Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2010-06-10 19:21:32 följande:
    Jag vet inte....känner mig tom och lessen. Det var nog så nära en graviditet jag kunde komma. Jag har ingen plan "B". Vi får försöka för egen maskin jag och mannen. Vem vet under har hänt. Kommer INTE lägga mig ner och dö fast det känns lockande just nu.

Funderar i banor som Trombyl. Kanske stimulerad cykel. Läkaren ska ringa den 16 juni. Hoppas blödning kommer igång snabbt nu och hCG försvinner. Suck! Ja ni vet vart ni har mig...jo i MF-tråden
    Nä usch va TRÅKIGT!
    Jag äter albyl minor nu (lite egen medicinering men med gyns medgivande) och jag tror sten hårt på detta. Sen fick jag även progvagitorer trots att jag inte testat nåt av det. Det har känts tryggt och bra. Lycka till i framtiden! Skickar kramar
  • Bjornis
    Sommaren: Å va härligt! Grattis. Det har varit en bra dag för oss med vul/ulen...
    Men precis som du skriver så är det bitterljuvt när man läser om happiness...
  • Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-14 09:02:10 följande:
    Nu blsev jag nervös. Har velat ha en trid för att kolla om båda lever fortfarnde efter v 12+4 då fostret dog då sist. Ringde för att boka tid idag men det var fullbokat men fem minuter senare ringde hon upp mig och jag fick en tid redan i morgon, är då i v 12+4. Ni får hålla tummarna för mig då!
    O... Håller tummarna så klart!!! Denna ågngen går det bra! Det bestämmer jag!
  • Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-16 15:58:23 följande:
    Idag har jag passerat längden på förra graviditeten och jag tror att jag kände lite fladder igår. Har väntat några dar på att känna ngt då jag kände tidigare sist men samtidigt så är det ju fortfarande väldigt tidigt.
    Å, fladder! Jag vill också känna fladder! Mysigt!

Var på inskrivning nyss. Världens sötaste bm. Så sävlig och långsam och mysig. Jag började gråta så klart när jag pratade om min oro. Hade gärna velat höra hjärtljud men hon sa att hon inte får lyssna innan v 20 och det fattar jag ju!
    Jag känner inte nåt därinne. Känns som innan jag blev gravid. Har lite ont i huvudet, det är allt. Slutat med porgesteronvagitorerna också precis så det gör ju mig lite nojig. Men men, nu ska ju moderkakan ha tagit över om allt är som det ska. Äh, jag ska ha en julbebis så är det bara!
  • Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-17 11:10:04 följande:
    Ja det är härligt men nu vill jag känna mer och gärna regelbundet också men förhoppningsvis så kommer det med tiden. I övrigt känner jag mig också totalt ogravid, brukar knappt få i mig ngt alls när jag är gravid men just nu äter jag mycket av dom få saker jag är sugen på.

Grät också som en tok förra gången när jag var på inskrivning men inte den här gången, tror att jag hållt lite mer distans till allt men nu börjar ju även det att bli svårare desto längre man går.
    Ja, jag har inte gråtit så mkt hemma alls men nu när vi började prata plus att maken inte var med så kom tårarna. Kan vara orolig och vilja gråta hemma men vill inte oroa maken.

Skönt att vi är gravida trots ogravidkänslan. Det är bra alltså!
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-06-18 11:09:09 följande:

Hej kära medsystrar!

Om 4timar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

Håller tummarna nu!! Jag tänkte också att jag skulle va tom, för det KÄNDES så men det var inte tomt så jag tror tomhetskänsla är bra!
  • Bjornis
    Odd: Kikar in från Vietnam och blir så glad över din fina bild! Härligt när det verkar stämma också och kanske till och med lite större kotte! Alltid najs!

Kajsalisa: Jag mår fortf fint. Har ju flugit i 18 timmar nu och magen är svullen men kanske för att jag suttit still så mkt. Jag hoppas ju växa mig tjock under de här semesterveckorna! Hehe. Men min mage är med svullen och huden på magen känns annorlunda. LIte fastare på nåt sätt... Aldrig fel.

Skickar en hälsning från ett hårt trafikerat ho chi minh city, varmt, fuktigt och alldeles fantastiskt skönt. Bebben har fått sin första vietnamesiska nudelsoppa nu på kvällen så den norde va nöjd. Nu blir det äntligen nanna på hotellet som har fritt internet (GÖTT)!

OCH Grattis till alla fina vul/ul!
  • Bjornis

Å va härligt att logga in och läsa så många bra saker! Grattis Odd, Inga och Rontegensyrran!

Jag har fått veta att vårt RUL är 29 juli. Vi kommer hem från semestern 13 juli. Klarar jag av att vänta?? Jag hade så gärna velat se att den mår bra nu efter resan. Äter rätt dåligt här och har fått jätteproblem med att magen sväller upp och ömmar så fort jag äter och jag är fortsatt förstoppad. Fuck. Så less. Förutom att jag är jättesvullen på kvällen så ser jag noll gravid ut. Vecka 16 på lördag! haha. Jaja, jag vet inte.
    Va skönt det de sa till dig Odd om att om det ser bra ut i den veckan du är i så går det oftast bra. Jag lovade ju mig själv att slappna av efter nuppet. Det såg ju så fint ut allt och ändå går det inte. Skönt med en tråd där folk förstår...
    Ta hand om er!

• Bjornis

Odd: Det ska jag def testa när jag kommer hem. Kosta vad det kosta vill. Ja, det är ju rätt snart med rul om bara 28 dar... Egenligen men jag vill gärna berätta på jobbet och det vägrar jag göra förrän jag sett att det ser bra ut där inne. Gah! Ska se hur jag gör. Kanske blir ett privatul ändå. Hehe.

Inga: Va bra att ni tänker på att försöka ta ner varann på jorden. Det försöker vi med även om det mest är jag som yppar min oro.

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-07-08 21:54:08 följande:
    Mmmm, på sistone springer jag på toa minst två gånger per natt. Vanligtvis går jag aldrig på toa på nätterna...
    Jag går iofs altid på toa på nätterna i vanliga fall också men märker också att det knappt kommer nåt kiss nu Irriterande. Och just nu i Vietnam dricker jag ju en del. Men sväller också iofs.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma