Inlägg från: maria204 |Visa alla inlägg
  • maria204

Plus igen efter mf/ma

Vilken positiv dag det är än så länge! Grattis till alla lyckade UL!! 

Anna: Vad roligt att se bebisen vinka! Jag ska in på nästa UL på tisdag, är då i v.8+3. Hoppas att jag får se något liknande!

Idag är jag ensam hemma och tar det lugnt. Imorgon väntar jobbet igen. Jag passar på och tvätta och sticka ett par vantar till min mamma. Jag har alldeles för många och det börjar ta slut på mottagare:-s. Jag håller tummarna för att alla får en fortsatt bra dag och för att ni håller er inne om ni är drabbade av snöovädret. 

• maria204

Havsklippan: Vad jobbigt för er! Jag förstår att det är långa dagar fram tills på onsdag. Jag önskar dig all lycka och hoppas på ett gott besked. Kram!

• maria204

Imorgon är det dags för mitt andra VUL och jag börjar oroa mig nu. Jag känner mig gravid, så det är egentligen inget som tyder på att något skulle vara fel, men jag hittar så många tecken som bevisar motsatsen i alla fall. Jag har rikligt med flytningar (sorry för detaljen) =missfall. Jag har spänningar i brösten, precis som jag hade vid första MA. Jag har molvärk = missfall. Kommer den här oron någonsin att gå över?

Jag mår piss hela tiden och måste därför äta, äta och ... äta. Jag kommer att förvandlas till en elefant med den här takten. Hormonerna sprutar ur öronen. I helgen var jag arg hela tiden, eller ledsen samtidigt som jag skrattade åt eländet. Snacka om konstig morsa. Och trött, så himla trött. Jag skulle helst vilja sova heeela tiden.

Visst låter det som att allt är precis som det ska?  

• maria204

Bev och Kajsalisa: Jag vet, visst är jag larvig! Det ska bli skönt imorgon, om allt fortfarande ser ok ut. Då ska jag försöka släppa oron helt. Det är så klart mitt eget försvar som är igång. Om man väntar sig det värsta är man beredd på det...

• maria204
    kajsalisa skrev 2010-11-29 19:11:20 följande:
    Näe Maria, du e absolut inte larvig. Det var inte så jag menade. Det var menat som pepp, men lät kanse inte så... Vet precis hur den där oron känns. Min oro släppte inte förrän i v 19 efter rul och defenitivt i v 20 när jag kände dom första tydliga sparkarna så jag vet precis hur du känner dig. Kram igen!
    Jag förstod att du inte menade det så.

Det är skönt med den här tråden, för här får man vara nojjig, larvig och orolig för allt utan att känna sig mesig och knäpp.

Kram, på er allihop! 
  • maria204

Hej igen! Här har det hänt grejer! Grattis till den stundande födseln tvåbarnsmamman!

Jag var på VUL idag och fick se mitt lilla pyre med ett tydligt tickande hjärta. En gång till får jag komma, den 16/12, men det var mest för att jag gärna ville det.  Fostret var i rätt storlek och tårarna rann på mig när jag åkte därifrån. Lycka!<3

Nu vågar jag hoppas på ett syskon till mina grabbar till av sommaren. 

• maria204

Grattis Lallan! Vad kul med två små!

• maria204

Grattis Toksnippa! 
    Min förste son låg också inne på neonatal i några veckor och fick sondmatning osv. Jag vet hur skönt det är att allt är bra, men också hur jobbigt det kan vara att bli snuvad på de där sista veckorna, och framförallt att inte få ta med sig sin lille kille hem direkt.  Hör gärna av dig om du undrar något eller vill prata av dig. 

Hoppas att jag inte väckte känslor hos dig som du inte har...

Kram och stort grattis!  

• maria204

Ja, nu är man nyfiken på att höra hur det gick på födseln av lilla Elias. Vilken härlig decemberpresent!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma