Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Dessa fick jag nyss av elias bilder mer kommer på bloggen nu ..

denna virus ja kaja det e jobbigt men jag måste orka för mina barns skull men inte kul o se massa glas o talrikar som står framme o väntar med o komma in i vask o tvättkorg som växer o allt som e kom o hjälp mig typ näh det måste jag ta hand om.
    min sitter bara still o hänner att jasg gungar till e så yr i kroppen känner mig varm i kroppen nu o svettes men plötsligt ändrar det och jaag vill bara lägga mig ner under 2 tecken och fryser.
    känns som min balanssinne blivit värre av detta oxå vingar hela tiden kan inte gå rakt det är skit jobbigt men folk har det nog sämmre än mig kan jag lova så detta är inget ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-18 18:45:44 följande:
    Hemma..

Sjukskriven, inga lyft at all, inga matkassar o inge dammsuga. Absolut inget jobb.

Prematura sammandragningar, risk för prematurfödsel.. så står de i väldigt korta ord på pappret :)

28 feb går den ut, men hon sa åt mig o söka HP från då och de skulle inte alls vara några problem me mitt arbete och med mina problem. Hm, jaja.

Hon kom knappt åt tappen.. kanske den va väldigt bakåtvänd? Eller? Skulle be min andra läkare göra VUL på fre iallafall, o blev de värre innan så förlossningen direkt.

Hon sa även att 4 april kan bli aktuellt o sätta igång.. hjälp de känns snart! Och så sa hon "Undrar om du går sålänge.."
    Oj 3 månader alltså men skönt att hon oxå sa till dig DU måste tänka på dig och bebisen nu gumman !!
    Puss på dig
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-18 22:01:36 följande:
    Haha, NEJ! 11 veckor! ;) Här ser vi positivt på saken serru, hah!

Jaaa joo.. får försöka varva ner lite! ;)

Ring läkarn imorn nu!

Pusskram!
    Det ska jag göra gumman jag ringde idag men då var kl redan 2 men jag ringer kl 9 imon då dom öppnar ..
    Ingen feber än ''peppar,peppar'' men lär väl komma i natt som vanligt.
    Tänkte ta en duch nu innan jag ska ge elias mat.
    Nu ligger han i sin vagga o sover min pojk.

Ja varva ner de ska du (måste) göra
    Ja 11 veckor + eller - e det inte så
  • 3 barns mamma84

SkålFärnevikSkål

Ja, må hon leva!
    Ja, må hon leva!
    Ja, må hon leva uti hundrade år!
    Javisst ska hon leva!
    Javisst ska hon leva!
    Javisst ska hon leva uti hundrade år!

Och när hon har levat
    Och när hon har levat
    Och när hon har levat uti hundrade år!
    Ja, då ska hon skjutas.
    Ja, då ska hon skjutas
    Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!

Och när hon har skjutits
    Och när hon har skjutits
    Och när hon har skjutits på en skottkärra fram!
    Ja, då ska hon hängas
    Ja, då ska hon hängas
    Ja, då ska hon hängas på en häst bak-och-fram!

Och när hon har hängts
    Och när hon har hängts
    Och när hon har hängts på en häst bak-och-fram!
    Ja, då ska hon dränkas
    Ja, då ska hon dränkas
    Ja, då ska hon dränkas i en flaska champagne!

HjärtaGrattis gumman på din stora dag idagHjärta

• 3 barns mamma84
    Färnevik:
    Be dom dra åt ****** gör mig så less att vissa kan behandla folk så varför ska man bli tryck stå på sig detta klarra du !!!
    Snart TUL ååh och en bebis myser i magen hihi *avis*
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-19 13:36:33 följande:

3barns;

Såå, va sa läkarn? :D

Inte mycket bebern kom inte i natt så det värkar som om jag kanske kanske slapp den nu Drömmerhoppas jag.
    Men jag skulle hålla koll på min tå JA den var infekterad.
    Pencilin blir det.
    Mamma ringde oxå och hon sa om jag inte skulle ta hand om min liltå kan man få blodförgiftining.
    Febern ja han sa att det kan vara så ibland när kroppen skriker efter hjälp.

Men jag lider fortfarande av kraftig huvudvärk och ögonvärk och förskylning börjar bli bättre.
    Imon ska jag köpa andra nedsättande värktabletter för panodil är bara för barn typ inget hjälper ju !!
  • 3 barns mamma84

febern ska det stå

• 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-19 14:23:06 följande:
    Okej, va skönt! :) Men du var där alltså? Bra att du fick penicillin iallafall! :) Told u so ;)

Har du varit mycket täppt i näsan? Prova något avsvällande isåfall, rinexin finns ju här i sverige men vet inte om ni har det i danmark? Tror dock de är recept på de. Annars koksaltlösning, typ renässans nässpray kan underlätta lite också. Trycket i huvudet/ögonen kan bero på att du varit/är täppt i näsan.

Annars går de nog över snart :)
    Jag ringde in och pratade med läkaren pencilinen kommer in kl 16 men vi får pengar imon så ska jag hämta ut till mig och dottern.

rinex vet jag inte men jag har haft sen gravid och nu nässpray men nu är den skitet slut så jag köper imon vi ska ändå köpa lite från apoteket imon och fylla på vårt skåp ..
    Sen att jag känner mig yrr o vinglig är ju feber som tagit över min kropp
  • 3 barns mamma84
    Odd:
    IMORGON ÄR DET DIN DAG
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-19 15:05:34 följande:
    Ego:

Nu är allting klart typ. Det enda som är kvar är att ta bilbarnstolen till grannarna så de kan hämta lilleman från dagis i morgon om det blir igångsättning. Men det är allt. Mannen fixade matlådor till lilleman (han är ju allergisk) så grannarna och svärmor behöver inte bekymmra sig över att laga rätt mat till honom och vi behöver inte vara oroliga att han får i sig fel   Sedan är all tvätt tvättad och vikt, städat i hela huset och damsugit med. Och nya sängkläder i sängen. Allt detta hann jag med igår.

Vet ni vad jag gjort idag då? Haha, absolut ingenting! Jag sov middag i 3 timmar....sköööönt

Sedan har jag varit i kontakt med tv-människorna. Dem kanske ska vara med på läkarbesöket i morgon också. Få se hur jag känner då. Vi ska få träffa en manlig läkare och inte en av våra ordinarie...och jag har lite svårt för manliga läkare. Det är faktiskt typ det enda jag känner stress inför när det gäller morgondagen...

Och förlossningen. Alltås...om vi inte sätts igång i morgon kommer jag att gråta. Jag sov knappt något alls i natt för jag hade så ont i fogarna efter gårdagens städning. Men sätts vi igång så är det ren LYCKA!!!! Förlossningen är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag somnar. Jag ser så grymt mycket fram emot den!!! Som jag sagt förut...det är så grymt häftigt att föda barn

JAG ÄR REDÅ

I morgon klockan 11 är läkarbesöket. Jag hinner nog inte logga in något i morgon, men datorn följer med
    Nu ska jag se om jag får in den sista magbilden i datorn också....*kram*
    Varför kamera män med ?
    hihi spännade !!!
    Fan jag är inte häller inne imon sk atill sjukhuset förlossningen och göra hörseltest på Elias men när jag ändå är inne går mina tänkar för dig gumman!!
    Tänk där ligger du imon och har ONT hahahahaha och får lustgas dropp och massa men fan vad härligt att veta att imon gör det ont men imon eller ja i natt eller det beror ju på alla är olka men den 21 jan 2011 är du mamma IGEN till en bebis HOPPS bara dom ger dig igångsättning imon hopas du är mogen nog
    Men vi alla kommer att tänka på dig.
    Jag ska till och med äta på macdonals imon och fira med en glas imon för din skulle imon är det fan i mig DIN dag och ingen kan ta din dag ifrån dig !!! INGEN

Vi ska till sjukhuset kl 10.00 hihi
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma