prickar in BF) Han/hon var så fin och det var full action där inne och ganska svårt att ta bilder. Vi fick se lite i 3D med och då var moderkakan som en mössa på bebisen samt låg navelsträngen lite vid ansiktet. Fick med oss två fina ansiktsbilder i profil men blikr ej bra när jag tar kort på kortet. Hur gör ni för att få ladda upp det här, vill ju visa underverket?

Miraclee: Hoppas verkligen du piggar på dig.
    Muffe80: Det är helt ok att flyga men tänk på att packa ned ex stödstrumpor och gå lite under flygningen.
    Kajsalisa: Skönt att du växer som du ska :) Nu händer det ju mycket dessa veckor. Får se mina värden nästa vecka hos BM.
    Rontgensyrran: Låter som att du är i trygga händer när det gäller din graviditet.

Har nog glömt att kommentera någon...
    Ta hand om er och magarna. Kram
    Vilka underbara nyheter Cat. Då är vi ju beräknade nästan exakt samtidigt...
  • kajsalisa

Nja, jag måste nog hålla med, Vindir är ingen favorit hos mig heller. Däremot gillar jag Ivar...

• kajsalisa

Småland; tänker på dig och plutten i magen. Ta hand om dig, varje dag räknas... Havsklippan; kul att höra ifrån dig. Förhoppningsvis kan du börja må bättre snart.... Röntgen; du är verkligen superstark! Bra att du omger dig med vänner och familj och att du snart får träffa kuratorn, det tror jag är nyttigt. Ja, kan du fatta hur fort tiden har gått? Känns inte som det var länge sen vi suktade efter det där plusset och nu har vi den där goa, runda magen som vi längtade så innerligt efter. Stort grattis till alla oss i den här tråden...

• kajsalisa

Du är så duktig Röntgen. Fantastiskt så mycket du har fixat på så kort tid. Stor kram till dig!!

• kajsalisa

Håller med dig Cat, vikten bekymrar mig inte så mycket, men var ändå tvungen att prova den där viktkalkylatorn å enligt den är jag helt på rätt spår. Tycker alltid att det är spännande att väga mig hos bm då jag inte har någon våg hemma...

• kajsalisa
    soffy83 skrev 2010-11-11 21:00:52 följande:
    Hejsan!

Är ny i tråden. Plussade i tisdags, 5 veckor efter mitt senaste missfall. Nu hoppas jag på att få stanna kvar i tråden Glad
    Grattis Soffy!!!
    Jag gjorde inget tidigt vul, men tidigt UL i vecka 11. Höll mig lugn i några veckor, men var ändå supernojjig mellan vecka 13 och 17 sedan...
    Muffe80 skrev 2010-11-12 08:42:26 följande:
    Miraclee- hur har du det med dina kräkningar och matintag nu då?

Mitt blir fan inte bättre, om man får gnälla lite så är jag så less på att ha detta illamående hängandes över sig och att behöva spy varje morgon och kanske fler gånger per dag....

Vill ha ork och lust att äta!

Äter ni här inne några vitaminer? Mitt Val typ? Min bm sa åt mig att äta det och jag har väl tagit en halv tablett om dagen, de är ju så stora så jag får inte ner dem och spyr av smaken på dem...
    Sen undrar jag hur bra de är egentligen för barnet, vet man att de inte skadar på ngt sätt?
    Jag har tagit Mitt Val hela graviditeten på uppmaning från bm...
  • kajsalisa

Nu har mannen å jag suttit på soffan nästan två timmar och diskuterat namn. Det är ju inte lätt alltså...

• kajsalisa

Jag tror ju att det är en kille, men har inga som helst "bevis". I nuläget ligger Abbey eller John i topp. Vi gillar också både Ted och Charlie. Abbey har funnits där hela tiden som tjejnamn då vi vet att bebisen tillverkades på vår semester i Liverpool... ;)

• kajsalisa

Tjejer, en fråga till er som har barn sedan tidigare... Funderar på det här med s/f-måttet. Kommer ni ihåg hur stora ni var i v 34 ca, och hur stort var barnet sen när det föddes? Har hört någonstans att om man följer medelkurvan så ligger barnet runt 3,5 kg när det föds. Stämmer det?

• kajsalisa

Haha, söt du e 2barnsmamma! Fast om jag skulle gissa så tror jag nog att medelvikten på ett nyfött barn ligger någonstans 3,5-4 kg, tror du inte det, även om du av någon anledning haft "oturen" att få större barn...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma