Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-07-13 14:47:06 följande:
    Idag kunde jag inte hålla mig utan körde med ultraljudsapparaten. Bebisen var där inne och rörde på sig rätt livligt. Såg höger arm och hand och såg 5 små fingrar på den handen. Den vänstra hade den vid huvudet, kanske sög den på tummen såg ut som det. Scannade över fötter, ben, mage och sen kom ansiktet framifrån. Blev nästan lite skrämd. Så ut som tavlan "skriet" HAHAHAHA..sen fick det räcka. En snabbtitt och ändå hinner man se så mycket :) Blir alldeles överlycklig över min alldeles egna lilla bebis :D
    Å. MYS! Va lyxigt. Men på torsdag ska jag på ul. Hoppas på en skriet jag med. Hehe.
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-07-13 15:36:57 följande:
    hahahahaa...*asg* De ser lite skrämmande ut när helt plötsligt ansiktet dyker upp sådär framför sig. Tur att den ska vara inne en bra stund och bakas fin :DKänner mig enormt privilgad att just nu ha tillgång till ultraljud. Det gäller att inte missbruka det bara ;P

Vilken vecka är du i nu?? Ska ni kolla kön på ultraljudet??? Hur har ni andra tänkt?
    Jag är i 16+3. Ul:et på torsdag är eg bara för att kolla så den mår bra därinne! Men såg i en tråd att en tjej fått ett bra ul på samma ställe dit jag ska och att de gissade på att det skulle bli en tjej. De får GÄRNA gissa på oss med. RUL är ju om 14 dar men då kommer de ju inte berätta nåt tyvärr. VI kommer nog göra 3D ul sen annars och kolla!
  • Bjornis
    Mabaja: Vilken sötnos!! Grattis till upplevelsen! Förstår om det var häftigt.
  • Bjornis
    Odd: Va sött av din son. Va mysigt med storasyskon! Men jag förstår också ditt första "orosinlägg". Med ma:t i höstas kände jag hela tiden på mig att det skulle gå snett även om jag hade mer symptom då än denna gång. Denna gång är det lite som Lallan skriver att det varit förvåning varje ul att det är nåt därinne som lever. Jag har inte vågat knyta an alls och jag är i v 17! Kanske för att jag inte kan direkt SE (förutom på morgonen) nåt på magen eller känna nåt?! Jag TROR (och hoppas) att det blir annorlunda om jag bara får känna sparkar. Ska ju på ul i morgon bitti och idag när jag berättade för en kollega på jobbet idag att jag är gravid men att vi ska på ul imorn och att jag är så nervös så började jag nästan gråta. Jag är verkligen så orolig. Och lite som du säger, det känns som att det kanske gått snett men försvarsmekanismen säger att "nä, det såg ju så bra ut sist! och vad är oddsen??!". Men att vi varit ute och rest i 40 gradig värme, ätit lite bristfälligt osv. i 3 veckor gör att jag oroar mig lite extra... Men nä du! Denna gången ska det gå fint för oss alla! Kram
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-14 17:27:07 följande:
    Oroa dig inte pga värmen och matvanorna. Jag äter som en kratta och var magsjuk i tre veckor, varav två i EGYPTEN där jag inte fick behålla minsta mat. och min krabat hänger i! Så varför skulle din ge upp? :) Du kommer vara stolt som en tupp imorgon efter ul när du ser hur bra den har det där inne och den sparkar, sprattlar och lever rövare som aldrig förr! :)
    Tack för dina ord! Ja, folk föder ju barn i krig och svält och min kompis blev (sorgligt nog) misshandlad under sin första gravidtiet och det kikade ut en söt tjej som idag är 11 år!
    Så imorn hoppas jag på tupp-grejen! Loggar jag in på förmiddagen så har det inte gått bra och kommer jag inte in förrän efter 16 så är jag på jobbet och tuppar mig där! Hehe.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-07-15 10:33:10 följande:
    Torsdag förmiddag och än så länge har vi inte sett röken av dig Björnis. Det är bra! Ser fram emot att höra om ditt fina UL imorse. Kram
    Ja, det var fantastiskt underbart! Den är där inne och livmodern går upp till naveln trots att den inte syns eller känns! Bebben var helt perfekt i storlek och sprattlade och kliade sig och hickade och vi fick höra hjärtat banka! Jag grät inte just då men när vi sen satt i bilen rann tårarna (och lite nu också). Maken tittade på mig och sa: "Fattade du inte förrän nu eller?". Haha. Nä, det var nog så. Hela spänningen försvann och lättnaden kom!
    Fick en enda (ganska dålig) bild men det är skit samma. Vi ville ju bara att den skulle leva och det gjorde den ju! Den låg med benen i kors och ville inte visa vad den var för nåt heller men det är ju också skit samma idag!

Vi är nog världens lyckligaste just nu!
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-07-15 17:44:57 följande:
    Stor grattiskram Björnis. Vilken vecka är du i?
    Enligt äl 16+5, enligt kub:ulet 17+0 och enligt idag 17+2! Så hon stoppade in mig i v 18. I like. Men det är ju bara ta allt med en nypa salt. Men äl verkar stämma mkt bra och det känns tryggt, i början på vulen blev jag hela tiden tillbakaflyttad så det är gött när den är större än förväntat. Fast den får inte bli för stor! Ajaj...
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-07-15 18:23:35 följande:
    Grattis Bjornis! Njut av ditt mirakel i magen! Och snart snart snart är du halvvägs! :)
    Odetta skrev 2010-07-15 18:54:21 följande:
    Helt underbart! Vad glad jag blev av läsa dina inlägg...wooohooooo!!!!!

*stor kram och klappa maggen*
    Tack tack tack! Hjärta

Nu ska jag unna mig en alkoholfri carlsberg, lite popcorn och titta på min nya favorit tv-serie som jag laddat ner: "Accidentally on purpose"! Mkt bra serie med Jenna Elfman från "Darma och Greg". Helt klart att rekommendera om det finns fler olagliga som jag. Hehe.
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-07-15 19:15:31 följande:
    En tanke om alkoholfri öl...kolla att den verkligen är det!

Vi köpte alkoholfri öl förra året för jag tycker det är så gott....upptäkte dock att det inte alls vart alkoholFRITT utan hade en så pass låg halt att det räknades som det. Kommer inte ihåg vad det var, men det var inte helt fritt i alla fall.

(Och är din helt fri så säg gärna till för då vill jag också ha sån!)
    Nope den är 0,5% men det kör jag på. Det känns OK, drack inte ens hela. Hittade denna länken:
    http://www.blimamma.se/ol-under-graviditeten.html och då gav de carlsberg 1 (!) poäng. Den som är godast. Haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma